Autosan i Jelcz będą produkować wozy strażackie? Trwają negocjacje

Dwie legendarne polskie marki motoryzacyjne mogą wrócić do życia. Komendant Główny PSP prowadzi rozmowy z Autosanem i Jelczem w sprawie produkcji średnich samochodów ratowniczo-gaśniczych.

W rozmowie z PAP gen. brygadier Leszek Suski poinformował o rozmowach na temat średniego samochodu ratowniczo-gaśniczego z firmami Autosan i Jelcz. Straż pożarna chce skorzystać z polskich samochodach.

Komendant podkreślił, że obecna cena takiego wozu to co najmniej 800-900 tys. zł. Komenda Główna chce zaoszczędzić – padły propozycje stworzenia samochodu za kwotę 500 tys. zł. Pierwsze auta trafią do jednostek jeszcze w tym roku, a środki na zakup będą pochodzić ze środków unijnych i Programu modernizacji.

W tej chwili straż pożarna w Polsce korzysta z pięciu firm, które przygotowują pojazdy: Szczęśniak Pojazdy Specjalne, Wawrzaszek ISS, Bocar, Moto-Truck i Stolarczyk. Autosan od kilku lat przestawił produkcję na autobusy, a Jelcz skupia się na przygotowaniu podwozi dla pojazdów służących dla polskiego wojska.

Czy Twoim zdaniem straż pożarna powinna jeździć polskimi wozami?
Więcej o:
Komentarze (68)
Wozy straży pożarnej Autosan i Jelcz
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Przemo

    0

    A bardzo dobrze zamiast wydawać pieniądze zagranica zostaną w Polsce.

  • Gość: Darek

    0

    Brawo! Nareszcie ktoś próbuje przestać pompować kasę szwabom!

  • Gość: danoles

    0

    Psy szczekają, a karawana jedzie.
    Bardzo dobrze, że w końcu wracamy do lokalnego patriotyzmu i zakupu rodzimych pojazdów. Dużo tańsze: zakup, części zamienne, utrzymanie i nakręcanie rodzimej gospodarki , a nie niemieckiej, czy francuskiej. BRAVO!!!

  • Gość: Zyzio

    0

    "Autosan od kilku lat przestawił produkcję na autobusy" po 1 błąd gramatyczny, a po 2 co wg autora wczesniej produkował Autosan ?

  • Gość: GWARANCJA

    Oceniono 2 razy 2

    Po pierwsze:
    Gwarancja Należytego wykonania kontraktu powinna wynosić 100% wartości robót a nie 10 jak do tej pory
    Po drugie w całości przechodzić na okres Rękojmi która powinna trwać minimum 10 lat!!!
    I nie jakieś Cwane Gwarancyjki Ubezpieczeniowe z których jest meega trudno skorzystać tylko Gwarancje Bankowe albo KASA.
    Chcesz wykonywać zamówienia państwowe to udowodnij że masz odpowiedni potencjał finansowy.
    Jakie wyśrubowane normy trzeba spełniać np.w USA żeby brać udział w przetargach gdzie zamawiającym jest Skarb Państwa a jakie u nas.Niech każdy sam sobie odpowie

  • krytycznykapitanbomba

    Oceniono 3 razy 3

    tak powstaje wrażenie że ci źli prywaciarze generują od 300 do 400tys zysku na jednym samochodzie, co przy skali produkcji i czasie istnienia zakładów powinno stawiać właścicieli w roli najbogatszych polaków. Znam dobrze branżę i zastanawiam się co znajdzie się w średniaku za 500tyś, a właściwie czego zabraknie.

  • furious07

    Oceniono 5 razy 5

    Ciekawe dlaczego nierząd nie zlecił wyprodukowania w Autosanie limuzyn nierządowych, tylko wziął A8 od tych okropnych Niemców...

  • zraluk7

    Oceniono 2 razy 2

    Strach sie bać.

  • Marek Kisiel

    Oceniono 3 razy 1

    co za pisowska retoryka, "polska d..a dla polaków nareszcie! "

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX