Ciężkie czasy dla klasy średniej. Tracą prawie wszyscy w Europie

Raz za razem informujemy Was o kolejnych wzrostach i rekordach, jakie biją na całym świecie crossovery i SUV-y. Są jednak i ofiary ich popularności. Oprócz vanów najwięcej traci klasa średnia.

Jeszcze dzisiaj rano pisaliśmy o rekordowej sprzedaży kompaktowych SUV-ów w Europie. Statystyki niektórych aut robią ogromne wrażenie. Przykładowo, sprzedaż Peugeota 3008 wzrosła o 96 proc. (listopad 2017 do 2016),  Forda Kugi - 65 proc., a Mazdy CX-5 - o 41 proc. SUV-y w każdym segmencie notują coraz lepsze wyniki.

Jednymi z najbardziej poszkodowanych samochodów na rynku są samochody klasy średniej. Wyłączając klasę premium, w listopadzie 2017 r. producenci sprzedali o około 5 proc. mniej w porównaniu z listopadem zeszłego roku. Sytuacja wygląda jeszcze gorzej, jeżeli spojrzymy na cały rok. W 2017 r. (styczeń - listopad) sprzedano o 12 proc. mniej aut klasy średniej niż w analogicznym okresie zeszłego roku.

Zobacz także: Eksperci Euro NCAP nadrabiają zaległości. Aż 15 rozbitych aut. Jest sensacja - 0 gwiazdek

Tak naprawdę w europejskiej klasie średniej tracą wszyscy. Nawet niepodzielny król segmentu Volkswagen Passat odnotował lekki spadek. Również spokrewniona z nim Skoda Superb traci klientów. Jednak najgorsze humory mają Francuzi, bo Renault Talisman i Peugeot 508 mają ponad 40 proc. spadki sprzedaży. Znakomicie za to radzi sobie nowy Opel Insignia, a kierowców zyskuje również Kia Optima. Bardzo dobry debiut zaliczył VW Arteon.

Opel Insignia GSiOpel Insignia GSi Fot. Opel

Tak wygląda pierwsza dziesiątka listopada 2017 r. w klasie średniej. Dane pochodzą od firmy analitycznej Jato.

01. Volkswagen Passat: 16 108 egzemplarzy (-3 proc.)

02. Opel Insignia: 7 850 (+72 proc.)

03. Skoda Superb: 6 161 (-10%)

04. Ford Mondeo: 4 012 (-24%)

05. Renault Talisman: 2 156 (-48%)

06. Toyota Avensis: 1 925 (-23%)

07. Volkswagen Arteon: 1 879 (nowość)

08. Peugeot 508: 1 543 (-40%)

09. Mazda6: 1 511 (-21%)

10. Kia Optima: 1 100 (+12%)

Zobacz także: Niemiecka policja dostała nowe auto. Ten VW Golf R dopadnie niejedno superauto na autostradzie

Źródło: IBRM SAMAR "Nowa Insignia imponuje wzrostem"

Czy Twoim zdaniem jest na rynku jeszcze miejsce dla klasycznych samochodów klasy średniej?
Więcej o:
Copyright © Agora SA