Nowy Mercedes CLS oraz Klasa E Coupe i Cabriolet - pod maską tych modeli zagoszczą silniki spalinowe twin-turbo o pojemności 3-litrów połączone z niewielkim silnikiem elektrycznym EQ Boost, który dostarcza dodatkowe 21 KM i 250 Nm. W sumie taki zestaw generuje 435 KM i 520 Nm. Całość połączono z 9-biegowym automatem AMG Speedshift TCT 9G i napędem na cztery koła 4Matic+.
Sześciocylindrowa, rzędowa jednostka benzynowa z turbosprężarką i elektrycznym kompresorem jest połączona z układem EQ Boost, który zainstalowano pomiędzy silnikiem a przekładnią. Elektryczna sprężarka mechaniczna dostarcza wysokie ciśnienie bez zbędnego opóźnienia, co niweluje charakterystyczne zjawisko tzw. turbodziury.
Mercedes-AMG E53 Coupe fot. Mercedes
Takie wspomaganie pozwala zmniejszyć zużycie paliwa oraz emisję szkodliwych substancji, przy okazji dostarczając dynamikę na poziomie „prawdziwego” AMG. Model CLS 53 rozpędza się od 0 do 100 km/h w 4,5 sekundy, a jego prędkość maksymalna to 270 km/h. Średnie spalanie podawane przez producenta to 8,5 l/100 km. Kierowca może wybrać jeden z pięciu trybów jazdy (Eco, Comfort, Sport, Sport+, Individual).
Mercedes-AMG CLS 53 fot. Mercedes
Na początek nowa Seria 53 trafi do salonów w limitowanym wydaniu Edition 1. Egzemplarze będą się wyróżniać specjalnym lakierem nadwozia oraz wykończeniem w kabinie – skóra nappa, elementy ozdobne w kolorze miedzi, oświetlenie typu ambient.