Volkswagen Golf 8 z nowym napędem. Producent zdradza szczegóły

Już tylko miesiące dzielą nas od premiery Volkswagena Golfa ósmej generacji. Producent z Wolfsburga szykuje sporą rewolucję, a tymczasem wypływają kolejne szczegóły na temat samochodu.

Prace nad nowym Golfem są już bardzo zaawansowane, dlatego producent zaczyna odkrywać karty i podgrzewać atmosferę przed premierą. Jedną z poważnych zmian jest elektryfikacja wszystkich wersji z silnikami spalinowymi. Na pokładzie pojawi się technologia mild hybrid, czyli wspomaganie silnikiem elektrycznym.

Napęd tego typu ma być przystępny cenowo, a sama instalacja będzie wykorzystywać napięcie 48V. Inżynierowie Volkswagena zaprojektowali już specjalnym rozrusznik pracujący pod wyższym napięciem, który jest połączony z nowym 48-woltowym akumulatorem. Generator rozruchowy pełni rolę prądnicy i rozrusznika, a także małego i lekkiego silnika, który zwięsza moment obrotowy podczas rozruchu.

Rozwiązanie funkcjonuje już od jakiegoś czasu w Audi. Taki układ hybrydowy pozwoli „żeglować” przy wyłączonym silniku spalinowym. Oszczędności nie będą duże – można liczyć na zmniejszone spalanie do 0,3 l/100 km. Funkcja elektrycznego zwiększania mocy (boost) pozwoli dynamicznie przyspieszać.

Przy okazji producent zdradza kilka szczegółów na temat nowego Golfa. Ósma generacja ma być obniżona i poszerzona w stosunku do obecnego modelu. Dłuższy rozstaw osi pozwoli uzyskać bardziej przestronne wnętrze. Na pokładzie pojawi się sporo nowoczesnych technologii. Inwestycja w nowy model pochłonie ok. 1,8 mld euro. Pierwsze egzemplarze zjadą z taśmy produkcyjnej latem przyszłego roku. Wtedy też pojawi się pierwszy model elektrycznej submarki I.D.

Audi A8 | Prezentacja

Więcej o:
Komentarze (24)
Volkswagen Golf 8. generacji - napęd hybrydowy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: abc

    Oceniono 13 razy 13

    Suzuki w budzetowym Baleno ma to od paru lat, choc oni zastosowali dodatkowe aku pod tylna kanapa. Oszczednosc na paliwie podobnie symboliczna.

  • Gość: Klos

    Oceniono 14 razy 8

    Niechętni do wprowadzania elektryków?
    Bo tam nie ma się co psuć w silniku...

  • liczbynieklamia

    Oceniono 26 razy 8

    Trudno to nawet ocenić. Z jednej strony w porównaniu do systemu hybrydowego Toyoty z elektryczną skrzynią CVT i dwoma generatorami rozwiązanie VW to śmiech na sali - tak jakby VW chciał zacząć konkurować z producentami motocykli i zaproponował hulajnogę. Z drugiej strony hybryda to i tak półśrodek w stosunku do auta elektrycznego, może więc lepiej zamiast poświęcać zasoby na rozwijanie hybryd, zaprezentować klientom taką marketingową protezę, a zająć się autami w 100% elektrycznymi?

  • Gość: Janek

    Oceniono 8 razy 4

    Oszczędność rzędu 0,3l/100km jest w normalnej eksploatacji niezauważalna. Tej wielkości oszczędność na spalaniu można uzyskać poprzez zmianę stylu jazdy (eco-driving, start-stop, żeglowanie, wyrzucenie zbędnego balastu z bagażnika itp.)

  • qwerfvcxzasd

    Oceniono 5 razy 3

    "Inwestycja w nowy model pochłonie ok. 1,8 mld euro. "

    Niemcy szastają kasą. Tymczasem premier Morawiecki obiecał stworzenie całkiem nowego POLSKIEGO modelu wraz z technologią, fabrykami i serwisem za bodajże 100 mln.zł.

  • okiemserca

    Oceniono 7 razy 3

    KOREKTA: "Oszczędności nie będą duże – można liczyć na zmniejszone spalanie do 0,3 l/100 km" hm.. spalanie zmniejszone do 0,3 l/100 km to OLBRZYMIA oszczędność. Gdyby można było liczyc na zmniejszenie spalania o max 0,3 l/100 km to by była mała oszczędność

  • ligand17

    Oceniono 1 raz 1

    "Tani Golf" to oksymoron. Golf już od dawna nie jest tani...

  • st74

    Oceniono 1 raz 1

    Żeglowanie Golfem ... brzmi jak kiepski żart

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX