Nowa Toyota Aygo - premiera już w Genewie

Toyota Aygo to ulubiony maluch Polaków. Już w marcu zadebiutuje nowe Aygo, a my wiemy, co dokładnie się w miejskiej Toyocie zmieni.

Toyota Aygo od zawsze była jednym z najbardziej wyróżniających się małych autek na rynku. Aygo po liftingu prezentuje się jeszcze ciekawiej.

Nowa Toyota Aygo zachowuje rozpoznawalny znak X z przodu. Styliści przeprojektowali przednie reflektory, grill oraz zderzaki. Z boku uwagę zwraca bardziej rozbudowana w trzech wymiarach przednia część oraz obrys tylnych reflektorów, dzięki którym samochód wygląda, jakby był w ciągłym ruchu. Tył zdobią nowe światła do jazdy dziennej LED o rozpoznawalnym kształcie.

Odświeżone AYGO jest dostępne w dwóch nowych odsłonach – z nowym lakierem Magenta i w wersji czarnej z niebieskimi akcentami stylistycznymi.

Toyota Aygo 2018Toyota Aygo 2018 fot. Toyota

Nowa Toyota Aygo - wnętrze i nowe wersje wyposażenia

Przy okazji liftingu Toyota unowocześniła tablicę rozdzielczą. Bardziej wyrafinowana kolorystyka wnętrza łącząca szarość Quartz Grey i lśniącą czerń Piano Black komponuje się z nowymi wzorami tapicerek. Odświeżona Toyota Aygo będzie dostępne w wersjach x oraz x-play. Każda konfiguracja wyróżnia się własnymi elementami stylistycznymi – wykończeniem przedniego zderzaka, obręczami kół oraz aranżacją wnętrza.

W wersji x-play w standardzie dostaniemy klimatyzację oraz system multimedialny x-touch z 7-calowym ekranem dotykowym.

Oferta Toyoty Aygo wzbogaci się także od dwie odmiany Selection:

  • x-cite - wyróżnia się dwukolorowym nadwoziem z nowym lakierem Magenta, 15-calowymi, aluminiowymi obręczami kół o czarnym wykończeniu, tapicerką ze specjalnej tkaniny Manhattan z przeszyciami w kolorze Magenta, kolorowym wykończeniem wentylatorów i dźwigni zmiany biegów oraz tablicą rozdzielczą w kolorze Piano Black.
  • x-trend, gdzie znajdziemy: czarne nadwozie z czarnym obramowaniem przednich reflektorów kontrastuje z lusterkami bocznymi w kolorze Cyan, sportowym oklejeniem i 15-calowymi, aluminiowymi kołami o 10 ramionach. We wnętrzu znajdziemy ozdobne elementy wykończenia w kolorze Cyan oraz skórzano-materiałowe obicia siedzeń.

Toyota Aygo 2018Toyota Aygo 2018 fot. Toyota

Mocniejszy i oszczędniejszy silnik Toyoty Aygo

Pod maską Toyoty Aygo będzie pracował 3-cylindrowy, 12-zaworowy silnik DOHC VVT-i o pojemności 998 cm3. Moc silnika została zwiększona do 72 KM (53 kW) przy 6 000 obr./min., zaś moment obrotowy wynosi 93 Nm przy 4 400 obr./min. Samochód przyspiesza od 0 do 100 km/h w 13,8 s (o 0,4 s szybciej) i rozpędza się do 160 km/h.

Średnie zużycie paliwa dla standardowej wersji zostało ograniczone z 4,1 do 3,9 l/100 km. Wersja Eco przyniesie dodatkowe oszczędności - ma zużywać tylko 3,6 l/100 km.

Pakiet systemów bezpieczeństwa nowej Toyoty Aygo

Pakiet systemów bezpieczeństwa czynnego Toyota Safety Sense zapobiega kolizjom lub ogranicza ich skutki w wielu różnych sytuacjach na drodze. Na liście nowoczesnych systemów znajdziemy m.in. układ wczesnego reagowania w razie ryzyka zderzenia (PCS) oraz układ ostrzegania o niezamierzonej zmianie pasa ruchu (LDA) .

Honda Civic Type R - wciąż liczą się emocje!

Więcej o:
Komentarze (32)
Nowa Toyota Aygo - premiera, zdjęcia, pierwsze informacje
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Luck Bos

    Oceniono 18 razy 8

    Też mam Avensisa i się nie chwalę. Do miasta jednak zabieram Aygo i wciskam się tam gdzie żaden super kierowca nie zmieści avensisa.
    Aygo jest surowe, blaszane zaprojektowane przez "księgowego" z bagażnikiem na dużą babską torebkę, ale spokojnie zmieści całkiem rosłego faceta. I takie ma być. Małe, zwinne, jeżdżące jak gokart.
    Jeśli ktoś nie użytkuje na co dzień takich aut to kompletnie nie wie o czym pisze.
    Jeśli szukacie drugiego auta do jeżdżenia na krótkich i ciasnych dystansach to jest to doskonały wybór.

  • Gość: OlO

    Oceniono 20 razy 8

    Bardzo dobre auto. Od 2 lat jestem szczęśliwym właścicielem Aygo. To co napisał ten samiec alfa od Ave nic sie nią zgadza a jest dokładnie odwrotnie. Baran Ave (Janusz wszystko wiedzący ) nie jeździł a wymądrza sie.

  • Gość: Iwik

    Oceniono 14 razy 6

    Tanie to by było jakby kosztowało 30tys. 50 tyś. (w sensownej wersji) za miejskie autko bez żadnego wyciszenia to nie jest tanio. A to ze toyota życzy sobie dopłaty za zwykły BIAŁY lakier to już jakiś żart.

  • Gość: krzyx

    Oceniono 5 razy 3

    Z X-mena zrobiła się Kung-fu panda;)

  • Gość: Marcin

    Oceniono 9 razy -5

    To pierdzi jak trabant. Hyundai moze zrobić przyjemnie chodzące 3cyl a toyota siedzi w tym zacofaniu od 2006roku...

  • Gość: Marek

    Oceniono 22 razy -6

    Wnętrze Aygo zostawia wiele do rzyczenia, same blachy, brak miękkich elementów, gdzie dotkiniesz to zimne element. Jeździłem nim po ciepłej Sycylii wiec mozna było wytrzymać, nie wyobrażam sobie jazdy w zimie...

  • Gość: maniek

    Oceniono 7 razy -7

    Wszystko ładnie ale to nie toyata tylko mutant ze słowacji z silnikiem vw a pod blachami cytryna i peugeot.

  • Gość: duPAjan

    Oceniono 13 razy -7

    W JAPONI REJSTROWANY JEST JAKO LIMUZYNA TAK WYGLONDA PRAWDZIWA JAPONSKA MOTORYZACJA PIERDZIKOLKI !!

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX