Nowa Honda Jazz już w Polsce. Wiemy, ile będzie kosztować

Honda niedawno odświeżyła swój miejski model. Nowy Jazz to nie tylko kosmetycznie odświeżone wnętrze i poprawki wyglądu, ale także nowy silnik 1.5 o mocy 130 KM. Właśnie poznaliśmy polskie ceny małej Hondy.

Polski cennik nowej Hondy Jazz otwiera 63 000 zł. Za te pieniądze otrzymamy mieszczucha z dobrze nam znanym silnikiem benzynowym 1.3 i-VTEC o mocy 102 KM ze skrzynią manualną. Do skrzyni CVT trzeba dopłacić 4 tysiące złotych. Bazowa wersja wyposażenia Trend zaoferuje kierowcy m.in. tempomat z ogranicznikiem prędkości, podgrzewane fotele przednie, klimatyzacja manualna oraz układ City Brake Active.

Nowa Honda Jazz będzie oferowana także w lepiej wyposażonych odmianach: Comfort (od 66 200 zł), Elegance (od 72 900 zł) oraz X-Road (od 78 500 zł).

Mocniejszy silnik benzynowy 1.5 i-VTEC o mocy 130 KM dostępny jest tylko w usportowionej odmianie Dynamic. Ze skrzynią ręczną kosztuje 72 900 zł, a z CVT - 76 900 zł.

Zobacz także: Nowy SUV BMW lada moment w Polsce. Znamy ceny

Honda Jazz 2017Honda Jazz 2017 fot. Honda

Honda Jazz - konkurenci

Nie da się ukryć, że Honda Jazz to bardzo drogi samochód. Japończycy idą swoją drogą i proponują w segmencie B auto zupełnie inne od konkurencji - połączenie klasycznego mieszczucha z praktycznym minivanem. Najtańsza Honda Jazz kosztuje 63 tysiące. U konkurentów znajdziemy znacznie niższe kwoty wyjściowe.

I tak cennik nowego VW Polo otwiera 44 490 zł (1.0 65 KM). Za 95-konne Polo zapłacimy 54 890 zł, a za bardzo dobrze wyposażoną wersję 1.0 TSI 115 KM Highline - 63 490 zł. Bliźniaczy Seat Ibiza to wyjściowo 48 900 zł (1.0 75 KM) i 57 500 zł za 115-konną wersję Style. Skoda Fabia wciąż czeka na nową generację, dlatego jest tańsza od koncernowych braci. Wyjściowo Czesi wycenili ją na 41 590 zł (1.0 60 KM), za 46 730 zł można mieć Fabię Active z 1.0 TSI 95 KM, a wersję 110-konną już od 51 520 zł.

Mniej od Hondy zapłacimy też za takie bestsellery segmentu B, jak kochana w Polsce Toyota Yaris (wyjściowo 42 900 zł za 1.0 69 KM, 46 900 zł za 1.5 111 KM i 66 900 zł za hybrydę), Renault Clio (42 400 zł za 1.2 73 KM, 47 900 zł za 0.9 TCe 90 KM) czy Forda Fiestę (46 500 zł 1.1 70 KM i 51 050 zł za 100-konnego EcoBoosta). Ciekawą opcją w segmencie jest też nowa Kia Rio, którą wyceniona na 47 990 zł (1.2 84 KM).

Zobacz także: Skoda Octavia 1.4 TSI vs. Honda Civic 1.5 Turbo - czeska funkcjonalność kontra japońska egzotyka

Honda Jazz 2017Honda Jazz 2017 fot. Honda

Nowa Honda Jazz - najważniejsze nowości

Największą nowością w Hondzie Jazz 2017 jest zupełnie nowy silnik benzynowy. Jednostka ma 1,5 litra pojemności i zaoferuje kierowcy 130 KM. Nowy motor będzie można parować albo z ręczną skrzynią, albo bezstopniową przekładnią CVT. Honda podaje, że 130-konny Jazz będzie zużywał 5,4 l benzyny na 100 km. Nowy silnik jest częścią topowej wersji wyposażenia. Mocniejszą odmianę modelu poznamy po agresywniejszym zderzaku, lekko przemodelowanych reflektorach, splitterze, czymś na kształt dyfuzora z tyłu i delikatnym spojlerze. Jak na sportową wersję przystało, nie zabrakło też czerwonych akcentów. Z kolei we wnętrzu projektanci postawili na kontrastujące, pomarańczowe przeszycia na kierownicy i gałce skrzyni biegów.

Reszta zmian to już kosmetyka. Nie licząc wersji Sport, Jazz będzie w dalszym ciągu dostępny z benzynowym silnikiem 1.3 o mocy 102 KM. Stylistycznie Honda Jazz upodobniła się do nowego Civica, co dostrzeżemy przede wszystkim po nowym grillu (o poważnej nazwie Solid Wing Face) i nowych LED-owych reflektorach. Również zderzaki są trochę ostrzejsze (tu już trzeba się przyjrzeć), a paleta dostępnych kolorów wzbogaciła się o niebieski lakier Skyride Blue.

We wnętrzu liftingowa klasyka gatunku - obietnica materiałów wyższej jakości oraz ich lepszego spasowania. Lekko wzbogacona ma być także lista pokładowych systemów bezpieczeństwa.

Zobacz także: Sprawdź, kiedy można korzystać z buspasów. Musisz spełnić kluczowy warunek

Nowy Citroen C3 - test

Czy Twoim zdaniem 130-konna Honda Jazz zaistnieje na polskim rynku?
Więcej o:
Komentarze (36)
Nowa Honda Jazz - ceny w Polsce, konkurenci, wyposażenie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Stasiek

    0

    Honda Jazz to samochód o pięknej zwartej bryle ,bogato wyposażone o ciekawych przetłoczeniach zewnętrznych i dobre rozwiązania z tylnymi siedzeniami zwłaszcza dla klasy B.Na pewno na naszych zatłoczonych drogach ,ulicach i parkingach to będzie wspaniały samochód. To prawda, że mógłby być tańszy,ale zawsze to Japończyk. Zamierzałem kupić Astrę v i teraz myślę co dla mnie emeryta będzie lepsze- mam twardy orzech do rozgryzienia !

  • pandorski

    Oceniono 8 razy 0

    Mam Jazza 2010 100KM. Niby spoko, ale ma kilka denerwujących wad. 1.Słabe przyspieszenie. Każde wyprzedzanie to przygoda. Nie wiem gdzie jest to 100 koni. Jakbym miał teraz kupować to bym wziął 130KM. 2.Niby praktyczny ale relingów na dachu brakuje. Bagażnika rowerowego nie ma jak porządnie zamontować. Raz rowery mi prawie zjechały z bagażnikiem na autostradzie przy 120km/h. 3.Strasznie niewygodne siedzenia. 4.Założyłem LPG i mi emuluje zużycie benzyny. Efekt jest taki że ciągle mi się świeci że jadę na pustym baku. Gazownik się poddał.

  • Gość: jasio

    Oceniono 6 razy 0

    Poza ceną odstrasza mnie dizajn Tam mniej znaczy lepiej a tu fikuśnie powyginane blachy jak to w Hondzie czy innej Toyocie

  • Gość: Mieszczuch

    Oceniono 5 razy 1

    Samo auto może przekonywać nie tylko jako pojazd do miasta, ale również w trochę dłuższe trasy. Nie mniej jednak proponowana minimalna cena jest aż o 20 tys wyższa niż auta o podobnym przeznaczeniu. Czy Honda bierze pod uwagę fakt że przyszły nabywca tego typu pojazdu bez problemu znajdzie znacznie tańsze rownież solidnej marki auto (Volkswagen, Toyota, Seat, Opel ....... i wiele innych)

  • dafcioo

    Oceniono 7 razy 1

    Sorry Honda. Oddaliście rynek europejski bez walki kilka lat temu dla Mazdy i Subaru. Straciliście wielu wiernych. Doskonały Type R to za mało żeby ich odzyskać.

  • Gość: 2222

    Oceniono 3 razy 3

    Honda zawsze byla droga , ale teraz troszke przegieli z cena . Za 63k kupilbym focusa

  • Gość: dm

    Oceniono 11 razy 3

    w porownaniu z europejska konkurencja ma prawdziwe silniki a nie turbiny z silnikami

  • Gość: FdS

    Oceniono 9 razy 5

    Nic dziwnego, że Honda zwinęła salon z mojego miasta. Słabo się sprzedawała.

  • Gość: as

    Oceniono 7 razy 5

    buahahahaha

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX