Nowe Audi A6 Avant oficjalnie!

Zupełnie nowe Audi A6 mogliśmy oglądać w Genewie i Poznaniu, a marka z Ingolstadt już pokazała bardziej praktyczną odmianę modelu Avant. Czy to najładniejsze kombi w klasie?

"Piękne kombi nazywają się Avant" - już na starcie chwali się Audi. I coś w tym jest, bo nowe Audi A6 wygląda naprawdę bardzo dobrze. Wrażenie robią zwłaszcza nienaganne proporcje nowego modelu. Współczynnik oporu powietrza wynosi zaledwie 0,27. Ostre linie nadwozia, duże powierzchnie i wyraźnie wyróżniające się, nisko poprowadzone okna w tyle samochodu, oddają ducha nowego języka stylistycznego marki z Ingolstadt. 

Audi A6 Avant 2018Audi A6 Avant 2018 fot. Audi

Nowe Audi A6 - wymiary i pojemność bagażnika

Nowe Audi A6 Avant mierzy 4,94 m długości, 1,89 m szerokości i 1,47 m wysokości. Audi podkreśla, że nowe Audi A6 to wzór w segmencie, jeżeli chodzi o przestronność wnętrza. Pod względem ilości miejsca dla kierowcy i wszystkich pasażerów na przednich i tylnych siedzeniach (w obszarze tułowia i nóg), nowy model ma być lepszy od całej konkurencji.

W kombi nie można nie wspomnieć o bagażniku, a i tu nowe Audi A6 nie ma się czego wstydzić. Standardowa pojemność bagażnika to 565 l, a po złożeniu oparć tylnej kanapy wzrośnie do 1680 l. Szerokość otworu załadunkowego wynosi 1050 mm.

Audi A6 Avant 2018Audi A6 Avant 2018 fot. Audi

Nowe Audi A6 Avant - jednostki napędowe

Na razie Audi nie zdradza dokładnej gamy silnikowej nowego Audi A6 Avant, ale nie powinniśmy spodziewać się rewolucji. Pod maskę najprawdopodobniej trafią te same silniki, które znajdziemy w ofercie limuzyny. Przypomnijmy, na razie to 3.0 TFSI V6 o mocy 340 KM i trzy diesle: 3.0 TDI V6 (286 KM lub 231 KM) oraz 2.0 TDI o mocy 204 KM.

Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, technika ta bazuje na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek czterocylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku.

Audi twierdzi, że napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.

Audi A6 Avant 2018Audi A6 Avant 2018 fot. Audi

Wnętrze nowego Audi A6 Avant

Wnętrze nowego Audi A6 Avant jest praktycznie identyczne jak w limuzynie. Nawiązuje oczywiście do flagowego modelu A8 - to ten sam elegancki projekt z nowymi wirtualnymi zegarami i systemem multimedialnym z dwoma dużymi ekranami.

Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim obejmuje m.in. nowego asystenta skrzyżowań, natomiast w pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim znaleźć można asystenta wydajności promującego ekonomiczny styl prowadzenia oraz adaptacyjnego asystenta jazdy, dodającego do pakietu funkcji adaptacyjnego tempomatu adaptive cruise control ingerencję w pracę układu kierowniczego, wspierającą utrzymanie pojazdu na obranym torze.

Audi A6 Avant 2018Audi A6 Avant 2018 fot. Audi

Parę słów o zawieszeniu nowego Audi A6 Avant

Audi podkreśla, że nowe A6 Avant ma zachwycać dopracowanym zawieszeniem. Auto ma być wygodne i zwrotne jak nigdy wcześniej. A6 Avant zaoferuje szeroki wachlarz możliwości jego zestrojenia: od bardzo dynamicznego, po komfortowe. Standardowy, progresywny układ kierowniczy jest bardzo wygodny w użyciu. Jego sportowe przełożenie staje się coraz bardziej bezpośrednie w miarę zwiększania się kąta skrętu. Opcjonalnie, Audi oferuje dynamiczny układ czterech kół skrętnych, zwiększający możliwości manewrowania samochodem.

Klient może wybrać jeden z czterech wariantów zawieszenia: konwencjonalne zawieszenie ze stalowymi sprężynami, zawieszenie sportowe, zawieszenie z systemem kontroli siły tłumienia oraz adaptacyjne zawieszenie pneumatyczne adaptive air suspension, również z systemem kontroli siły tłumienia.

Audi A8 | Prezentacja

Czy podoba Ci się nowe Audi A6 Avant?
Więcej o:
Komentarze (26)
Noweu Audi A6 Avant
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • tohk

    Oceniono 29 razy 19

    Ciekawe ile kolorów do wyboru będzie miało ledowe podświetlenie wnętrza. Mój typ to 65. A jeśli osobny kolor z przodu i osobny z tyłu to ho ho ho . A jeśli drzwi też osobne to będzie to najlepsze auto w klasie. I dopłata do gniazda USB - 1500 pln pod nazwą Audi SuperMusic Interface. Oczywiście, tylko z pakietem ładowarek do telefonu (po jednej pod każdym fotelem) za 2740 lub, alternatywnie, uchwytami Isofix na fotelu kierowcy.

  • himils

    Oceniono 18 razy 6

    Zauważyłem tu dużo przenikliwych i dowcipnych uwag. Na pewno sami właściciele światowych marek, ktorych Polska jak wiadomo ma w ch.j. Jesteśmy znani z najlepszosci na świecie dlatego jak mało kto nadajemy się do przyd.pcania się do innych.

  • Gość: Dotykowe :(

    Oceniono 3 razy 3

    Z zewnątrz wygląda nie jak nowe, tylko facelifting poprzedniego. Wolałbym, żeby coś pokombinowali, bo wieje nudą, choc brzydkie to to nie jest. Za to środek sprawia, że nie chciałbym tym jeździc. Design jest fajny, ciekawy, ale z ergonomią na pewno bedą problemy. W moim bmw 5 dotykowy mam tylko panel klimy i już dostaję od niego k.rwicy, żeby cokolwiej włączyć, trzeba oderwać wzrok od drogi. W dodatku nigdy nie ma pewności, czy przez przypadek nie włączyło sie coś innego. Ten dotykowy panel klimy w bmw da sie przeżyć. Na szczęście ekran srodkowy, oprócz dotykania można też obsłużyć pokrętłem. tymczasem tu w audi dotykowe jest dosłownie wszystko. Mam jeszcze nadzieję, że to tylko chwilowe szaleństwo i ktoś w końcu dojdzie do wniosku, że jest to rozwiązanie po prostu gorsze, mniej wygodne i mniej bezpieczne od fizycznych guzików. Bo tak jest!

  • spinaker99

    Oceniono 10 razy 2

    Buda jak zwykle stara

  • Gość: Janusz Kurlandski

    0

    Piękna linia boczna. Grill trochę przegięty ale fajne wąskie reflektory. Środek... znak czasu, wszystko Dotykowe. Generalnie najładniejsze kombi w klasie średniej wyższej.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX