Samochodem 2018 roku zostało Volvo. Model XC40 nie dał szans rywalom

Samochód Roku 2018 w Europie wybrany. Z siedmiu finalistów międzynarodowe jury wybrało jednego zwycięzcę. Najlepszy okazał się nowy SUV Volvo, który nie dał szans rywalom.

Do finału tegorocznego konkursu Samochód Roku zakwalifikowały się: Alfa Romeo Stelvio, Audi A8, BMW serii 5, Citroen C3 Aircross, Kia Stinger, Seat Ibiza i Volvo XC40. Najwięcej punktów zdobył najmniejszy SUV szwedzkiej marki. Kolejność prezentuje się następująco:

  1. Volvo XC40 (325 punktów)
  2. Seat Ibiza (242 punkty)
  3. BMW serii 5 (226 punktów)
  4. Kia Stinger (204 punkty)
  5. Citroen C3 Aircross (171 punktów)
  6. Audi A8 (169 punktów)
  7. Alfa Romeo Stelvio (163 punkty)

Samochód Roku 2018 - zasady

Punkty przyzwali dziennikarze motoryzacyjni z 23 krajów Europy. Każdy z nich miał do przyznania 25 punktów. Na jedno z aut mógł oddać maksymalnie 10 punktów. Każdy z dziennikarzy musiał uzasadnić swój wybór.

Sędziowie oceniali stylistykę, komfort, bezpieczeństwo, relację ceny do jakości, prowadzenie, osiągi, funkcjonalność, aspekty ekologiczne i satysfakcję jako kierowca. Dziennikarze oceniali samochody na zamkniętych imprezach testowych, które odbywają się każdego roku przed ogłoszeniem zwycięzcy.

Volvo XC40 2017Volvo XC40 2017 fot. Jan Zomer

Samochód Roku 2018 - Volvo XC40

Najmniejszy SUV w gamie Volvo został oparty na nowej płycie podłogowej CMA. Inżynierowie zbudują na niej w przyszłości pierwsze w pełni elektryczne Volvo i wiele pojazdów przypisanych do segmentu B i C. Dzięki modułowej platformie udało się stworzyć samochód wymiarami odpowiadający kompaktowym crossoverom. Pojemność bagażnika to 460 l.

XC40 wyposażono w szereg systemów bezpieczeństwa. Znajdziemy tu m.in. seryjny pakiet City Safety, który awaryjnie wyhamuje pojazd w przypadku wykrycia ryzyka nieuchronnej kolizji. Auto wykrywa inne pojazdy, pieszych, rowerzystów, a nawet duże zwierzęta. W określonych sytuacjach system potrafi także zmienić tor jazdy auta, by uniknąć zderzenia. Za dopłatą XC40 może być wyposażone w funkcję Pilot Assist umożliwiającą jazdę półautonomiczną z prędkością do 130 km/h na drogach szybkiego ruchu.

Więcej o zwycięzcy tegorocznej edycji Samochód Roku pisaliśmy tu: Volvo XC40 - ceny i dane techniczne. Na moto.pl znajduje się również test Volvo XC40.

Systemy bezpieczeństwa w Volvo XC40

Czy twoim zdaniem Volvo XC40 zasłużyło na tytuł Samochodu Roku 2018?
Więcej o:
Komentarze (66)
Samochód Roku 2018 - Volvo XC40
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • princepinot

    Oceniono 49 razy 47

    Teraz takie czasy, szwedzki inzynier pracuje dla chinczyka, angielski dla hindusa. Obaj zadowoleni, bo chinczyk I hindus maja kase I mysla o produkcie w perspektywie wielu lat.
    W rezultacjie Volvo, Jaguar, Range Rover itd.. podniosly sie z upadku (2008) I sprzedaja najwiecej w historii calkiem dobrych produktow.
    W Polsce dla odmiany pracownicy Fiata I GM apeluja do premira o nacjonalizacje.
    Trudno im pojac ze zaprojektowanie I wdrozenie do produkcji I sprzedazy samochodu to nie zadanie dla ministerstwa, chociaz moga mysleac ze skoro administracje panstwowa zajmuje sie wydobyciem wegla to dlaczego nie mialaby zajmowac sie samochodami. Zwlaszcza zw Premier obiecal million samochodow elektrycznyck I zdecydowanie preferuje sektopr panstwowy.
    Starsi mowia ze motoryzacje z czasow PRL rozgrabiono i tez popieraja rzadowy "samochod elektryczny" wspominajac czasy Gierka, ktory podobno zmotoryzowal Polske.
    Zapominaja tylko dodac ze te pelne zatrudnienie z czasow PRL to 30,000 pracownikow FSO produkujacych 100-150 tys samochodow rocznie.
    Dzisiaj linie produkcyjne Fiata I GM wymagaja 6-7 tys pracownikow zeby wypuscic prawie 1 mln samochodow, nic wiec dziwnego ze manyfaktury na Zeraniu nikt liczacy sie nigdy nie kupil.
    No coz, co kraj to obyczaj.
    Trzymam kciuki za premiera ktory obiecal te elektryczne.
    Zeby wyprodukowac million, bedzie musial wyprzedzic Tesle, ktora mimo ze prywatna, jakos nie moze.

  • Gość: kris

    Oceniono 55 razy 29

    Mogę sobie takie autko tylko w necie pooglądać, jak i 95 % społeczeństwa.

  • Gość: PeterX

    Oceniono 30 razy 18

    Ciężo zaprojektować małe zgrabne auto. Wnętrze super, ale zamknięte w bryle ala kaczka. Jak widać powielanie sprawdzonych z większych braci wzorów może być trudne i nieoczywiste.

  • bugaboo

    Oceniono 16 razy 10

    Z boku wygląda jak obecnie wszystkie auta w tej klasie.

  • bogucjusz

    Oceniono 13 razy 7

    "Będzie hit"?

  • colonel_kurtz

    Oceniono 12 razy 4

    A co w nim takiego o przełomowego, aby uznać to za auto roku? Przecież to zwykły crossover, w dodatku przeraźliwie drogi jak spojrzeć na silniki. Kto się zakochał, polecam wizytę na forum volvo. Jedyne słuszne kierunki motoryzacyjny to Azja i USA.

  • Gość: PosuwamSUVy

    Oceniono 35 razy 3

    XC40 golas z sensownym silnikiem kosztuje 150k. Lepiej wyposazony 200k. Dziekuje ale w tej cenie sa duzo lepsze auta i nie sa to niemieckie czogli. I jeszcze jedno... od kiedy Volvo jest klasa premium? Dla mni to zwykle wozidlo a jezdzilem wieloma autami. Poza tym to kompakt wiec cena za kompakt powinny byc min 50k nizsza. Moze napis SUV kosztuje 50k ale bez tego napisu jezdzi nie lepiej.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX