Ostatnie testy BMW serii 8 na torze. Premiera już na dniach?

Zagraniczne źródła donoszą, że na włoskim torze Aprillia trwają właśnie ostatnie testy prototypowych egzemplarzy BMW Serii 8. Prawdopodobnie oficjalne odsłonięcie modelu nastąpi już za kilka dni.

Zamaskowane samochody od jakiegoś czasu pokonują setki okrążeni na torze. Kierowcy testowi sprawdzają samochód podczas dynamicznych prób na różnych nawierzchniach. Wszystko po to, żeby w jak najlepszym stopniu dopracować ostateczne ustawienia zawieszenia i układu kierowniczego.

Warto wiedzieć, że równolegle z premierą nowego modelu pojawi się na rynku sportowa wersja BMW M8. Oprócz tego pojawi się jeszcze wyczynowa wersja M8 GTE, która zadebiutuje podczas wyścigu na słynnym torze Daytona.

BMW Serii 8 nawiązuje do kultowego modelu, który zadebiutował w 1989 roku. Inżynierowie bawarskiej marki otrzymali zadanie stworzenia najlepszego auta GT na rynku. Ówczesna „ósemka” czerpała z rozwiązań dostępnych w modelu serii 7 E32. Atrakcyjny stylistycznie model szybko stał się hitem.

BMW serii 8 w kamuflażuBMW serii 8 w kamuflażu fot. BMW

Pod maską wersji 850i pracował 5-litrowy silnik V12 o mocy 300 KM (450 Nm). Ważące 1790 kg auto rozpędzało się od 0 do 100 km/h w 6,8 s. Napęd trafiał na tylne koła za pośrednictwem 6-stopniowej ręcznej lub 4-stopniowej automatycznej skrzyni biegów. Na liście wyposażenia można było znaleźć systemy kontroli stabilności i trakcji, elektronicznie sterowane zawieszenie o zmiennej sile tłumienia oraz wspomaganie kierownicy zależne od prędkości jazdy. Oprócz tego nabywcy mogli liczyć na takie dodatki, jak regulowana elektrycznie kolumna kierownicy oraz samościemniające się lusterko wewnętrzne czy komputer pokładowy. Samochód mógł się pochwalić również multipleksową instalacją elektryczną.

 

W 1992 roku dołączyła odmiana 5.0 CSi z silnikiem o mocy 380 KM. Auto rozpędzało się od 0 do 100 km/h w 5,9 s. Prędkość maksymalna tej wersji to 300 km/h. Sportowy model nie cieszył się ogromną popularnością z powodu zaporowej ceny. Po raz ostatni „ósemka” wyjechała z bawarskiej fabryki w Monachium w 1999 roku.

Skoda Karoq - test

Czy Twoim zdaniem BMW serii 8 odniesie sukces na rynku?
Więcej o:
Komentarze (18)
BMW serii 8 - ostatnie testy
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • jasz1

    Oceniono 4 razy 2

    cos dla BORu

  • Gość: 123

    Oceniono 1 raz 1

    Podobne w proporcjach do E63/64 i F12/13.Nihil novum sub sole.

  • Gość: Cx

    Oceniono 1 raz 1

    Bedzie coupe, cabrio i gran coupe 4d

  • Gość: K1

    Oceniono 9 razy 1

    Skoro legendarne, to chętnie przeczytam legendę o BMW serii 8. Może pan redachtor przytoczy?

  • Gość: dude

    Oceniono 2 razy 0

    Nie widzę tutaj za grosz tego co miała stara seria 8.

  • Gość: wb

    Oceniono 1 raz -1

    chca sie uPOdobnic do GTRa

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX