Komentarze (234)
Obowiązkowe badanie lekarskie kierowców
Zaloguj się lub komentuj jako gość
Pokaż wcześniejsze komentarze
  • amenominakanushi-pan-poczatku

    Oceniono 17 razy 17

    Czy pójdą za ciosem i zrobią obowiązkowe badania psychiatryczne dla kandydatów na polityków?

  • kacikacinka

    Oceniono 15 razy 15

    Zacznijmy od badań psychiatrycznych PIS-iaków!!!!!!!!!!Te są bardzo potrzebne!

  • s2d3f

    Oceniono 14 razy 14

    Badanie - 60 lat, praca - 65. Przez 5 lat dojazd do pracy kucem czy rowerem, nie wszędzie kursuje komunikacja komunalna. A może Błaszczak będzie tych po 60-ce nosił do pracy na plecach ?

  • kapitan_kloss

    Oceniono 13 razy 13

    Rozsądniejszym byłoby wprowadzenie badań psychiatrycznych dla kandydatów.

  • ksks3

    Oceniono 12 razy 12

    Co najmniej dziwne uzasadnienie ! Tak się akurat składa że udział seniorów w spowodowaniu wypadków drogowych jest daleko niższy niż dwudziestoletnich szczyli w zdezelowanych bebmkach.

  • cronny

    Oceniono 12 razy 12

    Wiekszość emerytów nie miała lekkiego życia. Ani za PRL-u, ani poóźniej, gdy sie postarzeli i przeszli na utrzymanie ZUS-u i KRUS-u. Na starość został im leciwy pojazd, którego używaja głownie do wożenia wnuków do szkoły i na zajęcia, w niedzielę - z babcią do kościoła. Ponadt- - miastowi latem - do rodziny za miasto, albo na działkę (jeśli mają działkę). A mieszkańcy wsi - czasem do sklepu po jakieś zakupy dla domu lub gospodarstwa. Ale i jednych i drugich cechuje wiek, który sprawia, że dla rządzących oszołomów są "złogami postkomunistycznymi".No to trzeba im zatruć ostatnie lata życia i po raz kolejny dowalić. Niech się martwią. Niech płacą ze swych skromnych emerytur. Przy obecnych cenach: 200 zł badania, 25 zł aktualne zdjęcie, 100,50 zł nowe prawo jazdy... Razem 325,50. I nie będzie taniej.

  • felicjan.dulski

    Oceniono 12 razy 12

    PiS dostanie mniej głosów.
    Mój znajomy, PiSior co się zowie, zakrzyknął: zdrajcy i że głosu nie dostaną pd niego jak to wprowadzą, bo chodzi tylko o wyciągnięcie kasy.
    W wieku niemal 70 lat zaczyna człowiek mądrzeć. No i dobrze.
    Taka wolska.

  • Oceniono 14 razy 12

    Kolejna danina dla 'konowałow' .Kasa posypie się jak z wora.A moze by tak przebadać najpierw SOP i inne słuzby np sejm ,senat prezydenta.W 99,9%by odpadła ta zgraja.

  • justas32

    Oceniono 11 razy 11

    To potwierdza że PIS jest partią silnie anty-polską ...

  • justas32

    Oceniono 11 razy 11

    Głupota w naszym kraju rozwija się w postępie geometrycznym. Po prostu posłowie i urzędnicy w Ministerstwie muszą pokazać ze coś robią - żeby ich na zbity ryj nie wyrzucić ...

  • 24iwona

    Oceniono 15 razy 11

    Wiadomo, że starszy człowiek bardziej szanuje życie, więc jeździ wolniej.
    Jakie to będą badania? wzroku? słuchu? refleksu? a może z cukrzycą już nie można będzie prowadzić pojazdów.
    Jeśli młody człowiek zajedzie drogę starszemu i spowoduje wypadek to i tak uważają, że wina jest starszego bo ma słabszy reflex.
    Te badania będą zmorą ludzi starszych. Starsi ludzie unikają korków i jadą do sklepu bladym świtem. Większość czasu spędzają na działkach gdzie też trzeba dojechać samochodem.
    To nie starsi ludzie są zagrożeniem a młodzi.
    Zawały dostają ludzie poniżej 60-tego roku życia. Często przepracowani, więc zmęczeni siadają za kółko i byle prędzej do domu.
    Mój tata ma 86 lat i nadal prowadzi. Zakupy robi sam bo dzieci mieszkają w innych miejscowościach. Zawsze omija godziny szczytu. Jeździ wg przepisów, nigdy nie wyprzedza i
    trzyma się prawego pasa. Całym życiem jest dla moich rodziców miniaturowa działeczka, która jest oddalona od ich miejsca zamieszkania ok 70 km. Zabierając im możliwość jeżdżenia samochodem zabiera im się możliwość bycia samodzielnym.
    Dlaczego nie uchwalić przepisu jak w innych krajach typu Szwecja, USA itp. Tam jest szacunek do starszego kierowcy bo doświadczony i przewidywalny.

  • semigetuza

    Oceniono 11 razy 11

    powodzenia zycze. Cichutko przypominam, ze za chwilke blisko 45% Polakow będzie miało powyżej 60-tki. Jak partia, która będzie rzadzic kiedy te przepisy będą miały wejść w zycie sie w tym polapie, szybciej zmieni ministra infrastruktury - wyjdzie politycznie taniej.

  • ri-pi

    Oceniono 10 razy 10

    Dane statystyczne:
    Grupa wiekowa Wskaźnik wypadków na 10000 mieszkańców
    18 24 lat 18,3
    25-39 lat 10,2
    40-59 lat 7,1
    60 plus 4,1
    Czy jeszcze potrzebny komentarz?

  • inder

    Oceniono 10 razy 10

    "W ubiegłym roku kierowcy w wieku 60 i więcej lat spowodowali 3548 wypadków. Najmniej ze wszystkich grup wiekowych."
    Więcej szczegółów - tutaj: www.motofakty.pl/artykul/seniorzy-czy-kierowcy-w-sile-wieku-kto-powoduje-wiecej-wypadkow.html

  • pepper-salt

    Oceniono 10 razy 10

    Przecież większość wypadków powodują młodsi kierowcy!

  • race444

    Oceniono 10 razy 10

    tu chodzi jak zwykle tylko o kase bo takie badanie za darmo nie bedzie ja mysle, ze takie badanie bedzie kosztowac 150-200 zeta a zdolny bedzie kazdy.

  • jerzytop

    Oceniono 12 razy 10

    I teraz pytanie do fachowców od ustaw i rozporządzeń których 90 % nadaje się na śmietnik .
    Kierowca zawodowy ma pracowac do 67 lat / UE też jest za / Czy przejdzie na emeryture przez WAS płatną o ile nie przejdzie badań ?????/////

  • cezar61

    Oceniono 9 razy 9

    A czy będą badania IQ młodych kandydatów na kierowców? Poniżej 100 nie przyjmują na kurs. Zrobiłoby się pusto i bezpiecznie na drogach.

  • race444

    Oceniono 9 razy 9

    Hey 60 latki plus juz teraz wiecie na kogo za rok NIE glosowac w wyborach parlamentarnych.

  • piotraa81

    Oceniono 9 razy 9

    Tylko że jeśli ktoś już ma bezterminowe prawo jazdy to nie można mu to odebrać. Podobno prawo nie działa wstecz?

  • mireczekb

    Oceniono 10 razy 8

    Więcej wypadków powodują młodzi kierowcy. Czy im należy dawać prawko po trzydziestce ?

  • Tadeusz M.

    Oceniono 8 razy 8

    Przecież po 50 roku życia każdy pracujący przechodzi obowiaskowe badania lekarskie w tym wzroku i jak się nadaje do pracy (w wielu zawodach prowadzi się auto nie będąc zawodowym kierowcą a posiada się odpowiednie badania lekarskie do prowadzenia pojazdów w kat.B ) to co prywatnie na ten dokument niemożna jezdzić swoim własnym autem.? To o co tam k...a chodzi, o kase od kierowców?

  • adaml78

    Oceniono 12 razy 8

    To NIEZGODNE z konstytucją bo:
    1. PRAWA NABYTE - mam prawko bezterminowo i nikt nie może tego zmienić
    2. DYSKRYMINACJA ZE WZGLĘDU NA WIEK

  • ksks3

    Oceniono 7 razy 7

    Wiek emerytalny w Polsce to 65 lat. Czy w takim razie nie powinno badać się wszystkich czy aby mogą jeszcze pracować ?

  • docent_2013

    Oceniono 7 razy 7

    Uśmiałem się do rozpuku. Jakie badania? Badanie krwi i stetoskop? Okulista? Zwykłe badania niczego nie stwierdzą (przecież zawodowi kierowcy je mają (rytualnie, bo kompletnie nic nie dają - śmiech na sali), a na specjalistyczne trzeba czekać miesiącami, jak nie latami. Chyba, że trzeba będzie inwestować grube pieniądze na badania prywatne, a to już niezgodne z konstytucją. Życzę powodzenia. Dobry to może pomysł, ale jedynie w teorii.

  • e-mv

    Oceniono 7 razy 7

    Ponieważ statystyki pokazują, że najwięcej i najgroźniejsze wypadki 40-tego rok powodują kierowcy młodzi, przed 40-tym rokiem życia, to bardziej sensowne byłoby wydawanie praw jazdy dopiero po ukończeniu 40 - roku!.

  • lukask73

    Oceniono 7 razy 7

    A co z badaniami psychologicznymi dla młodych kandydatów na bohaterów gazecianych artykułów?

  • pascvale

    Oceniono 13 razy 7

    To może czerwoni wkrótce wprowadzą eutanazję po ukończeniu 65 roku życia. ZUS odżyje. Czerwone karły.

  • j_p_salomonczyk

    Oceniono 6 razy 6

    1/ Badania lekarskie, szczególnie psychiatryczne w pierwszej kolejności powinni przechodzić parlamentarzyści!!! Już z dziesięć lat temu psychiatrzy postulowali w Sejmie uruchomienie poradni psychologiczno-psychiatrycznej. Postulowali utworzenie takiej przychodni nie tylko ze względu na istnienie takiego kogoś jak Macierewicz.
    2/ Jeżdżę od wielu lat i coś mi się zdaje, że największe zagrożenie na drogach stanowią synkowie, którzy w niedzielę dostali do prowadzenia samochód tatusia.
    3/ Następną grupą stwarzającą zagrożenie na drogach są paniusie w porywach po szosie jadące 60 km/h. Za nimi korek, i frustracje jak tę cholerną babę z bachorami wyprzedzić. Moim zdaniem wszyscy którzy poza miastem jadą poniżej 80 km/h powinni płacić mandat za tamowanie ruchu!
    4/ Jednak największe zagrożenie na drogach stwarzają rowerzyści. Ich Kodeks Drogowy nie obowiązuje i cała szerokość szosy jest ich. Jeżdżenie po szosie "wachlarzykiem" czy środkiem jezdni, przejazdy na czerwonym świetle, słuchawki w uszach i smartfony w dłoni to przecież norma w tym towarzystwie!

  • asr1

    Oceniono 6 razy 6

    każda bolszewia próbuje urządzać innym życie a to aborcja, a to religia w szkołach itp.. , już zdobycie prawa jazdy w polskiej bolszewii graniczy z cudem a pytania rodem jak z Monty pythona na egzaminach to norma/np jaki olej do silnika !!!/ a jeżeli mają być badania to chyba dopiero po osiągnięciu wieku emerytalnego bo zap... mamy do 65 a jak chcieli barbarzyńcy z platformy do 67 ale jeździć bez badań do 60-tki ??? a może badania psychiatryczne dla posłów !!! i senatorów !!!i a może obowiązkowe badania psychiatryczne dla prokuratorów i szeroko rozumianych sługusów reżimu !!!!

  • dzidka17

    Oceniono 6 razy 6

    a w jakim wieku są kierowcy z BOR'u,którzy rozbijają nowiutkie,ekskluzywne limuzyny ?
    na pewno nie mają 60tki ...
    To Ci "panowie" i ich dysponenci powinni przechodzic badania psychotechnicznie i po każdym wypadku być obciążani kosztami napraw lub wymiany limuzyny .Może nauczyliby sie jeździć ostrożnie.

  • pisdode

    Oceniono 8 razy 6

    No tak.Obowiązek badań kierowców po 60-ce a obowiązek pracy do 67 roku zycia (a może i 70 wkrótce) bez badań lekarskich. Czy to nie jest złośliwa dyskryminacja?

  • fox.foksinski

    Oceniono 6 razy 6

    Kaczynski ma kierowców...

  • Gość: Gość Darek

    Oceniono 5 razy 5

    Ja bym proponował OBOWIĄZKOWE badania psychiatryczne dla p-oslów po 60tce.

  • wiko_g.pl

    Oceniono 5 razy 5

    To nic innego jak skok na kasę

  • ri-pi

    Oceniono 5 razy 5

    Badanie będzie wykonywane w ramach NFZ czy znowu wydzieracie pieniądze emerytom. A co z pakietem badań kontrolnych po przekroczeniu pewnego wieku. W ramach profilaktyki lepiej badać pacjentów po przekroczeniu 60 , 65 itd roku życia niż leczyć . Chyba że zakładamy by emeryci szybciej , w ramach oszczędności ZUS , umierali to nie badamy wcale

  • kac

    Oceniono 5 razy 5

    Ile w ostatnich 3 tygodniach zabili samochodami ludzie po 60 a ile przed 25ką ? Niech odpowiedź wystarczy za komentarz.

  • robert.kwi

    Oceniono 7 razy 5

    Prawo nie działa wstecz. Jak robiłem prawko to było powiedziane, że mam je bezterminowo. Nowe przepisy moga dotyczyc nowych kierowców.(!!!)

  • czonek22

    Oceniono 5 razy 5

    a kto powoduje więcej wypadków, kierowcy po 60-tce, czy dwudziestolatkowie? napewni sa jakieś statystyki. Może się okazać że to nie seniorów trzeba badać ale prawo jazdy dopiero od 30-tki wydawać.

  • xynat

    Oceniono 7 razy 5

    Może i niezły pomysł. Ale jeszcze lepszym by było obowiązkowe badanie psychiatryczne kierowców poniżej 30-go roku życia. I to co najmniej raz w roku.

  • jakuz3

    Oceniono 5 razy 5

    A co z cukrzykami i epileptykami? Zapomniana propozycja, bo wymaga obiegu informacji. Nikt nie jest w stanie sprawdzić czy w czasie np 2- 5- ciu lat nie mieli incydentów utraty świadomości. A wplyw progesteronu na szybkość reakcji kierowcy. Pamietajmy, że 60- cio latek jest aktywny zawodowo.

  • ciemnastronaksiezyca

    Oceniono 5 razy 5

    Jak widać, większość wypadków powodują młodzi i niezbyt rozgarnięci kierowcy (np. ostatni przyklad z zabiciem rodziny rowerzystow). Może powinny byc wprowadzone badania psychiatryczne dla wszystkich?

  • avensis77

    Oceniono 4 razy 4

    Kolejny sposob wyludzania pueniedzy.

  • Pawel Zurawski

    Oceniono 6 razy 4

    Według mnie to głupota..to młodych powinno się badać a nie seniorów.. bo to właśnie młodzi kierowcy st2arzaja największe niebezpieczeństwo na drogach

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX