Lexus Landau - kompakt z napędem 4x4 i V8 pod maską

W zamierzchłych latach 90. Lexus pokazał odważny koncept o nazwie Landau. Nie dość, że samochód zrywał z klasyczną bryłą sedana, to pod maską pracował potężny silnik V8 przekazujący moc na wszystkie koła.

Konstrukcja Lexusa Landau powstała na płycie podłogowej modelu GS 300 pierwszej generacji. Koncept miał wiele wspólnych rozwiązań z Toyotą Aristo sprzedawaną od 1001 roku. Nad wyglądem samochodu czuwało studio Italdesign Giugiaro. Landau był krótszy od modelu GS 300 o 60 cm, a do tego 5 cm wyższy. Dzięki temu oferował wygodne wnętrze z dużą ilością miejsca – jak przystało na samochód z segmentu premium.

Auto zadebiutowało w 1994 roku i przyciągnęło duże zainteresowanie. To był odważny krok ze strony japońskiej marki. W tamtych latach producenci stawiali głównie na klasyczne sedany – pierwszy Lexus o nadwoziu hatchback – model CT - pojawił się na rynku dopiero w 2010 roku.

Pod maską konceptu pracował potężny silnik V8 o pojemności 4 litrów. Widlasta jednostka generowała 249 KM maksymalnej mocy i przekazywała napęd na wszystkie koła za pośrednictwem automatycznej skrzyni biegów.

Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.