Co z fabryką Fiata w Tychach? Szef koncernu ma nowe plany

Już 1 czerwca podczas spotkania kierownictwa koncernu FCA z inwestorami poznamy plany amerykańsko-włoskiego producenta. Sergio Marchionne przyznał, że wtedy zapadną decyzję co do produkcji fabryki w Tychach.

Fabryka FCA w Tychach odnotowała w ubiegłym roku niewielki spadek produkcji – wyprodukowano 263,4 tys. samochodów. Jeszcze kilka lat temu, gdy produkowano Fiata Pandę, roczna produkcja w Tychach przekraczała nawet 600 tys. egzemplarzy rocznie. W temacie przyszłości tyskiej fabryki FCA pojawiło się wiele znaków zapytania.  W ostatnim czasie swój niepokój wyrazili związkowcy ze śląskich fabryk motoryzacyjnych.

W ubiegłym tygodniu związek Sierpień 80 skierował list do premiera Mateusza Morawieckiego, z prośbą o spotkanie. Nowy samochód w tyskiej fabryce to na razie pieśń przyszłości. Szef FCA zapytany o przyszłość polskich zakładów potwierdził swój podziw dla pracowników fabryki i ludzi tam zatrudnionych. Zastrzegł jednak, że dopiero 1 czerwca, po ujawnieniu dalszych planów koncernu, będzie mógł powiedzieć coś więcej na temat przyszłości.

Zobacz także: Fiat rezygnuje z diesli! Do 2022 roku znikną całkowicie z oferty

Marchionne dodał też, że dla koncernu inne segmenty są obecnie dużo ważniejsze niż niskomarżowy i bardzo konkurencyjny rynek masowy. Właśnie na tych segmentach skupiała się przez ostatnie lata marka Fiat. Sprzedaż włoskiej marki będzie nadal zasilana przez dotychczasowe modele: 500, Tipo i Panda. Głównymi rynkami są nadal Europa i Ameryka Łacińska. Grupa FCA chce wzmocnić pozycję marek Alfa Romeo i Maserati w Europie, a za wielką wodą kluczowe dla koncernu są nadal marki Jeep i RAM.

Nowy Citroen C3 - test

Czy Twoim zdaniem FCA zwiększy produkcję i zatrudnienie w Tychach?
Więcej o:
Komentarze (4)
Fabryka Fiata w Tychach - przyszłość
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Edi

    Oceniono 2 razy 2

    Auto Express pisze o przeniesieniu produkcji nowej generacji 500 do Włoch.

    Oraz o tym, że europejska oferta Fiata ma zostać ograniczona do 500 i Pandy, bo tylko na tych modelach zarabiają.

  • Gość: Pe

    Oceniono 3 razy 1

    Oni mają jeszcze jakiekolwiek modele na sprzedaż? Alfa + Lancia + Fiat razem wzięte oferują mniej modeli niż sama Skoda. Ponoć finansowo stoją nieźle. Ciekawe. Mi FCA wygląda jak duży frachtowiec, który wyłączył silniki ale wciąż płynie rozpędem, a kapitan cieszy się że statek porusza się tak szybko, tak niewiele mazutu zużywając. Kiedyś zbudzą się z ręką w nocniku. Szkoda.

  • Gość: Hlnek

    0

    @Gość: Pe
    Zgadzam się.
    Niskomarżowy segemt jest niskomarżowy, ale imo warto sprzedawać tam jak największe wolumeny - ma się obrót, istnieje się w świadomości klienta, można budować pozytywne skojarzenia z koncernem, zarobi się na serwisie no i siła zakupowa większa = oszczędności przy zakupach.
    I wtedy robic tak jak VAG, kilknaście modeli z tych samych klocków, biorąc "niskomarżowe", które i tak się już ma, ubrać w "premium" i sprzedawać.
    Audi w cenie Audi z części Skody.

    Szkoda Fiata.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX