Nowe Audi A6 oficjalnie. Na drogi wyjedzie już w czerwcu 2018 r.

Nowe Audi A6 - tuż przed rozpoczęciem targów w Genewie Audi postanowiło zaprezentować swoją nową limuzynę. Wraz z nową generacją Audi A6 upodobniło się do flagowego modelu producenta. Ma też do zaoferowania wiele z jego nowoczesnych systemów.

Nowe Audi A6 urosło. Limuzyna z Ingolstadt mierzy teraz 4 939 mm długości, 1 886 mm szerokości i 1 457 mm wysokości. Z kolei rozstaw osi wynosi 2 924 mm. Producent chwali się, że dzięki temu nowe A6 jest znacznie przestronniejsze i poprawiono przestrzeń nie tylko na nogi, ale także nad głowami i na wysokości ramion.

Bagażnik pomieści dokładnie tyle, co w poprzedniku (530 l), ale ma być bardziej ustawny, a dostęp do niego łatwiejszy.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Z wyglądu nowe Audi A6 upodobniło się do najnowszych samochodów z Ingolstadt. Nowy język stylistyczny wprowadziło flagowe Audi A8, później pełnymi garściami czerpało z niego spektakularne Audi A7 Sportback, teraz przyszedł czas na nowe Audi A6. Możemy się spodziewać, że w najbliższej przyszłości także pozostałe modele będą projektowane na wzór tych aut.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Silniki nowego Audi A6

Nowe Audi A6 zadebiutuje z czterema silnikami w ofercie. Na początek po benzynowej stronie mocy znajdziemy tylko trzylitrową, turbodoładowaną V-szóstkę 3.0 TFSI o mocy 340 KM i 500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Z jednostek wysokoprężnych do wyboru będą dwie V-szóstki. Silnik 3.0 TDI, który w wariancie o mocy 286 KM generuje moment obrotowy rzędu 620 Nm. Audi A6 45 TDI, także z silnikiem wysokoprężnym V6 o pojemności trzech litrów, generuje moc 231 KM i moment obrotowy 500 Nm. Ofertę uzupełnia rzędowy silnik czterocylindrowy w wariancie A6 40 TDI o mocy 204 KM i moment obrotowy 400 Nm.

Obie jednostki wysokoprężne V6 współpracują z ośmiostopniową, automatyczną skrzynią biegów tiptronic, a jednostki 3.0 TFSI i 2.0 TDI są standardowo oferowane z siedmiostopniową przekładnią automatyczną S tronic. Wszystkie warianty z silnikami trzylitrowymi są standardowo dostępne w kombinacji ze stałym napędem na cztery koła quattro.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Każde nowe Audi A6 to tzw. miękka hybryda

Wszystkie jednostki napędowe w nowym Audi A6 są wyposażone w nową technikę mild-hybrid. W przypadku silników V6, technika ta bazuje na głównej sieci pokładowej 48 V, natomiast w przypadku jednostek czterocylindrowych, na sieci 12 V. W obu przypadkach, za dostarczanie energii do układu odpowiada alternator – rozrusznik RSG, współpracujący z akumulatorem litowo-jonowym. Dzięki niemu, Audi A6 jadące z prędkością od 55 do 160 km/h, może „żeglować” przy wyłączonym silniku.

Audi twierdzi, że napęd typu mild-hybrid MHEV, w rzeczywistych warunkach jazdy obniża zużycie paliwa nawet o 0,7 litra na 100 km.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Nowoczesne wnętrze pełne nowych technologii

Projekt wnętrza nawiązuje oczywiście do flagowego modelu A8 - to ten sam elegancki projekt z nowymi wirtualnymi zegarami i systemem multimedialnym z dwoma dużymi ekranami.

Pakiet systemów wspomagających kierowcę w ruchu miejskim obejmuje m.in. nowego asystenta skrzyżowań, natomiast w pakiecie systemów wspomagających kierowcę w ruchu pozamiejskim znaleźć można asystenta wydajności promującego ekonomiczny styl prowadzenia oraz adaptacyjnego asystenta jazdy, dodającego do pakietu funkcji adaptacyjnego tempomatu adaptive cruise control ingerencję w pracę układu kierowniczego, wspierającą utrzymanie pojazdu na obranym torze.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Z ciekawych systemów warto też wspomnieć o: funkcji automatycznego parkowania Audi AI oraz funkcji automatycznego wjazdu do garażu Audi AI. Systemy te samoczynnie wprowadzą naszą limuzynę na miejsce parkingowe lub do garażu, a następnie je stamtąd wyprowadzą. Kierowca może wysiąść z pojazdu i z zewnątrz, używając aplikacji myAudi App, aktywować i monitorować manewr na własnym smartfonie.

Audi A6 2018Audi A6 2018 fot. Audi

Premiera nowego Audi A6

Oficjalna premiera nastąpi już na początku przyszłego tygodnia podczas Salonu Samochodowego w Genewie. Nowe Audi A6 do pierwszych kierowców trafi w czerwcu 2018 r. Na polskie ceny wciąż czekamy, na rynku niemieckim cennik otwiera 58 050 euro.

Audi A8 | Prezentacja

Czy podoba Ci się nowe Audi A6?
Więcej o:
Komentarze (88)
Nowe Audi A6 - premiera, zdjęcia, silniki, Genewa
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Mmm

    Oceniono 49 razy 15

    Tytuł na głównej stronie "[...] jest przepiękna". Jeżeli dla kogoś topornie ciosane AUDI są przepiękne (nie po prostu "ładne" lub "piękne: - nie, "przepiękne"), to powinien:
    1) iść do okulisty lub
    2) przestać zadawać się z kubistami lub
    3) poczytać jakaś książkę o sztuce i znaczeniu proporcji w tejże sztuce.

  • patatajmiauhau

    Oceniono 24 razy 14

    Jest tak PRZEPIĘKNA, że aż jestem w SZOKU, a INTERNET na pewno OSZALEJE na punkcie tej KULTOWEJ limuzyny.

  • Gość: Tadeusz

    Oceniono 17 razy 11

    1 886 mm szerokości? Hm nie wejdzie mi do garazu, obok tych co dostalem w prezencie od bezdomnego. Potrzeba nowy garaz. Moze jakas mala hala?

  • eurotram

    Oceniono 13 razy 7

    Mnie jakoś mocno A4-ką zalatuje. Wygląda nowocześnie,ale czy przepięknie? Wnętrze wygląda lepiej,to fakt. Na pewno królowie lewego pasa,czyli wszystkie poj...by z nadmiernie rozrośniętym ego i nogą ciężką jak u słonia rzucą się na niego jak na ciepłe bułki ;)

  • Gość: Janusz K

    Oceniono 5 razy 5

    A za 10 lat ładnie wyszpachlowane i nawoskowane będzie stało w sobotę pod remizą. Oparty o maskę młody pracownik magazynowy w dresach i z debilsko założoną czapką będzie krzyczał do swojego nowego Chińskiego smartfona - po wiela macie łolej do Ałdika bo mi chyba ukradli, wczoraj jeszcze był a dzisiej nie ma.

  • Gość: Wacław

    Oceniono 11 razy 5

    Moja Xsara wygląda prawie tak samo, kolor prawie identyko, koła tez cztery, kiera, pięć siedzeń i ma coś o czym ten Audik może sobie pomarzyć, instalację LPG :)

  • saiv

    Oceniono 19 razy 5

    Większość komentujących teraz krytykuje jakie to niefajne auto a rano wsiądą do swoich wypasionych i wyprodukowanych z materiałów "pierwszej jakości" toyot, fiatów, renówek i peugeotów i pojadą do roboty za niewiele ponad minimalną krajową. A6 mogą co najwyżej kupić w skali 1:50 na stacji benzynowej tankując gaz. Dlatego im się nie podoba.

  • Gość: MUSS

    Oceniono 10 razy 4

    Oczekiwałem trochę więcej odwagi w przodzie. Ogólnie A6 to super udany samochód - świetne proporcje, prowadzenie, właściwości jezdne. Po 7 latach na rynku wciąż nieźle daje radę. Trochę jednak zestarzał sie środek, więc te zmiany w sam raz. W tym roku zamówię albo nową A7 albo A6 - zobaczymy jak z będzie z dostepnościa i warunkami finansowymi.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX