Volkswagen stawia na CNG. Nowe modele w drodze

Grupa Volkswagen mocno stawia na alternatywne źródła zasilania. Niemiecki koncern nawiązuje nowe partnerstwa, a w ofercie pojawiają się kolejne modele zasilane ekologicznym gazem.

Niemiecki Urząd Transportu Samochodowego potwierdza dynamiczny wzrost sprzedaży samochodów zasilanych gazem CNG. W tym roku do oferty koncernu Volkswagen dołączy nowy Seat Arona, który zwiększy flotę aut osobowych zasilanych CNG do 18 modeli. Dzięki temu oferta zawiera zarówno małe samochody jak i auta klasy premium. Pojazdy napędzane gazem ziemnym znajdują się także wśród innej spółki Grupy - Volkswagen Truck & Bus (MAN i Scania). Niemiecki koncern staje się największym graczem w tym segmencie.

Rozwój pojazdów napędzanych gazem ziemnym to część zmian zawartych w strategii koncernowej TOGETHER - Strategy 2025. Modele napędzane CNG mają pozytywny wpływ na redukcję emisji spalin w ruchu drogowym i emitują znacznie mniej CO2, tlenku azotu i emisji pyłku niż samochody napędzane benzyną i olejem napędowym.

Grupa Volkswagen ma bardzo ambitne plany w tym zakresie. Planuje aż dziesięciokrotnie podnieść liczbę zarejestrowanych pojazdów napędzanych gazem ziemnym na terenie Niemiec, co oznacza milion zarejestrowanych pojazdów do 2025 roku. Jednocześnie liczba stacji zasilania ma zostać rozbudowana na terenie Niemiec z poziomu 860 do 2000 stacji.

Grupa Volkswagen przygotowała promocję dla klientów za przejście na pojazd z niską emisją CO2. Używany pojazd z silnikiem Diesla spełniający normę Euro 1 - Euro 4 jest nie tylko wymieniany, klient otrzymuje zniżkę na nowe auto sięgającą 2000 euro, jeśli zamówi model napędzany gazem ziemnym przed 31 marca 2018.

Skoda Karoq - test

Więcej o:
Komentarze (10)
Volkswagen CNG
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • liczbynieklamia

    Oceniono 12 razy 10

    CNG to całkiem niezłe rozwiązanie proekologiczne - ale ewolucyjne, a nie rewolucyjne. Proste we wdrożeniu (adaptacja silnika ZI jest bardzo prosta), emisja najbardziej szkodliwych zanieczyszczeń jest istotnie ograniczona. Dodatkowo w Niemczech baza stacji CNG jest już obecnie całkiem spora.

    W Polsce jest zdecydowanie gorzej - stacji jest bardzo mało (średnio niewiele więcej niż jedna na województwo), na dodatek funkcjonują idiotyczne przepisy o legalizacji zbiorników na CNG.

  • milarama

    Oceniono 14 razy 4

    Ja od 10 lat jeżdżę autami na gaz i uważam, że póki co nie ma lepszego paliwa. Ekonomiczne i ekologiczne. A z dizeków tylko śmieje.

  • Gość: Szej

    Oceniono 4 razy 2

    Lubię mojego Passata, ten to spali wszystko co mu wlejesz - ropę, olej, adblue, płyn chłodniczy...

  • femur

    Oceniono 8 razy 2

    Diesel śmierdzi. Diesel = syf. Jak sąsiad rano odpala diesla to okna wszyscy zamykamy. No smród jest nie do wytrzymania.
    Poza tym jest nietrwały (kiedyś było inaczej)

  • Gość: look

    Oceniono 8 razy 2

    Proponuję, aby VW najpierw nauczył się robić bezawaryjne silniki benzynowe.. Nie ma to jak ekologiczne TSI, które łyka 1 litr oleju na 1000km.. ech..

  • Gość: Szej

    Oceniono 2 razy -2

    Lubię mojego VW, spali wszystko - ropę, adblue, olej, płyn chłodniczy...

  • Gość: Ziom

    Oceniono 22 razy -4

    Ci już nie wiedzą jak się bronić przed upadkiem tdi
    Maja przedswiadzenie ze do japońskich aut hybryd i na wodór im mega daleko wiec zaraz będą promować ze CNg to najlepszy napęd

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX