Toyota Auris - co wiemy o bestsellerowym kompakcie Japończyków?

W gamie jednostek napędowych trzeciej generacji Toyoty Auris znajdą się dwie odmiany hybrydowe i jedna turbodoładowana jednostka benzynowa. Producent milczy na temat wersji z silnikiem Diesla.

Toyota Auris to zdecydowany lider wśród ekologicznych pojazdów flotowych i najważniejsze ogniwo w układance Toyoty, przynajmniej tej hybrydowej. Trzecia generacja ma wzmocnić pozycję japońskiego kompaktu w segmencie samochodów z napędem alternatywnym.

W ofercie pojawią się dwa warianty – dobrze znany z benzynowym silnikiem o pojemności 1.8 litra, a także nowość w postaci dwulitrowego motoru wspomaganego jednostką elektryczną. Oba cechują się niską emisją CO2 i są w stanie przejechać kilka kilometrów w trybie bezemisyjnym.

Przy okazji wprowadzania na rynek nowej generacji modelu, Toyota wyprzedaje poprzednią generację Aurisa. Nigdy wcześniej kompaktowa Toyota nie była tak tania.

Toyota AurisToyota Auris Fot. Toyota

Nowa Toyota Auris - napęd z Priusa

Słabsza wersja znana jest z Priusa czwartej generacji, który pojawił się na rynku przed dwoma laty. Ekologiczny tandem składa się z 1.8-litrowego silnika o mocy 98 KM i 142 Nm, a także jednostki elektrycznej generującej 72 konie mechaniczne.

Moc systemowa zestawu wynosi 122 KM i zapewnia 1,5-tonowemu Priusowi przyzwoite osiągi – 11,1 sekundy do setki i 162 km/h prędkości maksymalnej. Nieco lepszych wartości możemy spodziewać się w trochę lżejszym Aurisie.

Co ważne, zużycie paliwa w omawianym przypadku nie przekraczaj 3,5 litra w cyklu średnim w warunkach drogowych. To zasługa odzyskiwania energii podczas hamowania i możliwości poruszania się w mieście nawet przez 50% czasu na prądzie.

Mocniejszy z silników ma dwa litry pojemności i rozwija 180 koni mechanicznych mocy systemowej. Nie znamy jeszcze szczegółów, ale możemy podejrzewać, że przyspieszenie do setki spadnie poniżej granicy 10 sekund oraz nieznacznie zwiększy się zużycie paliwa względem słabszego wariantu.

To póki co będzie najmocniejsza wersja Aurisa, choć niewykluczone, że w przyszłości pojawi się sportowa specyfikacja oznaczona symbolem GRMN.

Toyota AurisToyota Auris Fot. Toyota

Nowa Toyota Auris - brak diesla w gamie?

Ofertę uzupełnia silnik o pojemności 1.2 litra. Za sprawą doładowania, generuje 116 KM i 185 Nm gwarantujących niezłe osiągi. Z bezstopniową skrzynią CVT sprint do setki trwa około 10 sekund, a prędkość maksymalna przekracza 190 km/h.

Co ciekawe, Auris trzeciej generacji prawdopodobnie będzie pierwszym w historii bez wysokoprężnej jednostki napędowej. Toyota nie wspomina o dieslu w długofalowej polityce i zamierza rozwijać technologię hybrydową, która z każdym rokiem poprawia słupki sprzedaży.

Nowa twarz Toyoty Auris

Z uwagi na świetne wyniki sprzedaży, Auris spowszedniał na europejskich drogach. Z związku z tym, japońscy projektanci postanowi dodać nieco pikanterii kompaktowemu nadwoziu. Zaczęli od proporcji karoserii.

Toyota jest o 4 cm dłuższa i 2,5 niższa w stosunku do poprzednika. Zwiększył się rozstaw osi i położenie maski (47 mm niżej). Mniej przetłoczeń i bardziej smukła sylwetka wpłynęła korzystnie na aerodynamikę. Dodatkowo, auto dość mocno zmieniło się od strony wizualnej.

Nowe, w pełni LED-we reflektory są węższe, a ich dolna część zachodzi na zderzak. Pomniejszono grill i jednocześnie powiększono dolną imitację osłony chłodnicy. Sporo zmieniło się też z tyłu, gdzie w oczy rzuca się wydatny zderzak z dwiema końcówkami układu wydechowego i okazałych rozmiarów lotka przytwierdzona do szczytu pokrywy bagażnika. Warto zaznaczyć, że pochylenie tylnej szyby jest o 14 stopni większe, a spojler występuje w standardzie we wszystkich specyfikacjach wyposażeniowych.

Dzięki licznym zmianom, Auris stał się zdecydowanie bardziej atrakcyjny, co z pewnością wpłynie na jego popularność nie tylko wśród flot, lecz również pośród klientów prywatnych.

Dlaczego tak dużo płacimy za paliwo?

Więcej o:
Copyright © Agora SA