Zestawienie żarówek w Audi A4

Audi A4 to najpopularniejsze auto z importu. I trudno się temu dziwić, bo ogrom wersji silnikowych jest wręcz przytłaczający. Prezentujemy zestawienie żarówek w Audi A4 generacji B5, B6, B7 i B8.

Rynek samochodów nowych ma się bardzo dobrze, ale import używanych samochodów z zagranicy jeszcze lepiej. W grupie sprowadzanych pojazdów największym powodzeniem cieszą się niemieckie konstrukcje. Wśród nich prym wiedzie Audi A4. Kwitnie też handel częściami eksploatacyjnymi, w tym żarówkami. Podpowiadamy, jakich szukać do niemieckiego przedstawiciela premium w klasie średniej i czym wyróżniają się poszczególne generacje.

W 2017 roku do Polski przyjechało 935 tysięcy samochodów używanych. Średni wiek pojazdu to 11 lat i 10 miesięcy. 42 proc. importu stanowiły konstrukcje niemieckie, a wśród nich pierwsze trzy lokaty w ogólnej klasyfikacji zajęły Volkswagen (117 tys.), Opel (105 tys.) i Audi (76 tys.). Jeśli spojrzeć na modele, to Polacy najchętniej rejestrują model A4. Według danych IBRM Samar, zarejestrowano w kraju aż 33 105 Audi A4. Na drugim miejscu uplasował się Volkswagen Golf – 31 585, a na trzecim stopniu podium wylądował Opel Astra – 29 929. W związku z tym, warto prześwietlić aktualną ofertę rynkową Audi i sprawdzić ceny najpopularniejszych części eksploatacyjnych – żarówek.

Audi A4 B5

Audi A4 B5Audi A4 B5 Fot. Audi

Spadkobierca technologii po modelu 80 zadebiutował w 1994 i wprowadził do palety niemieckiego producenta sporo świeżości. Atrakcyjną sylwetkę oparto na płycie podłogowej PL45 wykorzystanej również w Volkswagenie Passacie B5. Pod maską zadomowiły się sprawdzone silniki o ponadprzeciętnej trwałości. Gamę otwierał 1.6 o mocy 102 koni mechanicznych i 140 Nm. Wolnossące 1.8 ma 125 KM i 168 Nm. Kolejne propozycje przewidziano dla bardziej wymagających klientów: 1.8 T – 150 i 180 KM, 2.4 – 165 KM, 2.6 – 150 KM, 2.8 – 173 i 194 KM, a także sportowe S4 – 2.7 o mocy 265 KM i RS4 – 2.7 381 KM.

Diesle dominują w wersji kombi. Podstawowy, pozbawiony doładowania ma 1.9 litra pojemności i generuje 75 koni mechanicznych. Znacznie częściej występuje na rynku wtórnym 1.9 TDI o mocy 90, 110 lub 115 KM. 6-cylindrowe 2.5 TDI rozwija 150 koni i 310 Nm. Wszystkie uchodzą za pancerne, ale trudno znaleźć egzemplarz godny zaufania. Większość przekroczyła 500-600 tysięcy kilometrów przebiegu, co zazwyczaj oznacza konieczność przeprowadzenia kosztownego remontu.

Zestawienie żarówek w Audi A4 B5

  • Światła pozycyjne przód: W5W lub T4W lub H6W
  • Światła pozycyjne tył: P21/5W i W5W
  • Światła krótkie: H4/H7 lub ksenon D2S
  • Światła drogowe: H4/H7
  • Kierunkowskazy przednie: P21W
  • Kierunkowskazy tylne: P21W
  • Kierunkowskazy boczne: W5W lub WY5W
  • Światła cofania: P21W
  • Światła stopu: P21/5W
  • Światła przeciwmgielne przednie: H1/H7
  • Światła przeciwmgielne tylne: P21W
  • Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: C5W

Audi A4 B6

Audi A4 B6Audi A4 B6 fot. Audi

Drugą generację A4 przedstawiono w 2000 roku. Zastosowano nową płytę podłogową PL46 i nieznacznie zwiększono rozmiary karoserii. Dzięki temu udało się też wygospodarować więcej miejsca wewnątrz, zwłaszcza w drugim rzędzie i w bagażniku. W kwestii wyposażenia na liście dodatków pojawiły się ksenonowe oświetlenie, kolorowa nawigacja, boczne poduszki powietrzne i automatyczna klimatyzacja regulowana w dwóch strefach.

W A4 B6 zmodernizowano zawieszenie opierając je na na aluminiowych komponentach. Względem poprzednika jest trochę droższe w serwisowaniu, ale lepiej radzi sobie z nierównościami. Poprawił się też komfort akustyczny.

Gamę nadwoziową rozszerzono o wariant z automatycznie otwieranym, brezentowym dachem. W B6 zadebiutowała bezstopniowa skrzynia Multitronic. Paleta benzynowych jednostek składała się z: 1.6 – 102 KM, 1.8 T – 150, 163 i 190 KM, 2.0 – 130 i 150 KM, 2.4 170 KM, 3.0 – 220 KM i 4.2 – 344 KM. Do wyboru oddano też dwa diesle w kilku wariantach mocy: 1.9 TDI – 101, 115 i 130 KM, a także 2.5 TDI – 163 i 180 KM. Ten najmocniejszy pozwala rozpędzić niemiecką limuzynę w 8,4 sekundy do setki.

Zestawienie żarówek w Audi A4 w Audi A4 B6

  • Światła pozycyjne przód: W5W lub H6W
  • Światła pozycyjne tył: P21/5W i R5W
  • Światła krótkie: D2R
  • Światła drogowe: H7 lub ksenon D1S, D2S
  • Kierunkowskazy przednie: PY21W
  • Kierunkowskazy tylne: PY21W
  • Kierunkowskazy boczne: WY5W
  • Światła cofania: P21W
  • Światła stopu: P21/5W
  • Światła przeciwmgielne przednie: H11
  • Światła przeciwmgielne tylne: P21W
  • Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: C5W

Audi A4 B7

Audi A4 B7Audi A4 B7 Fot. Audi

Po czterech latach produkcji B6 do salonów wjechał odświeżony model B7. Spora modernizacja objęła poprawienie zewnętrznych walorów estetycznych, a także zmiany w wyposażeniu i materiałach wykończeniowych. Płyta podłogowa pozostała ta sama, ale do gamy jednostek napędowych dołączyły nowe, bardziej wydajne silniki. Wśród benzynowych nie zabrakło bardzo mocnych propozycji. Ciekawie przedstawia się 2.0 TFSI o mocy 200 koni mechanicznych i 280 Nm. Kolejny na liście jest 3.2 FSI (256 KM i 330 Nm) nieźle współpracujący z zaawansowanymi instalacjami gazowymi. Na szczycie palety benzynowej zaszła zmiana. Do oferty wdrożono najmocniejsze w historii RS4 napędzane przez 4.2-litrowy agregat – 420 KM i 430 Nm. Imponujące parametry w połączeniu z napędem na cztery koła zagwarantowały świetne osiągi – 4,8 sekundy do setki i 250 km/h prędkości maksymalnej.

Listę wysokoprężnych jednostek wzbogacił nowy silnik o pojemności dwóch litrów. Znane do dziś TDI oferowało w 2004 roku 140 lub 170 koni mechanicznych. Oparty na pompowtryskiwaczach motor nie należało do bezawaryjnych, ale cechował się niskim zużyciem paliwa i bardzo dobrą dynamiką. Ofertę uzupełnił 2.7 TDI – 180 KM i 380 Nm oraz 3.0 TDI generujący 204 i 233 KM. W tym ostatnim przypadku moment obrotowy wynosił 520 Nm, a przyspieszenie do setki 6,8 sekundy.

Zestawienie żarówek Audi A4 B7

  • Światła pozycyjne przód: W5W
  • Światła pozycyjne tył: P21W
  • Światła krótkie: D1S
  • Światła drogowe: D1S lub H7
  • Kierunkowskazy przednie: P21W
  • Kierunkowskazy tylne: PY21W lub P21W
  • Kierunkowskazy boczne: WY5W
  • Światła cofania: W16W
  • Światła stopu: P21W
  • Światła przeciwmgielne przednie: H11
  • Światła przeciwmgielne tylne: P21W
  • Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: C5W

Audi A4 B8

Audi A4 B8Audi A4 B8 Fot. Audi

B8 przedstawiono na targach motoryzacyjnych we Frankfurcie w 2007, a rok później wdrożono model do produkcji. Względem poprzednika zmieniło się niemal wszystko. Do jego budowy wykorzystano modułową płytę podłogową, a wewnątrz pojawiło się mnóstwo dodatków elektronicznych znanych dotąd z A6. W 2011 przeprowadzono kosmetyczny lifting. Ta data zbiegła się też z debiutem pierwszego w historii A4 Allroada. Jego wyróżnikami były zwiększony prześwit, panele ochronne karoserii i systemy wspomagające jazdę w lekkim terenie.

Wachlarz jednostek napędowych był ogromny. Pośród silników benzynowych znajdziemy: 1.8 TFSI – 120, 160 i 170 KM, 2.0 TFSI – 180, 211 i 225 KM, 3.0 TFSI – 272 i 333 KM (S4) oraz wolnossące 4.2 o mocy 450 koni mechanicznych i 430 Nm (RS4). W ostatnim przypadku auto wyposażono w napęd na obie osie i automatyczną, 7-stopniową przekładnię S-Tronic. Sprint do setki trwa 4,7 sekundy, a prędkość maksymalna wynosi 250 km/h.

Zwolennicy wersji wysokoprężnych mieli do wyboru trzy silniki: 2.0 TDI – 120, 136, 143, 150, 163, 170, 177 i 190 KM, 2.7 TDI – 190 KM oraz sześciocylindrowe 3.0 TDI – 204, 240 i 245 KM. Diesle parowano z bezstopniowym Multitronikiem, 6-stopniowym manualem lub 7-biegową skrzynią dwusprzęgłową. Mocniejsze warianty można było łączyć z systemem quattro. Model znajdował się w ofercie w latach 2008-2015, a w Chinach występował w odmianie z przedłużonym o 6 centymetrów rozstawem osi.

Zestawienie żarówek w Audi A4 B8

  • Światła pozycyjne przód: LED
  • Światła pozycyjne tył: P21/5W
  • Światła krótkie: H7 lub ksenon D3S
  • Światła drogowe: H7
  • Kierunkowskazy przednie: PY21W
  • Kierunkowskazy tylne: LED
  • Kierunkowskazy boczne: LED
  • Światła cofania: W16W
  • Światła stopu: P21W
  • Światła przeciwmgielne przednie: H11
  • Światła przeciwmgielne tylne: P21W
  • Oświetlenie tablicy rejestracyjnej: C5W

Audi R8 V10 Plus | Jak brzmi "Wydech Roku" Moto.pl?

Czy zastanawiałeś się lub sprowadziłeś używane Audi A4?
Więcej o:
Komentarze (36)
Zestawienie żarówek w Audi A4
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: szej

    Oceniono 47 razy 41

    Kupiłem moje A4 w komisie, ale miałem wyjątkowego farta, bo trafiłem na samochód po starszej osobie. Mały przebieg, czysty w środku i piękny lakier. Jedyny problem to wyczuwalne sciąganie w lewo. Poprosiłem komis o wyjaśnienia, a oni zadzwonili do Niemiec i powiedzieli mi, że auto było od jakiegoś alpejskiego dziadka, stało na zboczu w pochyłym garażu i że to ściąganie trzeba rozjeździć. No to jeżdżę! Jak król.

  • remo29

    Oceniono 29 razy 27

    Przegląd oświetlenia? W następnym odcinku BMW i przegląd dywaników, VW i pokrowców na fotele oraz - wisienka - Skoda i skrobaki do szyb. Ten dział to kopalnia wiedzy.

  • justas32

    Oceniono 12 razy 12

    Proszę o artykuł z przeglądem żarówek do wszystkich samochodów europejskich. To bardzo ciekawe ...

  • Gość: p

    Oceniono 8 razy 6

    już za tydzień - przegląd używanych wolksfagenów z zestawieniem zasięgu na rezerwie

  • Gość: nkjn

    Oceniono 5 razy 5

    ten "artykul" to jakis zart?

  • spinaker99

    Oceniono 8 razy 4

    Jeżdżę audi a4b8 TDI 143 KM z 2013r.110tys,km oryginalny przebieg ,kupiony u dilera w Leverkusen.Na plus układ jezdny,reszta na minus w porównaniu do Mondeo Mk IV Tdci..Największy minus -ten samochód bardzo dużo pali.Obsługa 12 przycisków obok lewarka jest chora,ciągle trzeba odwracać wzrok od jazda bo nie można tych przycisków wyczuć.Także wyciszenie i wykonanie nie reprezentuje klasy premium.Oczywiście ci co stoją na prestiż tego nie widzą

  • Tomek G.

    Oceniono 19 razy 3

    Przez wiele lat jeździłem różnymi "renówkami" a potem dałem się skusić na B7, bo takie niemieckie, wspaniałe i bezawaryjne. O ja głupi, przecież to najgorsze auto jakie miałem, tam nawet głupie żarówki się ciągle przepalają

  • piotrekfr14

    Oceniono 2 razy 2

    U mnie ta czworeczka chodzi jak w zegarku teraz tylko wahacze będą na dniach do zmiany ale to mechanik mi zamówił w hurtowni delphi oe żeby dłużej wytrzymały więc znowu będzie spokój na jakiś czas.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX