Oto lista najczęściej serwisowanych samochodów - Niemcy górą

Opel Astra H

Opel Astra H (fot. Opel)

Zakup samochodu używanego to zawsze loteria. Dlatego warto spojrzeć na rankingi przygotowane przez specjalistów, które powiedzą nam, jakich aut się wystrzegać. Brytyjska firma Autodata przygotowała takie zestawienie.

Eksperci z Wielkiej Brytanii zebrali dane w przeszło 100 krajach od 150 producentów samochodów. W aktualizowanych na bieżąco bazach danych można znaleźć szczegółowe wskazówki napraw setek modeli oferowanych na rynku. Na podstawie zapytań z warsztatów firma Autodata stworzyła raport o najczęściej serwisowanych (co nie jest równoznaczne z tym, że te samochody są najbardziej usterkowe w porównaniu do innych) samochodach w Polsce w 2018 roku.

Częstotliwość ich serwisowania najprawdopodobniej wynika z faktu, że wspomnianych modeli jest najwięcej w naszym kraju.

To pierwszy taki ranking dotyczący rynku polskiego. W 2017 roku warsztaty w Polsce poszukiwały najczęściej informacji na temat specyfikacji technicznej, systemu zapłonu, układu paliwowego, napędu wałka rozrządu, schematu połączeń montażowych podzespołów elektrycznych oraz oleju silnikowego. Można wyciągnąć z tego prosty wniosek, że auta trafiały najczęściej do mechanika na wymianę rozrządu lub z powodu awarii elektryki.

Zobacz także: Już niedługo dziennikarze wybiorą Auto Roku. Znamy Waszego faworyta. Zażarta walka w głosowaniu

Okazuje się, że dane z systemu Autodata mocno pokrywają się z rankingami najpopularniejszych samochodów importowanych z całej Europy. Aż 44 na 100 samochodów serwisowanych w Polsce pochodzi z Niemiec. Na drugim miejscu znajdziemy auta francuskie, a na następnych miejscach włoskie i japońskie.

Najczęściej serwisowane w Polsce samochody z silnikiem benzynowym:

01. Opel Astra H

02. Skoda Fabia (1999-2007)

03. Opel Astra G

04. BMW Serii 3 (1998-2007)

05. Audi A4 (2001-2008)

06. Volkswagen Golf IV

07. Peugeot 206

08. Renault Clio II (1998-2003)

09. Fiat Panda/panda classic (2003-2013)

10. Audi A4 (1994-2001)

Najczęściej serwisowane w Polsce auta z silnikiem Diesla:

01. Fiat Ducato (2006-2014)

02. Volkswagen Passat B6 (2005-2011)

03. Volkswagen Transporter T5 (2004-2015)

04. Ford Mondeo (od 2007)

05. Audi A4 (2001-2008)

06. Ford Focus (2004-2008)

07. Opel Astra H

08. Opel Astra C

09. Volkswagen Transporter T4 (1990-2003)

10. Renault Trafic II (2001-2014)

Zobacz także: Przed nachalnymi reklamami nie uciekniesz nigdzie. Wyświetli je nawet twój samochód

Czy wiesz, co oznaczają kontrolki w twoim samochodzie? [QUIZ]
1/20Zacznijmy od podstaw. Co oznacza ten symbol?
Zobacz także
  • Nowy Chevrolet Silverado Sprzedaż samochodów w USA spada po raz pierwszy od 8 lat
  • Straż pożarna Autosan i Jelcz będą produkować wozy strażackie? Trwają negocjacje
  • Takata Takata znów wzywa do serwisu. Tym razem 3,3 mln samochodów
Komentarze (63)
Najczęściej serwisowane samochody w Polsce
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: adi

    Oceniono 91 razy 71

    Czyli najczęściej naprawiane auta to te których jest najwięcej - raport pomocny jak dziura w płocie.

  • Gość: Chris

    Oceniono 58 razy 52

    Mądry artykuł to się fajnie czyta :). Oczywista oczywistość. Autor mógłby pokusić się o zestawienie ilość zarejestrowanych np astr H z silnikiem benzynowym do ilość napraw takich samochodów... ale po co jak można stworzyć coś bez sensu. W tajemnicy napiszę, że w latach 80-tych w Polsce najbardziej psuły się fiaty 126p i syrenki a bentleye i lexusy w Polsce się nie psuły

  • Gość: Drakula Adam

    Oceniono 40 razy 12

    Niemieckie samochody są często mniej trwałe od innych. Jada na dobrej opinii z lat 70 i 80. Polacy myślą, że jak kupią VW to na pewno będzie lepszy od np. Citroena. Błąd Polaczki.

  • sta_pl

    Oceniono 31 razy 11

    Jeździłem samochodami różnych marek, zarówno z salonu jak i z drugiej ręki - starymi "polskimi" fiatami, Polonezem, Transitem z końca lat 80, Unem, Cinq.Cento, Sieną, VW Lupo, Clio, Citroenem C5, Fordem Focusem. Różne miewałem przygody - obrabiały się zębatki rozrządu tydzień po wymianie (PF126), zrywały paski na 40k km przed terminem wymiany wg instrukcji (Siena), rdzewiały na potęgę (UNO z Bielska), odpadał lakier (CC), silnik łyknął zawór na trasie (Transit), padały wtryski i pompy (Focus), seryjnie wymieniałem cewki WN (Clio) albo czujiki cofania (C5). Ale tylko w jednym samochodzie na mrozie -10st, zalanym olejem 5W40, w kilkanaście sekund od uruchomiania zatarł się silnik. Był to VW Lupo 1.0 MPI (silnik AUC).
    Najlepiej dopracowane, najfunkcjonalniejsze, najwygodniejsze, najtrwalsze i najbardziej estetyczne okazały się Francuzy i start Transit, a o VW nigdy więcej nawet nie chce słyszeć!

  • lech2011

    Oceniono 9 razy 9

    to miałoby sens gdyby ranking obejmował samochody naprawiane w relacji do ilości sprzedanych w określonym i równym przedziale czasowym (np. 10 ostatnich lat) samochodów danej marki.
    Inaczej to wiadomo, że najwyżej w rankingu będą najtańsze, bo jest ich najwięcej.

  • Damian Glaa

    Oceniono 12 razy 8

    Będąc mechanikiem i widząc takie bzdury to aż łeb boli !!! To jak określenie że olej w dieslu jest ciulowy bo po wymianie odrazy czarneje !!! Kto wam za to płaci???? Chyba wartburg ???

  • ex-con

    Oceniono 5 razy 5

    "Można wyciągnąć z tego prosty wniosek, że auta trafiały najczęściej do mechanika na wymianę rozrządu lub z powodu awarii elektryki."

    Można też wyciągnąć wniosek, że prawie nikt nie wymienia filtrów, tłumików i hamulców, bo jest mało wyszukań. Można też wyciągnąć wniosek, że szukają informacji na temat napraw, które robią raz na pół roku, a nie kilka razy w tygodniu.

  • spinaker99

    Oceniono 3 razy 3

    Napiszcie jeszcze na jakich blachach te samochody?Najwiecej naprawianych samochodów na Białorusi czy ukrainie to polskie kaszlaki

  • Gość: sly

    Oceniono 2 razy 2

    Serwisowanie to nie naprawa.Proszę umieć odróżnić jedno od drugiego.W Polsce mało się serwisuje bo większość swoje słuki naprawia za pół darmo w garażu u człowieka co nazywa siebie mechanikiem.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane