Hyundai Kona Electric - elektryczny crossover z dużym zasięgiem

Koreański producent odsłania kolejne informacje na temat pierwszego subkompaktowego SUV-a z napędem elektrycznym. Model Kona lada moment pojawi się na europejskich drogach.

Hyundai Kona Electric będzie oferowany w dwóch konfiguracjach. Podstawowa wersja z silnikiem o mocy 135 KM i akumulatorem o pojemności 39,2 kWh oferuje zasięg 300 km, mierzony zgodnie z cyklem WLTP. Mocniejsza odmiana dysponuje mocą 204 KM i akumulatorem o pojemności 64 kWh. Ta odmiana przejedzie nawet 470 km na jednym ładowaniu.

Producent informuje, że obydwie wersje modelu Kona Electric potrzebują 54 minut na doładowanie akumulatora do 80 procent pojemności przy wykorzystaniu szybkiej ładowarki DC o mocy 100 kW. Podstawowa wersja rozpędza się od 0 do 100 km/h w 9,3 s, a mocniejszy wariant potrzebuje na to zaledwie 7,6 sekundy. Prędkość maksymalna to 167 km/h.

Hyundai Kona ElectricHyundai Kona Electric fot. Hyundai

Deska rozdzielcza w modelu elektrycznym jest w pełni cyfrowa. W kokpicie umieszczono jeszcze 7-calowy ekran urządzenia multimedialnego, obsługujący Apple CarPlay i Android Auto. Kierowca może regulować poziom odzyskiwania energii z hamowania korzystając z łopatek umieszczonych na kierownicy.

Zobacz także: Nowy Hyundai Santa Fe - kolejna porcja oficjalnych zdjęć

Hyundai Kona ElectricHyundai Kona Electric fot. Hyundai

Oficjalna prezentacja modelu Kona Electric odbędzie się podczas salonu motoryzacyjnego w Genewie.

Hyundai Kona Electric

Czy Twoim zdaniem elektryczny Hyundai Kona będzie się cieszył zainteresowaniem Polaków?
Więcej o:
Komentarze (37)
Hyundai Kona Electric - zasięg, silnik, zdjęcia, baterie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • ghs blar

    Oceniono 40 razy 10

    Nadejdzie taki czas, kiedy tylko posiadnie auta z napędem spalinowym będzie jedynym sposobem na prawdziwie wolną jazdę, podczas której możesz wziąć byle kanister zapasowy by móc ją wydłużyć i zalać paliwem, które z racji spadku popytu będzie tylko tanieć. Oglądając za oknem kolejki zelektryfikowanych lemingów czekających za dostępem do swojej drogiej co raz droższej wtyczki. Lemingów których z tęsknotą wspominają od dawna im odebrane prawa do darmowego parkowania, jazdy po buspasach i darmowego ładowania w marketach co skłoniło je do dwukrotnego przepłacenia kosztu zakupu czegoś co miało być eko i trendy. A stało się tylko narzędziem własnego drogiego co raz droższego w eksploatacji niewolnictwa na życzenie.

  • homo_lupus

    Oceniono 27 razy 9

    Zauważyłbym jednakowoż, że stacja ładowania o mocy 100 kW potrzebuje odpowiednio wydolnego zasilania. Gdyby miałoby to być zwykłe 230 V, to linia musi dźwignąć prąd rzędu 500A. Zainteresowanych instalacją w domowym garażu informuję uprzejmie, iż całą instalację w domu mają zabezpieczoną na poziomie 25 A. Czyli ich instalacja pożre tyle prądu co 20. sąsiadów.

    Dalej: nawet jeśli budowa osobnego przyłącza byłaby opłacalna, to dwóch amatorów takich aut na ulicy skonsumuje więcej mocy niż całe osiedle domków jednorodzinnych. Pod warunkiem oczywiście, że najbliższa trafostacja będzie miała wolną moc. A nie będzie miała, w związku z czym cała impreza nie będzie możliwa.

  • Gość: paździoch

    Oceniono 7 razy 3

    Po ten hit, który namiesza, ustawiają się kolejki Polaków, którzy pokochali to auto. Redakcja może się bać.

  • Gość: TOMELECTRIC

    Oceniono 27 razy 3

    jeszcze tylko ile będzie kosztował. Zdecydowanie jest to przyszłość motoryzacji. Precz z dymiącymi spalinami autami wszelkiego rodzaju. Electric TO JEST TO ! Jak będzie mnie na niego stać to kupuję bez zastanawiania. Hyundai już z obecnymi modelami pokazuje po bezusterkowościach na szczytach rankingów, co jest wart i jak mocno idzie do przodu. Bardzo mi się podoba ten trend. Myślę, że za kilka lat na ulicach brak będzie aut z silnikami spalinowymu wogóle, tylko sieć ładowania muszą rozbudować i dopracować nieco technologię szybkiego może bez przewodowego ładowania i gotowe. Nikt nie będzie nawet chciał patrzeć w stronę aut spalinowych. Electric komfort(cisza) 0 emisji i TANIOŚĆ (obecnie obliczyli na ok.6zł/100km) Mi to w zupełności wystarcza. Już Tesla pokazała na co stać samochód z napędem elektrycznym jak np. ich model S odstawia od startu do mety Audi RS6, Porsche i inne super drogie i skomplikowane auta. Mi chałas(dźwięk) silnika nie jest do niczego potrzebny wolę ciszę i komfort. Pozdrawiam i do zobaczenia na drodze w elektrycznych autach.

  • Gość: wizjoner

    Oceniono 2 razy 2

    Nie ma sensu porównywać stacji benzynowych z ładowarkami. Stacja benzynowa musi spełniać ostre normy bezpieczeństwa, zajmuje spory teren itd. Ładowarka to dostęp do prądu i kabel. Dlatego wielką kolejkę przy stacji benzynowej można zastąpić wieloma ładowarkami rozproszonymi na trasie. Tzn. każdy kto mieszka w pobliżu drogi, będzie mógł wystawić kabel z prądem za płot i sprzedawać energię. To tylko kwestia przepisów.

  • marcin_25

    Oceniono 2 razy 2

    Kto projektuje te przyklejane tablety???? Czy nie można już tego ładnie wkomponować w deskę rozdzielczą, tak jak to jest w innych europejskich modelach?

  • Gość: gosc

    0

    poprosil o test samochodu hiundai kona electric na yut tube wersij polskie dziennikarzy motoryzacyjnych z polski i europy o test tego samochodu electric pojazdu wlasnie na yut tub wersij polskie dziennikarzy motoryzacyjnych w europie i polsce o test tego pojazdu elektrycznego hiunsdai kona electric wlasnie , na yut tubie o test pojazdu elektrycznego hiundai kona o test pojazdu i wszystkich dziennikarzy motoryzacyjnych w eurpie i polsce...

  • Piotr Kaminski

    0

    Szanowni państwo...policzmy te prądy ładowania. Mniejsza wersja kony w zaokrągleniu 40kWh.
    Silnik w takim aucie nie jest na 12V tylko prawdopodobnie na 500V więc 40 000 Wh dzielimy przez napięcie i wychodzi nam 80A. Zakładając że nie zależy nam na czasie (ładujemy w nocy,10 godzin) to 10% prąd wynosi 8A czyli 4kW a to już w warunkach domowych jest osiągalne.

  • Maciek Z

    0

    Ciekawe czy Kona będzie popularna na rynku. Aktalnie na rynku jest duża konkurencja, zwłaszcze ze strony chociażby Peugeota który modelami 3008 i 5008 zwojował rynek no i w sumie nic dziwnego bo z tak bogatą gamą wyposażenia i silników ciężko mu dorównać. 5008'ka w topowej konkurencji zawstydza nawet klase premium

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX