Fiat Punto uzyskał tragiczny wynik w teście zderzeniowym!

Organizacja Euro NCAP postanowiła sprawdzić, jak 12-letni samochód sprawdzi się we współczesnych testach zderzeniowych. Do tej próby wykorzystano Fiata Punto. Samochód osiągnął najgorszy wynik w historii.

Obecnie sprzedawany Fiat Punto przeszedł przez ostatnią dekadę kilka liftingów i modernizacji, ale jego konstrukcja jest już wiekowa. Popularne, miejskie auto nadal cieszy się popularnością, dlatego Euro NCAP postanowiło przeprowadzić test zderzeniowy, który szybko zweryfikował jak bardzo zmieniły się standardy bezpieczeństwa w samochodach.

Fiat Punto otrzymał zero gwiazdek w ocenie ogólnej. Ta informacja z pewnością nie ucieszy posiadaczy tego modelu. Na pocieszenie dodamy, że ocena ochrony dorosłych pasażerów, dzieci i pieszych oceniono na dwie gwiazdki w pięciostopniowej skali. Jednak z powodu braku nowoczesnych systemów bezpieczeństwa odebrano te gwiazdki – Punto nie ma na pokładzie nawet bocznych poduszek powietrznych.

Zobacz także: Poradnik | 1.4 T-Jet - Jak Fiat poradził sobie z downsizingiem?

 

Włoski model nie był jedynym rozbitym samochodem przez Euro NCAP. W ostatnim czasie organizacja sprawdziła Kię Stinger, Hyundaia Kona, BMW Serii 6 GT i Jaguara F-Pace. Wszystkie modele otrzymały maksymalną ocenę – pięć gwiazdek.

Jeep Compass | Test

Więcej o:
Komentarze (20)
Fiat Punto - Euro NCAP, test zderzeniowy, 0 gwiazdek
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • hiszpan25

    Oceniono 21 razy 19

    patrzac na filmy z testow mozna odniesc wrazenie ze dostal 0pkt bo nie mial brzeczykow, lampeczek i innych bzdetow. tak przy uderzeniu czolowym jak i bocznym kabina pozostala w zasadzie nienaruszona. przydaly by sie boczne kurtyny. osobiscie jednak uwazam ze obecne zasady przyznawania gwiazdek za wynalazki typu: system automatycznego hamowania, asystent martwego pola, brzeczyk niezapietych pasow, i inne temu podobne sa bez sensu. wole miec auto w ktorym kabina po wypadku bedzie nienaruszona niz takie co bedzie wylo piszczalo blyskalo ale przy kolizji posklada sie jak konserwa. aha obecnie na ilosc gwiazdek ma wplyw np takze bezpieczenstwo potraconego pieszego.

  • Gość: jkb

    Oceniono 12 razy 12

    Co za debilizm, niech przyznają gwiazdki za konstrukcje a osobno za elektroniczne systemy wspomagające i wkur,,e kierowcę

  • Gość: Wolfgang

    Oceniono 10 razy 10

    Według tych testów Czołg tez pewnie dostałby 0 gwiazdek a prawda jest taka że w zderzeniu ze wszystkim co jeździ na drodze wyszedłby bez szwanku. I tyle znaczą te gwiazdki

  • Gość: parkingowy

    Oceniono 14 razy 10

    Szwaby walczą z Fiatem i bardzo dobrze sprzedającym się Tipo za pomocą ełronkap. Nieładnie. Rozbijcie polo w tym samym wieku i zobaczymy.

  • Gość: Kam

    Oceniono 3 razy 3

    10 lat temu rozbili Punto z poduszkami bocznymi. Teraz jest to opcja w wyposażeniu a rozbili najuboższy model tylko po to aby udowodnić tezę. Inne auta rozbijali z dodatkowym doposażenie.

  • Gość: Az

    Oceniono 5 razy 3

    Każdy test Euro NCAP uzupełniony jest o stosowny komentarz. W przypadku Punto, Euro NCAP podało informację, że auto zapewnia przyzwoity poziom ochrony, który zapewniłby 2 gwiazdki. Niestety, aby otrzymać jakiekolwiek gwiazdki niezbędne jest uzyskanie minimalnej liczby punktów w każdej kategorii testu. W kategorii systemów bezpieczeństwa nie uzyskał żadnych punktów, ponieważ nie miał wyposażenia tego typu. W efekcie nie mógł dostać żadnej gwiazdki.

  • Gość: pepe

    Oceniono 2 razy 2

    To samo Punto w momencie wchodzenia na rynek uzyskało 5 gwiazdek i było jednym z najbezpieczniejszych samochodów w klasie. Przyznawanie gwiazdek za elektronicznych "asystentów" jest chore, bo jak porównać standardowe wyposażenie samochodów klasy B z samochodami np klasy D...?

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX