VW Golf GTI nie nadaje się na tor - tak twierdzą ludzie z Hyundaia

W australijskich mediach motoryzacyjnych przetoczyła się ostra dyskusja na temat Golfa GTI oraz nowego hot-hatcha na rynku - Hyundaia i30 N.

Na początku tygodnia w australijskich mediach pojawiła się wypowiedź byłego szefa BMW M, a dzisiaj dyrektora sportowej dywizji N w marce Hyundai. Albert Biermann stwierdził, że Volkswagen Golf GTI nie radzi sobie ostrej na torze, a cała zabawa kończy się po zaledwie dwóch okrążeniach. Na pytanie, w których elementach samochodu pogarsza się wydajność odpowiedział – „we wszystkich”.

Na reakcję ze strony niemieckiego koncernu nie trzeba było długo czekać Michael Bartsch, dyrektor zarządzający australijskim oddziałem Volkswagena, był bardziej delikatny w doborze słów. Podkreślił przede wszystkim, że na temat samochodu wypowiada się rywal, który jeszcze nie dostarczył samochodów na tamten rynek.

Zobacz także: Hyundai i30 N Performance - test. Bezczelny debiut

Hyundai i30 N 2017

Niewykluczone, że ta dyskusja eskaluje, a tymczasem warto się zastanowić, czy dobór Golfa GTI kontra i30 N jest słusznym wyborem. Koreański hot-hatch oferuje 250 lub 275 KM maksymalnej mocy i 352 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Tymczasem Golf GTI ma pod maską 220 lub 240 KM.

Który hot-hatch jest Twoim zdaniem lepszy?
Więcej o:
Komentarze (17)
Volkswagen Golf GTI vs Hyundai i30 N
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: adb

    Oceniono 11 razy 5

    to sa zwykłe kompakty ani golf ani i30 to nie samochody na tor
    maja za wysoki środek cięzkosci źle rozłożone masy brak mechanicznych szper itd itp

  • jck12

    Oceniono 6 razy 4

    Oba te wyczynowe samochody służą przecież do startu (i hamowania za 50m) spod świateł przy wieczornym powrocie z Mordoru. Więc nie przejmujmy się może tym torem tak bardzo.

  • Gość: kość

    Oceniono 7 razy 3

    w katalogu gti z 230 lub 245KM, poza tym jest jeszcze R

  • Gość: Uhh

    Oceniono 10 razy 2

    Do kazdego golfa paleta turdusa w opoltransie w pakiecie i taczka do gnoju pozdrawiam

  • Gość: ITR

    Oceniono 3 razy 1

    Golf GTI nie jest topowym golfem a i30n jest topowym i30 wiec to porównanie jest troche na korzysc hyundaia, powinni porównywac z eRką.

  • Gość: adb

    Oceniono 9 razy 1

    i jeszcze jedno na tor najlepiej trzeba miec naped na 4 koła albo na tył

  • Gość: As

    Oceniono 19 razy 1

    Mogą szczekać ile wlezie, moze być szybszy hjundaj na torze ale fakty są takie, że to Golf jest legenda, że to dzięki niemu jest coś takiego jak hothecz, że to GTI kupuje ludzie na całym świecie od 30 lat a hjundaj jest folklorem, którego nikt nie kupi. Mówię o wersji GTI, nie zwykłych cywilnych.

  • Gość: Informator

    Oceniono 2 razy 0

    Odnośnie pochopnych komentarzy osób, którzy nawet nie widzieli nie mówiąc o jeździ tym bardziej na torze sugeruję zanim się pogada obejrzeć film kogoś kto lepiej się na tym zna od Was
    youtube Maciej Pawelec i30n
    1(do adb) na tor musi być tylnonapędowy,
    2 (do as) czy hyundai to folklor,
    3 (do adb) to są zwykłe kompakty i mają za wysoki środek ciężkości

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX