Komentarze (75)
Salon Genewa 2018 - podsumowanie, wnioski, opinia, komentarz
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: fragi

    Oceniono 7 razy -5

    a co o Lexusie LS dowiedziała sie agora pl ?

  • Gość: Arcadio

    Oceniono 41 razy -1

    Dość ciekawe podsumowanie i bardzo mi się podoba. W dwóch rzeczach się nie zgadzam z autorem. Autora smuci brak diesli a ja się cieszę ze ich nie będzie. Diesel nadaje się do ciężarówki, do dużego auta (pickup czy wielka terenówka) natomiast po co do osobowego auta lub o zgrozo do sportowego? Oczywiście Polak będzie najbardziej płakał bo za grosze jeździł w dieselku, najlepiej 1.9tdi w golfie albo w passeratti b5.
    Uważam, że hybryda obecnie to najlepsze rozwiązania. Nasze miasta w Polsce, podobnie jak za zachodnią granicą się strasznie korkują. Więc w korku hybryda jest najlepszym rozwiązaniem. Pali podobnie jak albo mniej jak diesel a przede wszystkich nie smrodzi i nie hałasuje. Toyota pokazała również że to bezproblemowy w eksploatacji napęd, czego nie można powiedzieć o dieslach, zwłaszcza tych nowych. Uważam że obecnie najlepsze rozwiązanie to hybryda, która ładuje swoje baterie podczas jazdy. Pełny elektryk nic nie zmieni, ponieważ ten prąd też trzeba wyprodukować przez elektrownie. Przyszłością jest napęd wodorowy.
    Ponadto niektórzy narzekają na hybrydy, bo się nimi jeździć po autostradzie nie da albo....hałasują i dużo tam palą? To chyba te hejtery hybrydą nie jechali. 2. Przypominam na autostradzie maksymalna prędkość to 140km/h a nie 200 3. Większość ludzi co najmniej 80% swojej jazdy w życiu spędza w korku, jeździ po trasach szybkiego ruchu kilka razy w roku.
    Więc nie siać tutaj stereotypów, że hybryda jest zła. Przebija diesla ponieważ:
    a) nadaje się lepiej do miasta, gdzie pali mniej, nie smrodzi, nie hałasuje
    b) napęd jest tańszy w eksploatacji bo praktycznie się nie psuje i nie ma turbin, dwumas, dpf (który w miastach się męczy i sprawia problemy) i innych drogich elementów w dieslu. Już nie wspomnę o AdBlue
    c) Po mieście ma przewagę hybryda, tam spędzamy większość czasu. Na trasie jedzie się hybrydą jak dieslem a na autostradzie jesteśmy rzadko.
    I druga sprawa "Pewnie niektórzy z odwiedzających targi mężczyzn będzie na tę zmianę kręcić nosem, ale nie oszukujmy się - właśnie tak powinno być. To, coraz rzadsza, dobra zmiana."
    Przecież to jakaś masakra jest. Piękne auta, piękne kobiety. Racja, fajnie jest jak panna zamiast emanować tylko kobiecością umiała również trochę poopowiadać o aucie, przy którym stoi. Ale kobiety powinny być nadal. Nie bądźmy lewakami, bo świat naprawdę w złą stronę zmierza.

  • Gość: AndyB

    Oceniono 29 razy 9

    ciekawe po co wszyscy idą w kierunku aut elektrycznych, jeżeli nie mamy takich możliwości energetycznych, żeby te samochody zasilać.. już teraz wystarczy gorące lato i miasta zaliczają blackouty dzięki zwykłym klimatyzatorom. Dorzućmy do tego ładowanie samochodów i sieć nie wstanie. Elektrowni atomowych zbyt szybko się nie buduje, węglowe na tyle dymią, że już chyba jeździć V8 niż na prąd... a elektrownie wiatrowe i słoneczne są na tyle mało wydajne, że nawet jakby wszystkie dachy pokryć panelami.. to nie starczyłoby raczej na samochody elektryczne... także po tym artykule kibicuję zarówno Mustangowi jak i Santa Fe :)

  • Gość: Adam

    Oceniono 1 raz -1

    Warto dodać, że Fiat zapowiedział rezygnację z Tipo i następcy Punto.

    Europejska oferta ma zostać ograniczona do 500 i Pandy.

  • Gość: gfgdf

    Oceniono 7 razy 3

    Nie kumam nad czym takie bicie piany.
    Czemu nie rozpisujecie sie tak samo nad nowymi lodówkami czy pralkami.
    Maszyny takie same jak auta.

  • bartekgryko

    Oceniono 31 razy 15

    Wszyscy najważniejsi wystawcy postawili w tym roku na nowoczesne i przyjazne środowisku samochody. - tak ? zrobione z tektury ? czy jednak ze stali, plastyku, który trzeba wytworzyć kosztem olbrzymiej degradacji środowiska ? Jeżeli ktokolwiek szanuje środowisko to nie będzie kupował nowego auta ! koszt produkcji i utylizacji jest gigantyczny i przewyższa to ile 10 letni golf spali przez całe swoje życie. Nie mam golfa, żeby było jasne, ale jeżeli chcemy myśleć o środowisku to nie poprzez kupowanie aut z litowymi bateriami, które żeby wytworzyć trzeba wykopać półkilometrową dziurę w ziemi....

