Alfa Romeo szykuje dwie duże premiery. Jedna mocno zaskoczy konkurentów

Po Giulii i Stelvio Alfa Romeo zamierza wejść z przytupem do kolejnych segmentów. Jednymi z ciekawszych premier będzie nowa Giulietta oraz następca modelu 4C.

To że Alfa Romeo pracuje nad nową generacją Giulietty nie jest żadną tajemnicą, ale właśnie poznaliśmy pierwsze konkrety. Szef inżynierów Alfy Romeo, Roberto Fideli, w rozmowie z "Auto Express" zdradził, że premiera kompaktu jest bardzo blisko.

Wszystko wskazuje na to, że nowa Alfa Romeo Giulietta zostanie zbudowana na skróconej platformie, którą wykorzystano w Giulii. A to oznacza, że nowa Giulietta ma być autem z napędem na tył. To odważne posunięcie, bo konkurencja stawia na przedni napęd. Nawet BMW, które wciąż ma w ofercie tylnonapędową serię 1, w kolejnej generacji ma przejść na napęd na przód.

Skąd taka decyzja? Włosi chcą się wyróżnić na tle rywali. Koncernowi FCA ostatnimi czasy nie idzie w segmencie kompaktowych i miejskich samochodów - z powodu słabej sprzedaży zakończono produkcję Dodge'a Darta, Chryslera 200 i Lancii Delty. Nowa Giulietta ma przełamać niekorzystny trend.

Zobacz także: Nowy rok, zupełnie nowe przepisy dla kierowców. Wszystko, co musisz wiedzieć

Alfa Romeo 4C SpiderAlfa Romeo 4C Spider fot. Alfa Romeo

Z kolei sporo informacji na temat odświeżonego modelu 4C wypłynęło ostatnio od szefa inżynierów w Maserati, Roberto Fedeli. W rozmowie z dziennikarzami zapowiedział, że ulepszony model zadebiutuje pod koniec przyszłego roku, ale sprzedaż ruszy dopiero w 2019 roku. Sportowe coupe otrzyma nowy silnik, a inżynierowie popracują nad zawieszeniem i układem kierowniczym. Aktualna generacja 4C jest nadal krytykowana przez dziennikarzy za nieprzewidywalny układ kierowniczy. Dlatego jest to jeden z priorytetów dla konstruktorów.

Nie wiemy nic na temat nowej jednostki napędowej, ale aktualna wersja jest napędzana silnikiem benzynowym o pojemności 1,75 litra. Niewielka jednostka dostarcza 237 KM i 350 Nm maksymalnego momentu obrotowego. To wystarczy, żeby włoska maszyna rozpędziła się od 0 do 100 km/h w 4,1 sekundy. Prędkość maksymalna to 257 km/h.

Nowością będzie brak skrzyni mechanicznej w ofercie.

Zobacz także: Test Kia Stinger 3.3 V6 T-GDI 370 KM 8AT - Prezentacja siły

Alfa Romeo StelvioAlfa Romeo Stelvio fot. Alfa Romeo

Miłośnicy Alfy Romeo mogą zacierać ręce, bo obok dwóch małych modeli, którym przyjrzeliśmy się dzisiaj, Włosi pracują także nad znacznie większą dwójką. Możliwe, że jeszcze w tym roku zobaczymy limuzynę i SUV-a o segment większe od duetu Giulia-Stelvio.

Jeep Compass | Test

Czy Twoim zdaniem nowa Alfa Romeo Giulietta odniesie sukces na europejskim rynku?
Więcej o:
Komentarze (51)
Alfa Romeo Giulietta - nowa generacja, informacje, tylny napęd
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Arecki

    Oceniono 50 razy 42

    Dzisiejsze Alfy to nie te sprzed 20 lat , Wlosi maja najlepsze silniki zarowno benzynowe jak i diesla.Dla odmiany niemiecki samochody nie sa takie jak 20 lat temu czyt. teraz jest badziew.
    Pozdrawiam wszystkich alfisti

  • Gość: as

    Oceniono 18 razy 10

    Czyli nowa Giulietta bedzie w 2020 bo makarony maja takie tempo. Bez sensu, ze pchaja sie w SUVa wiekszego od Stelvio, duzo bardziej sensownym ruchem byloby zrobienie SUVa mniejszego od Stelvio, ktory bylby rywalem dla X1/XC40/Q3.

  • Gość: Grzegorz

    Oceniono 9 razy 9

    "Nowością będzie brak skrzyni mechanicznej w ofercie."

    Hydrauliczna czy elektryczna w takim razie bedzie, drogi Filipie?

  • Gość: M

    Oceniono 3 razy 3

    W końcu. Ileż można było czekać. Będę pierwszy, który kupi First Edition. Dla malkontentów, którzy uważają, że to zły model. Spójrzcie na wartość rezydualną obecnych Giuliett. Po 3 latach traci na wartości tak jak wszystkie inne hatchbacki premium. A to oznacza, że to model udany.

  • Gość: jacek

    Oceniono 19 razy 3

    Alfa ma problem podobny do Saaba: dużo fanów, bardzo mało klientów, choć z nieco innych przyczyn. Opinia o rekordowej zawodności Alfy ciągnie się za nią tak w Europie, jak i w USA. Pewną zaletą tej sytuacji jest niszowy udział w rynku, który pozwala na odważniejsze ruchy nieakceptowalne, jeśli mierzy się w masowego odbiorcę. Wiele gorzej być już nie może.

  • samochodemwszedzie

    Oceniono 3 razy 1

    Napęd na tył <3 za jakiś czas się do tego dobiore!

  • Gość: trucker66

    Oceniono 2 razy 0

    Fiat DINO !!! nie trzeba wywarzać otwartych drzwi , jeżdziłem w Austrii po górkach - ma 25 lat i wszyscy sie za nim ogladają . Po jasna cholere pchają kasę w coś co się i tak nie bedzie szybko sprzedawać ? - bo trzeba WYPRAĆ kase i utrzymywać darmozjadów . taka firma firma niedługo PADNIE , albo Chińczyki kupią ją za grosze.

  • Gość: Adam

    Oceniono 2 razy 0

    Na innych portalach piszą, że premiera nowej Giulietty w marcu w Genewie, a 4C
    po faceliftingu dostała silnik 2.0 TBI.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX