Polscy pracownicy mogą odetchnąć. Grupa PSA planuje duże inwestycje w fabrykę w Tychach

Francuska grupa PSA, do której od niedawna należy Opel, zapowiada optymalizację bazy produkcyjnej w Europie. To dobra wiadomość dla tyskiego zakładu, gdzie będą powstawać 3-cylindrowe silniki benzynowe z serii PureTech.

Optymalizacja działalności produkcyjnej Grupy PSA w Europie będzie się opierać na trzech filarach. Pierwszy zakłada zwiększenie produkcji 3-cylindrowego silnika benzynowego Turbo PureTech jak najbliżej zakładów montujących samochody. Realizację planu rozpoczęto już w Douvrin i Tremery we Francji, a fabryka w Tychach i Szentgotthard rozpocznie realizację tego planu już od przyszłego roku.

Dla zakładu w Tychach to ważna decyzja, która rozpoczyna nowy etap rozwoju fabryki, czyniąc ją ważną częścią Grupy PSA. Dzięki tej inwestycji zakład znacznie wzmacnia swoją pozycję stając się producentem doskonałych, nowoczesnych i wielokrotnie nagradzanych silników, stosowanych w szerokiej gamie pojazdów. Dzięki uruchomieniu produkcji w 2019 r. osiągniemy wysoką konkurencyjność zakładu i zapewnimy pracownikom stabilną przyszłość, co jest jednym z kluczowych aspektów naszej działalności - mówi Andrzej Korpak, dyrektor generalny Opel Manufacturing Poland.

Drugim filarem jest zwiększenie wolumenu produkcyjnego skrzyń biegów. Nastąpi to od 2019 roku wraz z produkcją licencyjną automatycznej skrzyni we francuskim Valenciennes. Program osiągnie swój pełny potencjał do 2020 roku, dzięki współpracy z AISIN AW. Do tej pory podzespoły były produkowane w Japonii i Chinach. Poza tym francuski koncern zainwestuje w produkcję większej ilości manualnych skrzyń ML w Metz-Borny i Aspern.

Zobacz także: Citroen C3 Aircross 1.2 PureTech 130 - test. Modny crossover nie musi być koszmarnie drogi

Zakład Tremery od początku przyszłego roku będzie produkować silniki elektryczne. Natomiast w fabryce Opla w Tychach trwają zaawansowane przygotowania do uruchomienia produkcji w 2019 roku. Zmodernizowano infrastrukturę zakładu, powiększono halę produkcyjną i wymieniono maszyny.

Nowy Citroen C3 - test

Więcej o: