Fabryka w Wolfsburgu to miejsce, gdzie każdego dnia powstaje ponad 2 tys. egzemplarzy samochodów z rodziny Golfa. Wszystko wskazuje na to, że obiekt zajmie się produkcją kompaktowego modelu przez następne lata. Podczas konferencji członkowie zarządu Volkswagena zdradzili, że Golf ósmej generacji zjedzie z taśmy już za 75 tygodni.
Popularny Volkswagen jest obecnie sprzedawany w 108 krajach, a od 1974 roku trafił do 34 mln klientów na całym świecie. Inwestycje niemieckiego koncernu w rozwój nowego modelu przekroczyły na chwilę obecną 1,8 mld euro.
W konferencji wzięło udział 180 najważniejszych menedżerów ze 120 firm produkujących na potrzeby branży motoryzacyjnej. Po wybraniu firm, które będą kooperować z niemieckim koncernem przyjdzie czas na kolejną fazę współpracy – jej celem jest zapewnienie niezakłóconego wprowadzenia samochodu na rynek. Szefowie marki przyznali, że trwa właśnie decydująca połowa prac nad nowym projektem.
Nowy Golf zadebiutuje wiosną przyszłego roku i wprowadzi niemiecką markę w erę pojazdów w pełni współpracujących ze sobą nawzajem i z otoczeniem w ramach rozszerzonych funkcji jazdy autonomicznej. Na jego pokładzie znajdzie się więcej oprogramowania niż kiedykolwiek wcześniej. Nowy Golf ma mieć stały kontakt z Internetem.