Polestar 1 - Szwedzi zaczynają z wysokiego "C"

Coraz bliżej do oficjalnego debiutu Polestara na drogach. Sportowe modele nie będą już sygnowane przez Volvo, ale stały się oddzielną marką. Niemniej, współpraca między partnerami się nie rozluźni. Model 1 bazuje na S90, oferuje 600 KM i miejsce w kabinie dla 4 osób.

Rozgraniczanie marek wewnątrz koncernów ma charakter wizerunkowy. Użytkownicy Cupry nie chcą być kojarzeni wprost z Seatem, a Polestara z Volvo. Tym samym, pierwszy w historii sportowy model pod własnym szyldem przetrze szlaki dla kolejnych aut w gamie.

Mimo, że Polestar 1 wygląda jak prototyp, jest modelem produkcyjnym. Niestety, dostępnym nie dla każdego, bowiem tylko dla 500 wybrańców rocznie. Taki wolumen określił producent. Dodatkowo, sportowe coupe będzie oferowane w ramach miesięcznego abonamentu. Ustalona kwota obejmie wszelkie koszty związane z eksploatacją samochodu na gwarancji. Ponadto, klient otrzyma pakiet door-to-door z mechanikiem i obsługą techniczną. Na czas ewentualnej naprawy otrzyma pojazd zastępczy.

W zależności od wybranego pakietu, auto trafiło do klienta na 2-3 lata. Serwisem zajmą się wybrane, autoryzowane serwisy Volvo.

600 koni mocy systemowej

Żadne Volvo dotychczas nie oferowało użytkownikowi tyle mocy. Polestara wyposażono w dwa silniki elektryczne umieszczone z tyłu o łącznej mocy 218 koni mechanicznych. Po naładowaniu akumulatorów, auto przejedzie na prądzie 150 kilometrów. Jako, że jest to hybryda, po maską umieszczono 2-litrowy, rzędowy silnik spalinowy. Sumarycznie, układ generuje aż 600 KM i 1000 Nm. Osiągi nie są znane, ale możemy podejrzewać, że sprint do setki będzie trwać około 4 sekund. Aktywne zawieszenie Ohlinsa ma gwarantować pewne prowadzenie. Za wytracanie prędkości odpowiedzialne będą komponenty przygotowane przez firmę Akebono.

Ciekawostkę stanowi też dostęp do samochodu. Producent zrezygnował z klasycznego kluczyka, w miejsce którego zaoferował aplikację na smartfona. Tym samym, leasingobiorca będzie mógł upoważniać inne osoby do korzystania z pojazdu.

Pokrewieństwo z Volvo S90

Polestar 1 wymiarami odpowiada BMW serii 3 i Audi A4. Ma 4,5 metra długości. Bazuje na płycie podłogowej SPA, której użyto również do budowy Volvo S90. Od szwedzkiego krewniaka jest jednak krótszy o 65 centymetrów. Względem skandynawskiej limuzyny, mocno zmieniono proporcje widocznego na zdjęciach sportowca. Rozstaw osi zmniejszono o 32 cm, a o kolejne 20 skrócono tylną część auta. Warto wiedzieć, że poszycie hybrydy wykonano z lekkiego i wytrzymałego włókna węglowego. Ten materiał stosuje się również w samochodach torowych.

Produkcja w Chinach

Polestar 1 jest pierwszym modelem w gamie. Na przyszły rok zapowiedziano premierę o rozmiar mniejszego auta z bezemisyjnym zestawem napędowym. Pojawi się też elektryczny SUV oznaczony numerem 3. Niewykluczone, że gamę uzupełni jeszcze crossover i praktyczna limuzyna.

Za produkcję modelu będzie odpowiedzialny zakład w chińskim Chengdu. Pierwsze egzemplarze powinny się pojawić na drogach i w niezależnych salonach sprzedaży już w przyszłym roku.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.