  • herp_derp

    Oceniono 30 razy 18

    Tymczasem Mazda konstruuje silnik będący hybrydą... benzynowego i diesla. I trzymam kciuki żeby im wyszedł jak najlepszy, żeby ich wolnossące dwu i dwupółlitrowe silniki żyły jak najdłużej.

  • pisdode

    Oceniono 6 razy 2

    Wszystko fajnie ale czy te nowinki przełożą się na masową sprzedaż,czy popyt odpowie na tą podaż nowinek,To jeszcze troche potrwa nim masowy nabywca przekona się do tych zabawek.Mimo wsystko masowy nabywca nie bedzie chciał płacic koroci za niesprawdzone w praktyce a jednoczesnie drogie hybrydy nie mówiąc już o niedorobionych elektrykach, które jednak nadają sie tylko do jazdy w mieście.Nadal najsłabszym ogniwem elektryków są akumulatory

  • Gość: ftyjke

    Oceniono 26 razy 22

    co za muł wrzuca zdjęcia do arta bez podpisu co to za pojazd ? mam zgadywać czy losować sobie nazwę?

  • Gość: Grodziec

    Oceniono 8 razy -6

    Mnie najbardziej ucieszyło jedno: było mnóstwo samochodów elektrycznych, a wodorowych ZERO. W końcu zrozumieli.

  • j_p_salomonczyk

    Oceniono 29 razy 5

    Mamy w domu hybrydę Auris Toyoty. To największe motoryzacyjne gó..no z jakim miałem do czynienia. Już nigdy w garażu nie stanie żadna hybryda! To jest produkt reklamy i marketingu. Jeżdżenie takim meleksem wywołuje szybko odruch wymiotny!!!

  • lukki69

    Oceniono 5 razy 5

    Już nie robią porządnych samochodów.Walka o poziom konsumpcji to w najlepszym razie kompromis między jakością a ceną produkcji...przeważnie zwycięża cena produkcji okraszona marketingiem dla ubogich

  • lukki69

    Oceniono 18 razy 4

    Auta używane są wiele tańsze i bardziej ekologiczne w ostatecznym rozrachunku....tak więc produkcja nowych to czysty biznes i nie dorabiajcie ideologii do rządzy posiadania.

  • aa1000

    Oceniono 6 razy 2

    Czy był tam premier Morawiecki z polskim elektrykiem [nie chodzi o Wałęsę]?

  • opalinski19

    Oceniono 8 razy 2

    A premier Morawiecki przeprasza za protoplastów Pisu zamiast budować samochody elektryczne, patrzeć jakie są trendy.

  • Gość: gość100

    Oceniono 2 razy -2

    Wyskoczyłeś jak Filip z konopi z tymi dyzlami. Europa od paru lat redukuje te najlepsze z najlepszych silników do aut. Dotyczy to produkcji,do niedawna 1-2%,a teraz albo wcale ,jak Volvo Chinczyków .
    Niemcy biorą się na poważnie za wyrzucenie dyzli za rogatki miast.Chyba wczoraj,jedna z gazet Niemieckich napisała ,że używki tych aut idą już o dwa tysiące w dół.A jeszcze ograniczenia nie weszły w życie .
    A Filip ogłasza njusa !

  • Gość: Jarek K

    Oceniono 25 razy 15

    Dlaczego nie piszecie jak zaprezentowały się nasze Syreny, Warszawy, Polonezy, Żuki oraz inne nasze Narodowe "Dumy" motoryzacyjne. Nie wątpię że stoisko Polskiego Narodowego samochodu elektrycznego Kaczopęd opiszecie w oddzielnym artykule.

  • krzysztof_ptk

    Oceniono 3 razy 1

    Tymczasem Duda Auto jeździ tylko do tyłu.

  • Gość: lechutek

    Oceniono 2 razy 2

    Zupełnie mnie nie interesują "Elektryki" Morawieckiego, czy super-hybrydy za ogromne pieniadze. Sercem kazdego auta jest jego silnik, a te najlepsze ma dzis Mazda i za rok wypusci 3-ke z tym genialnym silnikiem. Bez dwumasy i turbiny, zeby nie trzeba tego naprawiać. Dzis 2-litrowe silniki mazdy uwazam za najlepsze na swiecie!

  • avensis77

    Oceniono 4 razy 2

    A polskiego elektryka zapowiedzianego przez PIS nie bylo?

  • Gość: TexasV8

    Oceniono 3 razy 3

    Juz niedlugo wam w Europie zostana tylko rowery hahaha.

  • Gość: abc

    Oceniono 1 raz 1

    Od prawie n lat slysze te sama spiewke o przełomowych produktach, ktore zmienia nasze zycie. Co roku firmy motoryzacyjne prezentuja smiale pojazdy koncepcyjne i co roku konczy sie jak zwykle jakims pokrzywionym Aurisem. Po tych wszystkich latach wrazenie robia tylko stare odrestaurowane fury, ktore niczego nie udaja, gdzie chrom to chrom a drewno to drewno a skora to skora a silnik to silnik a wydech to wydech.

  • Gość: Alexiii

    0

    Bez obawy. Na rynku zaczynają pojawiać się fury od ssangyong, które podobno są całkiem niezłe. Kumpel kupił ostatnio model xlv i jak na razie jest zadowolony. Poczekamy zobaczymy jak dobrze są skonstruowane.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX