Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX
Opłaty autostradowe w rękach ITD. Będą podwyżki?
Na początku poprzedniego tygodnia, 3 stycznia 2018 roku opublikowano w Dzienniku Ustaw nowelizację ustawy o drogach publicznych oraz niektórych innych ustaw z 8 grudnia 2017 roku.
Nowe regulacje przenoszą zadania związane z poborem opłaty elektronicznej oraz opłat za przejazd autostradami od GDDKiA do GITD. Zmiana odbyła się na podstawie projektu przygotowanego przez Ministra Infrastruktury i Budownictwa.
Zaletą tych zmian ma być zapewnienie możliwości lepszego wykorzystania KSPO oraz jego integracja z systemami teleinformatycznymi. Monitoring przewozu drogowego towarów, stwierdzenie i sankcjonowanie naruszeń dot. przejazdów nienormatywnych i kontrola zezwoleń dla przewoźników zagranicznych – te wszystkie czynności będą wykonywane efektywniej. GITD będzie wykonywać nowe zadania samodzielnie, ale czasami pomogą w tym podmioty z sektora publicznego. Czynności powierzone podmiotom trzecim będą ograniczone do absolutnego minimum.
Zobacz także: Co z karami za cofanie liczników? "Prace nad zmianami przepisów cały czas trwają"
- "Decyzja o przejęciu KSPO przez podmiot publiczny wynika z konieczności zapewnienia ciągłości funkcjonowania i lepszego wykorzystania jego potencjału, a także z konieczności zapewnienia większego bezpieczeństwa danych, które są pozyskiwane w ramach obsługi systemu. Chodzi także o zwiększenie elastyczności KSPO i jego wykorzystanie do realizacji zadań, które prowadzi Minister Finansów, mających na celu uszczelnienie systemu podatkowego" - powiedział 4 stycznia 2018 r. minister infrastruktury i budownictwa Andrzej Adamczyk podczas konferencji prasowej w Ministerstwie Infrastruktury i Budownictwa.
Znowelizowana ustawa wejdzie w życie 3 listopada 2018 roku. Harmonogram prac dotyczących przejęcia przez KSPO nowych kompetencji podzielono na trzy etapy.
"Mamy przygotowywany harmonogram prac koniecznych do skutecznego przejęcia systemu poboru opłat. ITD od 2011 r. zajmuje się nadzorem nad szczelnością KSPO, zmiana przepisów spowoduje przejęcie pełnej kontroli nad poborem opłat. Inspekcja i jej pracownicy mają doświadczenie w budowie i utrzymaniu systemów teleinformatycznych. Zrealizowaliśmy dotychczas wiele projektów mających fundamentalne znaczenie dla bezpieczeństwa ruchu drogowego" – powiedział Główny Inspektor Transportu Drogowego Alvin Gajadhur.
Zobacz także: Podwyżki na autostradzie A2 bezzasadne? Ministerstwo reaguje
-
Pierwszy dzień obowiązkowej jazdy na suwak. Przez cały dzień obserwowaliśmy błędy kierowców. Mamy pięć ważnych wniosków
-
Jazda na suwak i korytarz życia obowiązkowe od 6 grudnia. Droga do pracy teoretycznie będzie wyglądać zupełnie inaczej
-
Samochód podpowie kierowcy kiedy zmieni się światło. To dopiero projekt, ale ma szanse się sprawdzić
-
Autostrada A2 rusza na wschód. Pierwszy z trzech odcinków między Mińskiem a Siedlcami coraz bliżej
-
Kierowca skody robił zdjęcia policjantom, ci zatrzymali go do kontroli. Okazało się, że jest pijany
- "Bezwypadkowy", "pierwszy właściciel", czyli jak nie dać się nabrać sprzedawcy
- Renault Clio 1.3 TCe - opinie, test, spalanie. Odmłodzony przebój z najmocniejszym silnikiem
- W taką pogodę na drogach często pojawia się czarny lód. Jak uniknąć niebezpieczeństwa?
- Opony do samochodów elektrycznych - gdzie jest granica pomiędzy tworzeniem opony o małym oporze toczenia, a właściwościami jezdnymi?
- Power of Choice, czyli jak nie dać się zwariować w czasach elektromobilności
Forum
- Opony zimowe czy wielosezonowe (9)
- Mam nadzieję, że 3ci pas nie powstanie. (12)
- bliskie spotkania III stopnia (7)
- trzepanie kasy za brak OC (22)
- OT - pytanie o władzę Prezesa NIK (20)
- OT - płacz to chyba jest teraz? (19)
- Ponad 200 osób ginie w Polsce rocznie na pasach (45)
- OT - dziś orzeczenie SN w sprawie "wyroku" TSUE (22)
- Masło orzechowe (45)
- Ferrari 488 GTB od 1-go wlasciciela Full opcja (24)
Gość: Paszczak
Oceniono 9 razy 9
Słowacja: 1./ elektroniczny system pobierania opłat za autostrady m.in. na stacji benzynowej w kasie, gdzie wprowadzany jest do systemu nr rej pojazdu 2./ nr rej widoczny online dla inspekcji i policji 3./ pojazd osobowy to 10EUR (40PLN) ZA CAŁY DZIEŃ - proszę sobie porównać stawki A4 KTW-KRK lub na A2 KULCZYKA !!!! 3./ brak bramek na autostradach 4./ Inspekcja i policja wyposażone w sprzęt wideo do "skanowania" tablic i wychwytywania gapowiczów .....Dla mnie to ewolucja starego systemu winiet naklejanych na szybę ludzi który potrafią myśleć w kategoriach efektywności, prostoty systemu opłat...DLACZEGO w PL jest inaczej (drożej) (bez sensu)????