Nowy Citroen Berlingo - kombivan ze stylem

Stylistyka w samochodach z segmentu kombivan nie jest najważniejszą kwestią. Dużo bardziej liczy się pojemność kabiny, funkcjonalność czy możliwości przewozowe. Citroen Berlingo trzeciej generacji przełamuje ten schemat.

Nowy Citroen Berlingo powstał w ramach tego samego projektu co Peugeot Partner i Opel Combo. Jako bazę wykorzystano modularną płytę podłogową EMP. Pozwoliła wykorzystać najnowsze silniki oraz systemy wsparcia kierowcy. Oprócz tego samochód otrzymał zupełnie nową stylizację, która odróżnia go od pozostałych modeli w tym segmencie.

Stylistyka przedniej części nadwozia przypomina trochę inne modele znane z gamy Citroena – C3 lub C3 Aircross. Szeroka osłona chłodnicy oraz logo producenta, które płynnie przechodzi w chromowane listwy zachodzące na obramowanie górnych lamp.

Citroen Berlingo 2018Citroen Berlingo 2018 fot. Citroen

Szerokie możliwości personalizacji Citroena Berlingo

Oprócz tego samochód pozwala na personalizację wyglądu pod kątem oczekiwań konkretnego nabywcy. W palecie pojawiło się osiem odcieni nadwozia oraz kolorystyczne akcenty wokół świateł przeciwmgłowych i plastikowych paneli Airbump. W ofercie pojawi się również wersja XTR z pakietem Color Orange, 17-calowymi obręczami i nakładkami ochronnymi na zderzak w kolorze nadwozia. Do tego dochodzi jeszcze specjalne wykończenie wnętrza Wild Green.

Citroen Berlingo 2018Citroen Berlingo 2018 fot. Citroen

Nowy Citroen Berlingo - dwie wersje

Po raz pierwszy w historii Citroen Berlingo jest dostępny w dwóch wersjach długości nadwozia. Podstawowa wersja M jest o dwa centymetry dłuższa od modelu poprzedniej generacji – mierzy 4,40 m przy rozstawie osi 2,78 m. Wydłużony wariant XL zyskał 35 cm, dając w sumie 4,75 m długości przy rozstawie osi 2,97 m. Bagażnik w tej wersji oferuje 1050 litrów.

Obydwie wersje Citroena Berlingo występują w konfiguracji pięcio- i siedmioosobowej.

Nowy Citroen C3 - test

Więcej o:
Komentarze (48)
Nowy Citroen Berlingo 2018 - zdjecia, premiera, silniki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: hg

    Oceniono 20 razy 20

    "Tym autem wprawili w osłupienie całą branżę. A wiemy, że będzie bardzo tanie" czyli za ile ?

  • Gość: ADAMEK

    Oceniono 15 razy 11

    ... NIESTETY ! - Z AUTOREM TEKSTÓW TRZEBA COŚ ZROBIĆ ! - PROPONUJĘ 100 PAGAII NA GOŁĄ DUPĘ

  • Gość: Robur

    Oceniono 5 razy 5

    Całkiem spoko. Dla kogoś, kto nie cierpi małych i ciasnych aut, takie Berlingo to najtańszy wybór spośród nowych. Szkoda, że nie ma nic o palecie silników. Obawiam się, że prostej benzyny nadającej się do montażu LPG nie będzie...

  • Gość: iwik

    Oceniono 5 razy 3

    "Bardzo tanio" to ile wg. autora?
    Bo wg. mnie tanio by było poniżej 50 tyś. PLN. Ale spodziewam się raczej 80 tyś. a to już jest "bardzo drogo"

  • Gość: Aga39

    Oceniono 2 razy 2

    A może ktoś wreszcie zmodyfikuje tunel lewarka tak, aby wysoki kierowca miał miejsce na kolana.
    Jak już projektant chciał przysunąć lewarek zmiany biegów bliżej kierownicy, to polecam rozwiązania z aut amerykańskich, lub np. Trabanta.

  • Gość: B

    Oceniono 1 raz 1

    Oby nie zrobili tego błędu co przy poprzednim modelu. Sam samochód był bardzo ciekawy - szczególnie w wersji multispace ale ani w benzynie 1.6 ani w tym nieszczęsnym 100 konnym dieslu, to po prostu nie chciało jechać. Ja wiem, że to nie jest samochód do szybkiej jazdy ani pokonywania zakrętów ale dynamika obu silników (jeździłem jednym i drugiem, dieslem zrobiłem 2000 km w trasie) to był prawdziwy dramat. Dało się przełknąć hałas i nienajlepsze prowadzenie ale wyprzedzanie Tira na jednopasmowej drodze wojewódzkiej to już było spore wyzwanie.

  • Gość: Podróżnik

    0

    Jeżdżę Citroenami od lat,począwszy od I po dzisiejszą 3-kę i wiele z nimi przeszedłem,mankamenty każdego auta wychodzą podczas eksploatacji.Ja rocznie każdym z nich robię około 180 tysięcy kilometrów i różne problemy występują,ale uważam że auto jest wytrzymałe a zwłaszcza zawieszenie ,gdyż na jednym aucie mam przebieg 645.000 km i jeszcze nie robiłem zawieszenia tylnego ,a wożę duże bagaże i ciężkie.Chciałbym jednak żeby jednostka napędowa była mocniejsza i cena słabsza(niższa) Pozdrawiam Serdecznie wszystkich.

  • Gość: praktyczny

    0

    Na wypady za miasto z rowerem biorę Renault Master L3H2. Idealny dla 3 osób. Zero problemów z bagażem.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX