Hyundai Kona Electric - elektryczny crossover z dużym zasięgiem

Koreański producent odsłania kolejne informacje na temat pierwszego subkompaktowego SUV-a z napędem elektrycznym. Model Kona lada moment pojawi się na europejskich drogach.

Hyundai Kona Electric będzie oferowany w dwóch konfiguracjach. Podstawowa wersja z silnikiem o mocy 135 KM i akumulatorem o pojemności 39,2 kWh oferuje zasięg 300 km, mierzony zgodnie z cyklem WLTP. Mocniejsza odmiana dysponuje mocą 204 KM i akumulatorem o pojemności 64 kWh. Ta odmiana przejedzie nawet 470 km na jednym ładowaniu.

Producent informuje, że obydwie wersje modelu Kona Electric potrzebują 54 minut na doładowanie akumulatora do 80 procent pojemności przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki DC o mocy 100 kW. Podstawowa wersja rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,3 s, a mocniejszy wariant potrzebuje na to zaledwie 7,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 167 km/h.

Hyundai Kona ElectricHyundai Kona Electric fot. Hyundai

Deska rozdzielcza w modelu elektrycznym jest w pełni cyfrowa. W kokpicie umieszczono jeszcze 7-calowy ekran urządzenia multimedialnego, obsługujący Apple CarPlay i Android Auto. Kierowca może regulować poziom odzyskiwania energii z hamowania korzystając z łopatek umieszczonych na kierownicy.

Zobacz także: Nowy Hyundai Santa Fe - kolejna porcja oficjalnych zdjęć

Hyundai Kona ElectricHyundai Kona Electric fot. Hyundai

Oficjalna prezentacja modelu Kona Electric odbędzie się podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie.

Hyundai Kona Electric

Czy Twoim zdaniem elektryczny Hyundai Kona będzie się cieszył zainteresowaniem Polaków?
Więcej o:
Komentarze (37)
Hyundai Kona Electric - zasięg, silnik, zdjęcia, baterie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gatts 1978

    Oceniono 12 razy -8

    Przyjdzie czas ,że na diesel i benzynę oraz zapowiada się ,że także LPG będą jeździć tylko bogacze bo korzystanie z takich paliw będzie uwarunkowane opłatą dzienną za ich używanie.
    Elektryk ma sens dlatego ,że ma spory moment obrotowy więc wystarczy nacisnąć na gaz i wciśniesz się przed nadjeżdżającym samochodem w terenie zabudowanym bez problemu.

  • Gość: Gość Darek

    Oceniono 13 razy -3

    Gdyby ładowarki o mocy 50kWh były dostępne np na każdej stacji paliw to problem z łądowaniem elektryków by w zasadzie odszedł w zapomnienie ponieważ np Leaf obecnej generacji zostałby zatankowany pod kurek w 40 minut ta Kona z większym aku w 1.10 a najmocniejsza Tesla 100 kWh w 2 godziny. Dodatkowo gdyby takich stacji ładowania było dużo to producenci elektryków by się nie przejmowali ich pojemnością tylko by dawali pojemności od 50 do 100kWh bo by wiedzieli że ludzie długo nie będą czekać na naładowanie a trochę jednak pojeźdżą na takiej pojemności. Inna sprawa że zużyte akumulatory są sporym obciążeniem dla środowiska a w czasie jazdy autostradą lub w zimie na sporym minusie takie autka zbyt daleko nie zajadą.

  • rafiol

    Oceniono 4 razy -2

    Do wszystkich Kliętów zmartwionych możliwym brakiem prądu w aucie - na wszystkie Wasze bolączki jest już rozwiązanie. Przede wszystkiem będzie System Satelitarnego Ładowania Indukcyjnego Transportu (SŁIT), któren bezprzewodowo naładuje Wasz pojazd nawet w trakcie jazdy. Po drugie ładowanie łukiem elektrycznem precyzyjnie wycelowanym w Wasz pojazd ze stacji bazowej w dowolne miejsce. Trzeba będzie tylko na moment wysiąść z pojazdu, aby uniknąć porażenia. Poza tym możesz mieć taką trąbkę.

  • pawel.lewski

    Oceniono 8 razy -2

    Samochód elektryczny to zawracanie doopy, pojedzie w teren i w terenie zostanie, zapas paliwa można mieć w kanistrze ale prądu do wiadra nalać się nie da, to jest podstawowa wada nowoczesności. Jak masz zapas palwa to możesz pominąć stację, która akurat jest nieczynna, jak braknie prądu to czekasz na burzę, czasami do USranej śmierci.

  • Gość: gonzoR

    Oceniono 7 razy -1

    Ładowarka 100kW - wszystko w temacie.
    20kW to już duża moc przyłączeniowa na domek 1-rodzinny

  • Gość: gosc

    0

    poprosil o test samochodu hiundai kona electric na yut tube wersij polskie dziennikarzy motoryzacyjnych z polski i europy o test tego samochodu electric pojazdu wlasnie na yut tub wersij polskie dziennikarzy motoryzacyjnych w europie i polsce o test tego pojazdu elektrycznego hiunsdai kona electric wlasnie , na yut tubie o test pojazdu elektrycznego hiundai kona o test pojazdu i wszystkich dziennikarzy motoryzacyjnych w eurpie i polsce...

  • Piotr Kaminski

    0

    Szanowni państwo...policzmy te prądy ładowania. Mniejsza wersja kony w zaokrągleniu 40kWh.
    Silnik w takim aucie nie jest na 12V tylko prawdopodobnie na 500V więc 40 000 Wh dzielimy przez napięcie i wychodzi nam 80A. Zakładając że nie zależy nam na czasie (ładujemy w nocy,10 godzin) to 10% prąd wynosi 8A czyli 4kW a to już w warunkach domowych jest osiągalne.

  • Maciek Z

    0

    Ciekawe czy Kona będzie popularna na rynku. Aktalnie na rynku jest duża konkurencja, zwłaszcze ze strony chociażby Peugeota który modelami 3008 i 5008 zwojował rynek no i w sumie nic dziwnego bo z tak bogatą gamą wyposażenia i silników ciężko mu dorównać. 5008'ka w topowej konkurencji zawstydza nawet klase premium

  • Gość: wizjoner

    Oceniono 2 razy 2

    Nie ma sensu porównywać stacji benzynowych z ładowarkami. Stacja benzynowa musi spełniać ostre normy bezpieczeństwa, zajmuje spory teren itd. Ładowarka to dostęp do prądu i kabel. Dlatego wielką kolejkę przy stacji benzynowej można zastąpić wieloma ładowarkami rozproszonymi na trasie. Tzn. każdy kto mieszka w pobliżu drogi, będzie mógł wystawić kabel z prądem za płot i sprzedawać energię. To tylko kwestia przepisów.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX