Zestawienie żarówek w Audi A4

Audi A4 to najpopularniejsze auto z importu. I trudno się temu dziwić, bo ogrom wersji silnikowych jest wręcz przytłaczający. Prezentujemy zestawienie żarówek w Audi A4 generacji B5, B6, B7 i B8.

Rynek samochodów nowych ma się bardzo dobrze, ale import używanych samochodów z zagranicy jeszcze lepiej. W grupie sprowadzanych pojazdów największym powodzeniem cieszą się niemieckie konstrukcje. Wśród nich prym wiedzie Audi A4. Kwitnie też handel częściami eksploatacyjnymi, w tym żarówkami. Podpowiadamy, jakich szukać do niemieckiego przedstawiciela premium w klasie średniej i czym wyróżniają się poszczególne generacje.

W 2017 roku do Polski przyjechało 935 tysięcy samochodów używanych. Średni wiek pojazdu to 11 lat i 10 miesięcy. 42 proc. importu stanowiły konstrukcje niemieckie, a wśród nich pierwsze trzy lokaty w ogólnej klasyfikacji zajęły Volkswagen (117 tys.), Opel (105 tys.) i Audi (76 tys.). Jeśli spojrzeć na modele, to Polacy najchętniej rejestrują model A4. Według danych IBRM Samar, zarejestrowano w kraju aż 33 105 Audi A4. Na drugim miejscu uplasował się Volkswagen Golf – 31 585, a na trzecim stopniu podium wylądował Opel Astra – 29 929. W związku z tym, warto prześwietlić aktualną ofertę rynkową Audi i sprawdzić ceny najpopularniejszych części eksploatacyjnych – żarówek.

Audi A4 B5

Audi A4 B5Audi A4 B5 Fot. Audi

Spadkobierca technologii po modelu 80 zadebiutował w 1994 i wprowadził do palety niemieckiego producenta sporo świeżości. Atrakcyjną sylwetkę oparto na płycie podłogowej PL45 wykorzystanej również w Volkswagenie Passacie B5. Pod maską zadomowiły się sprawdzone silniki o ponadprzeciętnej trwałości. Gamę otwierał 1.6 o mocy 102 koni mechanicznych i 140 Nm. Wolnossące 1.8 ma 125 KM i 168 Nm. Kolejne propozycje przewidziano dla bardziej wymagających klientów: 1.8 T – 150 i 180 KM, 2.4 – 165 KM, 2.6 – 150 KM, 2.8 – 173 i 194 KM, a także sportowe S4 – 2.7 o mocy 265 KM i RS4 – 2.7 381 KM.

Diesle dominują w wersji kombi. Podstawowy, pozbawiony doładowania ma 1.9 litra pojemności i generuje 75 koni mechanicznych. Znacznie częściej występuje na rynku wtórnym 1.9 TDI o mocy 90, 110 lub 115 KM. 6-cylindrowe 2.5 TDI rozwija 150 koni i 310 Nm. Wszystkie uchodzą za pancerne, ale trudno znaleźć egzemplarz godny zaufania. Większość przekroczyła 500-600 tysięcy kilometrów przebiegu, co zazwyczaj oznacza konieczność przeprowadzenia kosztownego remontu.

Zestawienie żarówek w Audi A4 B5

  • Światła pozycyjne przód: W5W lub T4W lub H6W
  • Światła pozycyjne tył: P21/5W i W5W
  • Światła krótkie: H4/H7 lub ksenon D2S
  • Światła drogowe: H4/H7
  • Kierunkowskazy przednie: P21W
  • Kierunkowskazy tylne: P21W
  • Kierunkowskazy boczne: W5W lub WY5W
  • Światła cofania: P21W
  • Światła stopu: P21/5W
  • Światła przeciwmgielne przednie: H1/H7
  • Światła przeciwmgielne tylne: P21W
  • Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: C5W

Audi A4 B6

Audi A4 B6Audi A4 B6 fot. Audi

Drugą generację A4 przedstawiono w 2000 roku. Zastosowano nową płytę podłogową PL46 i nieznacznie zwiększono rozmiary karoserii. Dzięki temu udało się też wygospodarować więcej miejsca wewnątrz, zwłaszcza w drugim rzędzie i w bagażniku. W kwestii wyposażenia na liście dodatków pojawiły się ksenonowe oświetlenie, kolorowa nawigacja, boczne poduszki powietrzne i automatyczna klimatyzacja regulowana w dwóch strefach.

W A4 B6 zmodernizowano zawieszenie opierając je na na aluminiowych komponentach. Względem poprzednika jest trochę droższe w serwisowaniu, ale lepiej radzi sobie z nierównościami. Poprawił się też komfort akustyczny.

Gamę nadwoziową rozszerzono o wariant z automatycznie otwieranym, brezentowym dachem. W B6 zadebiutowała bezstopniowa skrzynia Multitronic. Paleta benzynowych jednostek składała się z: 1.6 – 102 KM, 1.8 T – 150, 163 i 190 KM, 2.0 – 130 i 150 KM, 2.4 170 KM, 3.0 – 220 KM i 4.2 – 344 KM. Do wyboru oddano też dwa diesle w kilku wariantach mocy: 1.9 TDI – 101, 115 i 130 KM, a także 2.5 TDI – 163 i 180 KM. Ten najmocniejszy pozwala rozpędzić niemiecką limuzynę w 8,4 sekundy do setki.

Zestawienie żarówek w Audi A4 w Audi A4 B6

  • Światła pozycyjne przód: W5W lub H6W
  • Światła pozycyjne tył: P21/5W i R5W
  • Światła krótkie: D2R
  • Światła drogowe: H7 lub ksenon D1S, D2S
  • Kierunkowskazy przednie: PY21W
  • Kierunkowskazy tylne: PY21W
  • Kierunkowskazy boczne: WY5W
  • Światła cofania: P21W
  • Światła stopu: P21/5W
  • Światła przeciwmgielne przednie: H11
  • Światła przeciwmgielne tylne: P21W
  • Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: C5W

Audi A4 B7

Audi A4 B7Audi A4 B7 Fot. Audi

Po czterech latach produkcji B6 do salonów wjechał odświeżony model B7. Spora modernizacja objęła poprawienie zewnętrznych walorów estetycznych, a także zmiany w wyposażeniu i materiałach wykończeniowych. Płyta podłogowa pozostała ta sama, ale do gamy jednostek napędowych dołączyły nowe, bardziej wydajne silniki. Wśród benzynowych nie zabrakło bardzo mocnych propozycji. Ciekawie przedstawia się 2.0 TFSI o mocy 200 koni mechanicznych i 280 Nm. Kolejny na liście jest 3.2 FSI (256 KM i 330 Nm) nieźle współpracujący z zaawansowanymi instalacjami gazowymi. Na szczycie palety benzynowej zaszła zmiana. Do oferty wdrożono najmocniejsze w historii RS4 napędzane przez 4.2-litrowy agregat – 420 KM i 430 Nm. Imponujące parametry w połączeniu z napędem na cztery koła zagwarantowały świetne osiągi – 4,8 sekundy do setki i 250 km/h prędkości maksymalnej.

Listę wysokoprężnych jednostek wzbogacił nowy silnik o pojemności dwóch litrów. Znane do dziś TDI oferowało w 2004 roku 140 lub 170 koni mechanicznych. Oparty na pompowtryskiwaczach motor nie należało do bezawaryjnych, ale cechował się niskim zużyciem paliwa i bardzo dobrą dynamiką. Ofertę uzupełnił 2.7 TDI – 180 KM i 380 Nm oraz 3.0 TDI generujący 204 i 233 KM. W tym ostatnim przypadku moment obrotowy wynosił 520 Nm, a przyspieszenie do setki 6,8 sekundy.

Zestawienie żarówek Audi A4 B7

  • Światła pozycyjne przód: W5W
  • Światła pozycyjne tył: P21W
  • Światła krótkie: D1S
  • Światła drogowe: D1S lub H7
  • Kierunkowskazy przednie: P21W
  • Kierunkowskazy tylne: PY21W lub P21W
  • Kierunkowskazy boczne: WY5W
  • Światła cofania: W16W
  • Światła stopu: P21W
  • Światła przeciwmgielne przednie: H11
  • Światła przeciwmgielne tylne: P21W
  • Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: C5W

Audi A4 B8

Audi A4 B8Audi A4 B8 Fot. Audi

B8 przedstawiono na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007, a rok później wdrożono model do produkcji. Względem poprzednika zmieniło się niemal wszystko. Do jego budowy wykorzystano modułową płytę podłogową, a wewnątrz pojawiło się mnóstwo dodatków elektronicznych znanych dotąd z A6. W 2011 przeprowadzono kosmetyczny lifting. Ta data zbiegła się też z debiutem pierwszego w historii A4 Allroada. Jego wyróżnikami były zwiększony prześwit, panele ochronne karoserii i systemy wspomagające jazdę w lekkim terenie.

Wachlarz jednostek napędowych był ogromny. Pośród silników benzynowych znajdziemy: 1.8 TFSI – 120, 160 i 170 KM, 2.0 TFSI – 180, 211 i 225 KM, 3.0 TFSI – 272 i 333 KM (S4) oraz wolnossące 4.2 o mocy 450 koni mechanicznych i 430 Nm (RS4). W ostatnim przypadku auto wyposażono w napęd na obie osie i automatyczną, 7-stopniową przekładnię S-Tronic. Sprint do setki trwa 4,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Zwolennicy wersji wysokoprężnych mieli do wyboru trzy silniki: 2.0 TDI – 120, 136, 143, 150, 163, 170, 177 i 190 KM, 2.7 TDI – 190 KM oraz sześciocylindrowe 3.0 TDI – 204, 240 i 245 KM. Diesle parowano z bezstopniowym Multitronikiem, 6-stopniowym manualem lub 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Mocniejsze warianty można było łączyć z systemem quattro. Model znajdował się w ofercie w latach 2008-2015, a w Chinach występował w odmianie z przedłużonym o 6 centymetrów rozstawem osi.

Zestawienie żarówek w Audi A4 B8

  • Światła pozycyjne przód: LED
  • Światła pozycyjne tył: P21/5W
  • Światła krótkie: H7 lub ksenon D3S
  • Światła drogowe: H7
  • Kierunkowskazy przednie: PY21W
  • Kierunkowskazy tylne: LED
  • Kierunkowskazy boczne: LED
  • Światła cofania: W16W
  • Światła stopu: P21W
  • Światła przeciwmgielne przednie: H11
  • Światła przeciwmgielne tylne: P21W
  • Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: C5W

Audi R8 V10 Plus | Jak brzmi "Wydech Roku" Moto.pl?

Czy zastanawiałeś się lub sprowadziłeś używane Audi A4?
Więcej o:
Komentarze (37)
Zestawienie żarówek w Audi A4
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Tomek G.

    Oceniono 9 razy -3

    Przez wiele lat jeździłem różnymi "renówkami" a potem dałem się skusić na B7, bo takie niemieckie, wspaniałe i bezawaryjne. O ja głupi, przecież to najgorsze auto jakie miałem, tam nawet głupie żarówki się ciągle przepalają

  • Gość: OOOO

    Oceniono 11 razy -3

    w końcu łałdi to łałdi;)
    porządny nemecki wóz w izbie musi być!
    twardszy niż bunkier Hitlera.

    leszyki i bidota z fordow, łopli, skodzin, fiatów i innych peżotów się chowa.

  • student_zebrak

    Oceniono 1 raz -1

    GW wam tego nie napisze - ACCC (Australia) polecilo wymiane podudszek w milionie samochodow (do 2020), oprocz dotychczasowych, takze WV, Skoda, Rover, Ford, Honda, Mitsubishi, Holden(GM)/Opel...
    The ACCC will force car companies to replace potentially deadly Takata airbags in around 1 million cars through the first mandatory safety recalls in Australian automotive history.

    Australia's consumer body triggered compulsory recalls for the first time on Monday, asking Assistant Minister to the Treasurer Michael Sukkar to compel reluctant car companies to replace airbag inflators in dozens of popular models.
    Manufacturers including Ford, Holden, Mercedes-Benz and Volkswagen previously resisted calls to address airbag inflators built by Japan's Takata corporation, telling the ACCC components produced in particular factories did not pose a threat to consumers.

    While brands such as Holden and Mercedes told the consumer authority airbags fitted to European-built vehicles are "currently safe" and posed "no safety risk", the ACCC's recommendation to Minister Sukkar said evidence put forward by carmakers is "is unreliable or inconclusive" and manufacturers "have clearly not taken satisfactory action to avoid risk of injury".

    If Mr Sukkar adopts the ACCC's recommendations, manufacturers must replace airbags affected by the issue before December 31, 2020.

    Motorists can check to see whether their car is affected by exiting recalls at Productsafety.gov.au

  • Gość: Marek

    0

    nie jestem za kupowaniem żarówek w komisie, nie raz się zraziłem. teraz wybieram tylko te ze sklepu, głownie z amjoil.pl. mam pewnośc, ze wszystko będzie ok i bez stresu

  • Gość: Agnieszka

    0

    polskie paliwowki pokryqwaja wzrost cen benzyny, ale przez amerynakow i arabow idzie wszystko w gore

  • Gość: Zeglarz

    0

    ropa drożeje, paliwo na stacjach też. trzeba przeczekać. to wszystko zalezy od sytuacji geopolitycznej i żydow

  • Gość: Dżofi Dżofer

    Oceniono 4 razy 0

    Klikam w Dwa tanie suvy z Japoni a tu Niemieckie barachło spod znaku 5 zer.

  • Jakub Wolnicki

    Oceniono 1 raz 1

    zaje ... sty artykuł.... o żarówkach w A4 ?
    Co następnego, praca magisterska z wycieraczek do Octavii ?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX