Nowe Audi A6 oficjalnie. Na drogi wyjedzie już w czerwcu 2018 r.

Nowe Audi A6 - tuż przed rozpoczęciem targów w Genewie Audi postanowiło zaprezentować swoją nową limuzynę. Wraz z nową generacją Audi A6 upodobniło się do flagowego modelu producenta. Ma też do zaoferowania wiele z jego nowoczesnych systemów.

Nowe Audi A6 urosło. Limuzyna z Ingolstadt mierzy teraz 4 939 mm długości, 1 886 mm szerokości i 1 457 mm wysokości. Z kolei rozstaw osi wynosi 2 924 mm. Producent chwali się, że dzięki temu nowe A6 jest znacznie przestronniejsze i poprawiono przestrzeń nie tylko na nogi, ale także nad głowami i na wysokości ramion.

Bagażnik pomieści dokładnie tyle, co w poprzedniku (530 l), ale ma być bardziej ustawny, a dostęp do niego łatwiejszy.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Z wyglądu nowe Audi A6 upodobniło się do najnowszych samochodów z Ingolstadt. Nowy język stylistyczny wprowadziło flagowe Audi A8, później pełnymi garściami czerpało z niego spektakularne Audi A7 Sportback, teraz przyszedł czas na nowe Audi A6. Możemy się spodziewać, że w najbliższej przyszłości także pozostałe modele będą projektowane na wzór tych aut.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Silniki nowego Audi A6

Nowe Audi A6 zadebiutuje z czterema silnikami w ofercie. Na początek po benzynowej stronie mocy znajdziemy tylko trzylitrową, turbodoładowaną V-szóstkę 3.0 TFSI o mocy 340 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Z jednostek wysokoprężnych do wyboru będą dwie V-szóstki. Silnik 3.0 TDI, który w wariancie o mocy 286 KM generuje moment obrotowy rzędu 620 Nm. Audi A6 45 TDI, także z silnikiem wysokoprężnym V6 o pojemności trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. Ofertę uzupełnia rzędowy silnik czterocylindrowy w wariancie A6 40 TDI o mocy 204 KM i moment obrotowy 400 Nm.

Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a jednostki 3.0 TFSI i 2.0 TDI są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wszystkie warianty z silnikami trzylitrowymi są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Każde nowe Audi A6 to tzw. miękka hybryda

Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, technika ta bazuje na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek czterocylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku.

Audi twierdzi, że napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Nowoczesne wnętrze pełne nowych technologii

Projekt wnętrza nawiązuje oczywiście do flagowego modelu A8 - to ten sam elegancki projekt z nowymi wirtualnymi zegarami i systemem multimedialnym z dwoma dużymi ekranami.

Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim obejmuje m.in. nowego asystenta skrzyżowań, natomiast w pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim znaleźć można asystenta wydajności promującego ekonomiczny styl prowadzenia oraz adaptacyjnego asystenta jazdy, dodającego do pakietu funkcji adaptacyjnego tempomatu adaptive cruise control ingerencję w pracę układu kierowniczego, wspierającą utrzymanie pojazdu na obranym torze.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Z ciekawych systemów warto też wspomnieć o: funkcji automatycznego parkowania Audi AI oraz funkcji automatycznego wjazdu do garażu Audi AI. Systemy te samoczynnie wprowadzą naszą limuzynę na miejsce parkingowe lub do garażu, a następnie je stamtąd wyprowadzą. Kierowca może wysiąść z pojazdu i z zewnątrz, używając aplikacji myAudi App, aktywować i monitorować manewr na własnym smartfonie.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Premiera nowego Audi A6

Oficjalna premiera nastąpi już na początku przyszłego tygodnia podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Nowe Audi A6 do pierwszych kierowców trafi w czerwcu 2018 r. Na polskie ceny wciąż czekamy, na rynku niemieckim cennik otwiera 58 050 euro.

Czy podoba Ci się nowe Audi A6?
Więcej o:
Copyright © Agora SA