Volkswagen Golf 8 z nowym napędem. Producent zdradza szczegóły

Już tylko miesiące dzielą nas od premiery Volkswagena Golfa ósmej generacji. Producent z Wolfsburga szykuje sporą rewolucję, a tymczasem wypływają kolejne szczegóły na temat samochodu.

Prace nad nowym Golfem są już bardzo zaawansowane, dlatego producent zaczyna odkrywać karty i podgrzewać atmosferę przed premierą. Jedną z poważnych zmian jest elektryfikacja wszystkich wersji z silnikami spalinowymi. Na pokładzie pojawi się technologia mild hybrid, czyli wspomaganie silnikiem elektrycznym.

Napęd tego typu ma być przystępny cenowo, a sama instalacja będzie wykorzystywać napięcie 48V. Inżynierowie Volkswagena zaprojektowali już specjalnym rozrusznik pracujący pod wyższym napięciem, który jest połączony z nowym 48-woltowym akumulatorem. Generator rozruchowy pełni rolę prądnicy i rozrusznika, a także małego i lekkiego silnika, który zwięsza moment obrotowy podczas rozruchu.

Rozwiązanie funkcjonuje już od jakiegoś czasu w Audi. Taki układ hybrydowy pozwoli „żeglować” przy wyłączonym silniku spalinowym. Oszczędności nie będą duże – można liczyć na zmniejszone spalanie do 0,3 l/100 km. Funkcja elektrycznego zwiększania mocy (boost) pozwoli dynamicznie przyspieszać.

Przy okazji producent zdradza kilka szczegółów na temat nowego Golfa. Ósma generacja ma być obniżona i poszerzona w stosunku do obecnego modelu. Dłuższy rozstaw osi pozwoli uzyskać bardziej przestronne wnętrze. Na pokładzie pojawi się sporo nowoczesnych technologii. Inwestycja w nowy model pochłonie ok. 1,8 mld euro. Pierwsze egzemplarze zjadą z taśmy produkcyjnej latem przyszłego roku. Wtedy też pojawi się pierwszy model elektrycznej submarki I.D.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.