Nowy model będzie nieznacznie większy od poprzednika, ale inżynierowie odchudzili całą konstrukcję o 50 kg. Na filmie możemy zobaczyć kawałek osłony chłodnicy i lampy. Auto będzie wyposażone w reflektory LED, ale dopiero w wyższych wersjach wyposażenia. Tańsze wersje będą wyposażone w lampy halogenowe.
W kabinie ma być więcej miejsca, pojawi się też lepsze wyposażenie. W centralnej części kokpitu znajduje się duży, dotykowy ekran przypominający ten z Fiesty. Inżynierowie zadbali o lepsze wytłumienie wnętrza od hałasów dobiegających z zewnątrz.
Na dobry początek Focus zadebiutuje w wersji hatchback, a kombi i sedan dołączą do oferty dopiero w połowie roku. Producent przewiduje wprowadzenie uterenowionego wariantu Active oraz luksusowego Vignale. Pod maskę trafią silniki z serii EcoBoost o pojemności 1.0, 1.5 i 2.0, a także jednostki wysokoprężne EcoBlue o pojemności 1.5 i 2.0.
Nie znamy jeszcze szczegółów na temat wersji RS, ale niektóre źródła mówią o obecności tzw. miękkiego układu hybrydowego. Hatchback zaoferuje 400 KM maksymalne mocy oraz moment obrotowy o wartości 600 Nm.
Egzemplarze przeznaczone dla klientów w Europie będą powstawać w niemieckiej fabryce Forda w Saarlouis, a wersje na pozostałe rynki będą montowane w Chinach, gdzie produkcja ruszy już w połowie przyszłego roku.