Nowa Honda Jazz już w Polsce. Wiemy, ile będzie kosztować

Honda niedawno odświeżyła swój miejski model. Nowy Jazz to nie tylko kosmetycznie odświeżone wnętrze i poprawki wyglądu, ale także nowy silnik 1.5 o mocy 130 KM. Właśnie poznaliśmy polskie ceny małej Hondy.

Polski cennik nowej Hondy Jazz otwiera 63 000 zł. Za te pieniądze otrzymamy mieszczucha z dobrze nam znanym silnikiem benzynowym 1.3 i-VTEC o mocy 102 KM ze skrzynią manualną. Do skrzyni CVT trzeba dopłacić 4 tysiące złotych. Bazowa wersja wyposażenia Trend zaoferuje kierowcy m.in. tempomat z ogranicznikiem prędkości, podgrzewane fotele przednie, klimatyzacja manualna oraz układ City Brake Active.

Nowa Honda Jazz będzie oferowana także w lepiej wyposażonych odmianach: Comfort (od 66 200 zł), Elegance (od 72 900 zł) oraz X-Road (od 78 500 zł).

Mocniejszy silnik benzynowy 1.5 i-VTEC o mocy 130 KM dostępny jest tylko w usportowionej odmianie Dynamic. Ze skrzynią ręczną kosztuje 72 900 zł, a z CVT - 76 900 zł.

Zobacz także: Nowy SUV BMW lada moment w Polsce. Znamy ceny

Honda Jazz 2017Honda Jazz 2017 fot. Honda

Honda Jazz - konkurenci

Nie da się ukryć, że Honda Jazz to bardzo drogi samochód. Japończycy idą swoją drogą i proponują w segmencie B auto zupełnie inne od konkurencji - połączenie klasycznego mieszczucha z praktycznym minivanem. Najtańsza Honda Jazz kosztuje 63 tysiące. U konkurentów znajdziemy znacznie niższe kwoty wyjściowe.

I tak cennik nowego VW Polo otwiera 44 490 zł (1.0 65 KM). Za 95-konne Polo zapłacimy 54 890 zł, a za bardzo dobrze wyposażoną wersję 1.0 TSI 115 KM Highline - 63 490 zł. Bliźniaczy Seat Ibiza to wyjściowo 48 900 zł (1.0 75 KM) i 57 500 zł za 115-konną wersję Style. Skoda Fabia wciąż czeka na nową generację, dlatego jest tańsza od koncernowych braci. Wyjściowo Czesi wycenili ją na 41 590 zł (1.0 60 KM), za 46 730 zł można mieć Fabię Active z 1.0 TSI 95 KM, a wersję 110-konną już od 51 520 zł.

Mniej od Hondy zapłacimy też za takie bestsellery segmentu B, jak kochana w Polsce Toyota Yaris (wyjściowo 42 900 zł za 1.0 69 KM, 46 900 zł za 1.5 111 KM i 66 900 zł za hybrydę), Renault Clio (42 400 zł za 1.2 73 KM, 47 900 zł za 0.9 TCe 90 KM) czy Forda Fiestę (46 500 zł 1.1 70 KM i 51 050 zł za 100-konnego EcoBoosta). Ciekawą opcją w segmencie jest też nowa Kia Rio, którą wyceniona na 47 990 zł (1.2 84 KM).

Zobacz także: Skoda Octavia 1.4 TSI vs. Honda Civic 1.5 Turbo - czeska funkcjonalność kontra japońska egzotyka

Honda Jazz 2017Honda Jazz 2017 fot. Honda

Nowa Honda Jazz - najważniejsze nowości

Największą nowością w Hondzie Jazz 2017 jest zupełnie nowy silnik benzynowy. Jednostka ma 1,5 litra pojemności i zaoferuje kierowcy 130 KM. Nowy motor będzie można parować albo z ręczną skrzynią, albo bezstopniową przekładnią CVT. Honda podaje, że 130-konny Jazz będzie zużywał 5,4 l benzyny na 100 km. Nowy silnik jest częścią topowej wersji wyposażenia. Mocniejszą odmianę modelu poznamy po agresywniejszym zderzaku, lekko przemodelowanych reflektorach, splitterze, czymś na kształt dyfuzora z tyłu i delikatnym spojlerze. Jak na sportową wersję przystało, nie zabrakło też czerwonych akcentów. Z kolei we wnętrzu projektanci postawili na kontrastujące, pomarańczowe przeszycia na kierownicy i gałce skrzyni biegów.

Reszta zmian to już kosmetyka. Nie licząc wersji Sport, Jazz będzie w dalszym ciągu dostępny z benzynowym silnikiem 1.3 o mocy 102 KM. Stylistycznie Honda Jazz upodobniła się do nowego Civica, co dostrzeżemy przede wszystkim po nowym grillu (o poważnej nazwie Solid Wing Face) i nowych LED-owych reflektorach. Również zderzaki są trochę ostrzejsze (tu już trzeba się przyjrzeć), a paleta dostępnych kolorów wzbogaciła się o niebieski lakier Skyride Blue.

We wnętrzu liftingowa klasyka gatunku - obietnica materiałów wyższej jakości oraz ich lepszego spasowania. Lekko wzbogacona ma być także lista pokładowych systemów bezpieczeństwa.

Zobacz także: Sprawdź, kiedy można korzystać z buspasów. Musisz spełnić kluczowy warunek

Nowy Citroen C3 - test

Czy Twoim zdaniem 130-konna Honda Jazz zaistnieje na polskim rynku?
Więcej o:
Komentarze (36)
Nowa Honda Jazz - ceny w Polsce, konkurenci, wyposażenie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: załamka...

    Oceniono 17 razy 15

    Napisz artykuł o minivanie segmentu B. W porównaniu nie wymień żadnego minivana segmentu B, za to wymień wszystkie B-klasowe VAGi - "dziennikarstwo" by Trusz.

  • Gość: rollo

    Oceniono 15 razy 11

    130 tysiecy powinni zaproponowac, w koncu to japonska jakosc

  • Gość: Marcin

    Oceniono 14 razy 10

    63 tys za auto z podstawowym silnikiem i wyposażeniem w klasie B ? Nawet jeśli jest tak przestronne jak kompakt to wiele kompaktów zaczyna się poniżej 60 tys z podobnym, a nawet lepszym wyposażeniem.

  • Gość: Miro

    Oceniono 9 razy 9

    Z zewnątrz nie porywa, trochę przekombinowana, ale jeżeli chodzi o poręczność i użytkową stronę ta Honda bije na głowę swoją konkurencję, od tej strony jestem w niej zakochany. Aż dziwi mnie, że nie ma w takim artykule zdjęć pokazujących możliwości ustawień siedzeń w tym samochodzie, a co za tym idzie, jak wiele różnogabarytowych towarów można w nim przewieźć i nawet prezesa z wyciągniętymi nogami jak w Roysie, nikt inny czegoś takiego nie oferuje. Niestety troszkę drogawa. Dychę niżej pozamiatałaby konkurencję, ino świst.

  • gostek_gostek

    Oceniono 11 razy 7

    Tą Hondę należało by raczej porównać do KIA Venga, Do Forda B-Maxa (a sorry, kończą produkcję), do Opla Crosslanda X, Citroena C3 Aircrossa, Skody Yeti itd. Artykuł jest skrajnie nie rzetelny. Auto zestawiono z nieadekwatnymi samochodami, mało poświecono na rzeczy, w których honda zdecydowanie się wyróżnia na tle konkurencji.

  • Adam Turner

    Oceniono 10 razy 6

    Minivana porównywać do toczydełka a'la polo - gratuluję wyobraźni , a może pojemnych kieszeni?

  • Gość: FdS

    Oceniono 9 razy 5

    Nic dziwnego, że Honda zwinęła salon z mojego miasta. Słabo się sprzedawała.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX