Kolejny skok na portfele kierowców. Opłata za wjazd do miasta wraca tylnymi drzwiami

Zaakceptowany przez rząd projekt nowelizacji ustawy o biokomponentach wprowadza opłaty za wjazd do stref czystego transportu. Opłaty, które kilka miesięcy temu zostały wykreślone z ustawy o elektromobilności.

Nowelizacja ustawy o biokomponentach i biopaliwach ciekłych przyjęta przez rząd 21 marca pozwala gminom pobierać opłaty za wjazd do tzw. stref czystego transportu. Projekt zakłada, że odpowiednie zapisy mogą się pojawić w obowiązującej od kilku tygodni ustawy o elektromobilności i paliwach alternatywnych.

Zmiany zakładają, że do takich stref wjadą auta elektryczne, wodorowe oraz CNG. Z opłat będą zwolnione pojazdy wojskowe, policyjne, ABW oraz urzędników państwowych. W wyjątkowym przypadku rada gminy może dopuścić do poruszania się po strefie inne pojazdu, ale w okresie nie dłuższym niż 3 lata.

Zobacz także: Straż miejska bije rekordy w zakładaniu blokad - w jeden miesiąc więcej niż w całym zeszłym roku

Chodzi przede wszystkim o auta z konwencjonalnym napędem, napędzone i wysokoprężne. Włączają się w to również auta z LPG i klasyczne hybrydy, których ustawa nie zalicza do kategorii pojazdów elektrycznych. Opłata specjalna będzie wynosić nawet 2,50 zł za godzinę lub 25 zł za dobę, pobierana w formie abonamentu lub ryczałtu. W ten sposób wraca opłata za wjazd do stref czystego transportu.

Ustawa o elektromobilności procedowana na przełomie 2017 i 2018 roku zakładała, że płaty za wjazd do strefy czystego transportu może wynosić nawet do 30 zł dziennie. Przewidziano karę w wysokości 500 zł za złamanie ograniczeń w dostępie do strefy. Jednak na wniosek jednego z posłów z klubu Kukiz`15 wykreślono ten zapis.

Nowy Citroen C3 - test

Więcej o:
Komentarze (30)
Opłata za wjazd do miasta
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • 162tony

    Oceniono 36 razy 28

    W Łodzi mamy już taką ulicę - Piotrkowska...
    Mogą po niej jeździć:
    - oczywiście mieszkańcy tej ulicy
    - taksówkarze
    - samochody ochrony
    - służby wszelkie od Policji i Karetek, poprzez Straż Miejską skończywszy na samochodach MPK.
    CO LEPSZE
    - prywatne samochody urzędników miejskich...

    Czyli urzędnicy stworzyli prawo sami dla siebie, stworzyli sobie kawałek miasta prywatnego, z własnymi parkingami, dojazdami i ochroną...

  • gazetalogin12

    Oceniono 27 razy 21

    Takie rzeczy powinny być zakazane w Konstytucji. Są z gruntu antydemokratyczne. Nie może być tak że parę bogatych osób prywatyzuje sobie kawałek miasta. A reszta nie ma tam wstępu. To powrót do feudalizmu - w średniowieczu też się płaciło za wjazd do miasta.

  • Black Swan

    Oceniono 30 razy 18

    czyli zwykłe hybrydy też obciążą nowym, kolejnym już przecież podatkiem? Nikt tak jak kaczyści nie potrafi sobie przesr... u wyborców... Świetny pomysł... Weźcie i do3,14dolcie wszystkim... Niech sobie wyborcy mocno zapamiętają z kim mają do czynienia...

  • szlachcic

    Oceniono 22 razy 14

    I bardzo dobrze!!!!!
    Ludzie musza wreszcie na swojej dupie poczuc czym jest Pislamizm

  • qwerfvcxzasd

    Oceniono 14 razy 14

    Po prostu nie będę jeżdził do centrum. zerowa strata. galerie są na przedmieściach. oczywiście urzędy również powinny wynieść się z centrum.

  • intelig1

    Oceniono 20 razy 12

    "Chodzi przede wszystkim o auta z konwencjonalnym napędem, napędzone i wysokoprężne"... Serio? NAPĘDZONE??

  • bosman64

    Oceniono 5 razy 5

    Budżet trzeszczy a na 500+ musi wystarczyć!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX