Rekordowy rok dla polskiej motoryzacji - oto najpopularniejsze samochody

Rok 2017 był naprawdę dobry dla polskiego rynku motoryzacyjnego, co potwierdzają liczby. IBRM SAMAR przedstawił ranking najpopularniejszych samochodów w segmencie aut osobowych.

Na podstawie danych zawartych w Centralnej Ewidencji Pojazdów i Kierowców przygotowano ranking trzydziestu marek, które cieszą się największą popularnością w segmencie samochodów osobowych na polskim rynku.

Prezentowane statystyki dotyczą okresu styczeń-listopad oraz dwudziestu pierwszych dni grudnia. Brakuje tylko pięciu ostatnich dni roboczych grudnia, dlatego można się spodziewać, że w finalnym raporcie nastąpi mała zmiana miejsc. Jednak ogólna kolejność wśród klasowych graczy raczej nie powinna ulec zmianie.

Przez ostatnie 32. miesiące trwa nieprzerwany wzrost sprzedaży samochodów w Polsce. W listopadzie liczba rejestracji aut osobowych i dostawczych wyniosła 45,96 tys. sztuk – to o 9 proc. więcej niż przed rokiem. Wszystko wskazuje na to, że mijający rok będzie wyjątkowo korzystny dla polskiej branży motoryzacyjnej. Według prognoz IBRM SAMAR liczba rejestracji aut osobowych w całym 2017 roku sięgnie 490 tys. – to najlepszy rok od 17 lat.

Ranking sprzedaży marek samochodowych w 2017 roku:

01. Skoda: 60 662 szt.

02. Toyota: 49 590

03. Volkswagen: 47 445

04. Opel: 34 792

05. Ford: 28 017

06. Renault: 26 735

07. Kia: 22 486

08. Dacia: 20 734

09. Hyundai: 19 416

10. Mercedes-Benz: 15 903

11. Nissan: 14 653

12. BMW: 14 352

13. Fiat: 13 557

14. Peugeot: 13 212

15. Audi: 12 645

16. Mazda: 11 020

17. SEAT: 10 148

18. Citroen: 9594

19. Suzuki: 9293

20. Volvo: 8798

Więcej o:
Komentarze (7)
Sprzedaż samochodów w Polsce - Skoda, Toyota, Volkswagen, Opel
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • lech2011

    Oceniono 8 razy 2

    bez codziennej reklamy w gazecie Skoda byłaby bez szans...

  • pcat

    Oceniono 1 raz 1

    Nie kierowcy pokochali, a firmy i wypożyczalnie. Polscy kierowcy to mogą sobie kochać 10 letnie Audi A4 kombi w tedeiku odkręcone z 400 na 160 tys km.

  • Gość: ini

    Oceniono 1 raz 1

    kupują je na firmy i to jest sprzedawalność tandety i brzydoty

  • benusek

    Oceniono 3 razy 1

    Co za głupkowate stwierdzenie " że ten mijający rok........... dla polskiej branży motoryzacyjnej " jakiej polskiej ????. A tak na marginesie jak można kupować Skodę , to nudne i brzydkie auta i awarie je nie omijają .

  • Gość: exc

    Oceniono 4 razy 0

    A disco polo najpopularniejsza muzyka w Polsce :)

  • jck12

    Oceniono 2 razy 0

    My ściągamy z zachodu passeratti i kałdi a od wschodu będą brali od nas skody i tojki.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX