Nowa Toyota Aygo - premiera już w Genewie

Toyota Aygo to ulubiony maluch Polaków. Już w marcu zadebiutuje nowe Aygo, a my wiemy, co dokładnie się w miejskiej Toyocie zmieni.

Toyota Aygo od zawsze była jednym z najbardziej wyróżniających się małych autek na rynku. Aygo po liftingu prezentuje się jeszcze ciekawiej.

Nowa Toyota Aygo zachowuje rozpoznawalny znak X z przodu. Styliści przeprojektowali przednie reflektory, grill oraz zderzaki. Z boku uwagę zwraca bardziej rozbudowana w trzech wymiarach przednia część oraz obrys tylnych reflektorów, dzięki którym samochód wygląda, jakby był w ciągłym ruchu. Tył zdobią nowe światła do jazdy dziennej LED o rozpoznawalnym kształcie.

Odświeżone AYGO jest dostępne w dwóch nowych odsłonach – z nowym lakierem Magenta i w wersji czarnej z niebieskimi akcentami stylistycznymi.

Toyota Aygo 2018Toyota Aygo 2018 fot. Toyota

Nowa Toyota Aygo - wnętrze i nowe wersje wyposażenia

Przy okazji liftingu Toyota unowocześniła tablicę rozdzielczą. Bardziej wyrafinowana kolorystyka wnętrza łącząca szarość Quartz Grey i lśniącą czerń Piano Black komponuje się z nowymi wzorami tapicerek. Odświeżona Toyota Aygo będzie dostępne w wersjach x oraz x-play. Każda konfiguracja wyróżnia się własnymi elementami stylistycznymi – wykończeniem przedniego zderzaka, obręczami kół oraz aranżacją wnętrza.

W wersji x-play w standardzie dostaniemy klimatyzację oraz system multimedialny x-touch z 7-calowym ekranem dotykowym.

Oferta Toyoty Aygo wzbogaci się także od dwie odmiany Selection:

  • x-cite - wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem z nowym lakierem Magenta, 15-calowymi, aluminiowymi obręczami kół o czarnym wykończeniu, tapicerką ze specjalnej tkaniny Manhattan z przeszyciami w kolorze Magenta, kolorowym wykończeniem wentylatorów i dźwigni zmiany biegów oraz tablicą rozdzielczą w kolorze Piano Black.
  • x-trend, gdzie znajdziemy: czarne nadwozie z czarnym obramowaniem przednich reflektorów kontrastuje z lusterkami bocznymi w kolorze Cyan, sportowym oklejeniem i 15-calowymi, aluminiowymi kołami o 10 ramionach. We wnętrzu znajdziemy ozdobne elementy wykończenia w kolorze Cyan oraz skórzano-materiałowe obicia siedzeń.

Toyota Aygo 2018Toyota Aygo 2018 fot. Toyota

Mocniejszy i oszczędniejszy silnik Toyoty Aygo

Pod maską Toyoty Aygo będzie pracował 3-cylindrowy, 12-zaworowy silnik DOHC VVT-i o pojemności 998 cm3. Moc silnika została zwiększona do 72 KM (53 kW) przy 6 000 obr./min., zaś moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4 400 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s (o 0,4 s szybciej) i rozpędza się do 160 km/h.

Średnie zużycie paliwa dla standardowej wersji zostało ograniczone z 4,1 do 3,9 l/100 km. Wersja Eco przyniesie dodatkowe oszczędności - ma zużywać tylko 3,6 l/100 km.

Pakiet systemów bezpieczeństwa nowej Toyoty Aygo

Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense zapobiega kolizjom lub ogranicza ich skutki w wielu różnych sytuacjach na drodze. Na liście nowoczesnych systemów znajdziemy m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) oraz układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) .

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.