Wiemy, ile będzie kosztować nowa Dacia Duster w Polsce. I to są dobre wieści

Wraz z nową generacją Dacia bardzo unowocześniła bestsellerowego Dustera. Wielu obawiało się, że nowości będą oznaczać spore podwyżki. Ale to nieprawda. Przynajmniej w bazowych wersjach wyposażenia.

Polski cennik aktualnej generacji Dacii Duster otwiera 39 900 zł. To jeden z kluczowych czynników, który zadecydował o ogromnym sukcesie rumuńskiego SUV-a nie tylko nad Wisłą, ale także w całej Europie. Jak się dowiedzieliśmy teraz podczas pierwszych jazd nowym SUV-em, wyjściowa cena się nie zmienia. Bazowa Dacia Duster w dalszym ciągu będzie kosztować 39 900 zł.

Co oznacza "bazowa"? Pod maską pracuje bazowy silnik benzynowy SCe 115 KM, a Duster ma napęd na przód. W wersji Access dostaniemy 6 poduszek powietrznych, komputer pokładowy, ogranicznik prędkości i sterowane elektrycznie przednie szyby.

Zobacz także: Alpine wraca do gry. Znamy polskie ceny modelu A110

Dacia Duster 2017Dacia Duster 2017 fot. Dacia

To oznacza, że Access to tak naprawdę wabik cenowy, bo kilka bardzo ważnych opcji dostaniemy dopiero na kolejnych poziomach wyposażenia. Radio z Bluetooth i USB, fotel kierowcy z regulacją wysokości, regulacja kierownicy w dwóch płaszczyznach, relingi dachowe to wersja Essential, a klimatyzacja manualna, reflektory przeciwmgielne, elektrycznie sterowane i podgrzewane lusterka to jeszcze wyższa odmiana Comfort. Na razie poznaliśmy tylko bazową cenę Dustera, na resztę cennika czekamy.

Czy powinniśmy spodziewać się podwyżek w wyższych wersjach? Prawdopodobnie tak. Skąd to wiemy? Nowa Dacia Duster podrożała na swoim rodzimym rynku, w Rumunii. Zwłaszcza widać to po odmianie z 4x4, która z podobnym silnikiem była w poprzedniej generacji tańsza o ok. 10 tysięcy zł. Dacia podkreśla jednak, że nowy SUV będzie lepiej wyposażony i zapewni znacznie wyższą jakość wykonania.

Z ocenami musimy się więc wstrzymać do pełnego polskiego cennika.

Dacia Duster 2017Dacia Duster 2017 fot. Dacia

Nowa Dacia Duster - co się zmieniło?

Dacia wygląda zdecydowanie nowocześniej i zachowała swój lekko terenowy charakter. Kształt karoserii mocno nawiązuje do poprzednika. W przedniej części wyróżnia się sporych rozmiarów osłona zderzaka wykonana z tworzywa. Drugie wcielenie poznamy też po wydatnych relingach utrzymanych w srebrnym kolorze, nowych wzorach aluminiowych obręczy i bardziej wyrazistych przetłoczeniach. Wymiary nadwozia pozostały bez zmian. Auto ma 4,3 metra długości i 1,8 szerokości. 21-centymetrowy prześwit pozwoli na pokonanie lekkich przeszkód terenowych i większości miejskich krawężników.

Teraz kabina jest zdecydowanie bardziej ergonomiczna i wykonana z lepszych materiałów. Producent deklaruje też, że sporo uwagi poświęcił wyciszeniu. Bagażnik ma odmianie z napędem na przednią oś ma 445, a w 4x4 376 litrów. Wprowadzono kilka dodatkowych schowków, których pojemność wynosi 28,6 litra. Siedziska foteli są o 2 centymetry dłuższe, a kierownicę zaopatrzono w osiową regulację.

Zobacz także: Eksperci Euro NCAP nadrabiają zaległości. Aż 15 rozbitych aut. Jest sensacja - 0 gwiazdek

Dacia Duster 2017Dacia Duster 2017 fot. Dacia

W kwestii elektronicznych udogodnień, możemy liczyć na system Multiview Camera, monitorowanie martwego pola, bezkluczykowy dostęp i kurtynowe poduszki powietrzne. Tego w pierwszej generacji nie było. Zmienił się też kształt kierownicy, grafika systemu multimedialnego z wbudowaną nawigacją, a także garść przycisków umieszczonych pod dotykowym ekranem. Znajdziemy tam włącznik kamery, czujników parkowania i pokrętła zawiadujące jednostrefową klimatyzacją automatyczną.

Wśród jednostek napędowych znajdziemy 115 i 125-konną jednostkę benzynową. Każda z nich może być wyposażona w napęd na przednią lub obie osie. Diesel jest jeden o pojemności 1.5 litra, ale występuje w dwóch wersjach mocy: 90 i 110 KM. Ten pierwszy przekazuje moment na dwa koła, zaś mocniejszy w droższej specyfikacji ma dwusprzęgłową skrzynię automatyczną i system 4x4. Dla miłośników oszczędności przygotowano odmianę zasilaną LPG.

Zobacz także: Sprawdziliśmy SUV-a, który może odmienić nasze ulice. "Ma wszystko, co Polacy lubią w samochodach"

Jeep Compass | Test

Czy Twoim zdaniem nowa Dacia Duster powtórzy sukces poprzednika?
Więcej o:
Komentarze (36)
Nowa Dacia Duster - cena, konkurenci, nowa generacja
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Ricardo B

    Oceniono 16 razy -10

    Ja Dacie stawiam w kategorii tej samej co wyroby czekoladopodobne za 1.00 zł lub żółte sery ktore tylko je udają.Jak by gó... bylo ze silnikiem i kolami i kosztowalo grosze to zawsze znajdą się chetni.Stad też producenci slabych towarow zawsze znajdą zbyt na swój badziew.Rumuny mają takie doswiadczenie w robieniu aut jak i my, chociaz oni przynajmniej cos mają swojego.

  • Gość: as

    Oceniono 27 razy -9

    Wzrost cen odbije sie na sprzedazy,negatywnie. to dalej jest tandetne auto. Ludzie kupowali je bo sie z tym godzili ale w zamian mało kosztował. Jak cena podskoczy to kupia cos niewiele drozszego ale nowoczesnego i lepiej wykonczonego.

  • fakej

    Oceniono 7 razy -7

    Jaki oni tam ogranicznik prędkości zamontowali, do 250km/h?

  • Laknat Tanker

    Oceniono 24 razy -6

    Kupując poprzednie auto oglądałem m. in. Dustera. Koszmarne plastiki w środku. Dlatego nie zdecydowałem się na to auto. Właśnie ze względu na tandetne materiały w środku.

  • Gość: szkoda

    Oceniono 3 razy -1

    "...zaś mocniejszy w droższej specyfikacji ma dwusprzęgłową skrzynię automatyczną i system 4x4..."
    Niestety razem obu tych elementów nie dostaniemy, a szkoda bo to byłby strzał w 10

  • Gość: Gostek

    Oceniono 13 razy -1

    Ten wzrost cen Dacia Polska może zrównoważyć dla.przykładu ofertą finansowania nabycia pojazdu w stylu wpłata 0% rata 1% wartości wysokie RV przy zachowaniu kontraktu kilometrów. Jak tego nie zrobią to klienci pójdą do Skody albo Seata

  • Gość: Clcoky

    Oceniono 6 razy 0

    Niestety wersja bazowa jest goła, ten silnik to 1.6 benzyna 115KM, 156 NM, wolnosący w samochodzie który będzie ważył z 1300 kg (z pasażerami). Sorry ale to za mało NM, za słaby silnik. Chcąc wersje 4x4 z silnikiem z turbodoładowaniem trzeba zapłacić ok 60 tyś, po doposażeniu wychodzi minimum 70 tyś. To 2x tyle co cena wersji bazowej za samochód który dalej rozpędza się 12s do 100km/h i jakościowo jest słaby.

  • nietyp

    Oceniono 3 razy 3

    "Wiemy, ile będzie kosztować nowa Dacia Duster w Polsce. I to są dobre wieści"

    I jednocześnie, to koniec dobrych wieści...

  • Gość: Try

    Oceniono 6 razy 4

    Jak pograją z cenniki za doposażenie to przegrają i sprzedaż stanie. Dla mnie zbyt skąpa oferta w dodatkach. Nie da się zestawić wersji do swoich potrzeb. To będzie tak jak z gatunkami octu w PRLu. Dostępne będzie, lecz tylko z niebieską lub czerwoną nalepką. A i tak sprzedający powiedzą ocet to ocet tak samo smakuje. Można jedynie podziwiać cyganów sąsiadów że dogadali się z żabodajami i coś tam klepią, czego my Polacy nie potrafimy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX