Europejscy klienci Porsche pokochali... hybrydy. Na niektórych rynkach to prawie 90 proc. sprzedaży Panamery

Klasyczne silniki spalinowe powoli stają się pieśnią przeszłości, co najlepiej pokazuje przykład nowego Porsche Panamera. Większość kierowców stawia na połączone siły benzyny i silników elektrycznych.

Statystyki sprzedaży nowego Porsche Panamera zaskakują. Aż 60 proc. sprzedaży limuzyny z Zuffenhausen w Europie to wersje hybrydowe!

Co więcej, są na Starym Kontynencie kraje, w których hybrydy po prostu dominują. To nie tylko Norwegia (90 proc.) czy Finlandia (85 proc.), ale też kraje, które do napędów elektrycznych podchodzą zwykle mniej entuzjastycznie. I tak we Francji hybrydowe Panamery stanowią 70 proc. sprzedaży, w Austrii - ponad 80 proc., a w Belgii - prawie 90 proc. Jak na tym tle wypada Polska? Nasi miłośnicy Porsche wciąż są tradycjonalistami, ale na hybrydy i tak postawiła spora grupa kierowców, bo aż 20 proc.

Nowe Porsche Panamera dostępne jest w dwóch wersjach hybrydowych. Ceny 4E-Hybrid (2.9 l, 462 KM) startują w Polsce od 498 290 zł. Największe wrażenie robi jednak spektakularna Panamera Turbo S E-Hybrid, którą wyceniono na 903 630 zł. Przy średnim zużyciu paliwa na poziomie 2,9 l/100 km 680-konny układ hybrydowy (z silnikiem 4.0 V8) rozpędza Porsche do 100 km/h w 3,4 s!

Zobacz także: Panamera Sport Turismo i Panamera Turbo S E-Hybrid, już wiemy, jak jeżdżą najnowsze cuda od Porsche

Porsche Mission EPorsche Mission E Porsche | Zielone światło dla pierwszego elektrycznego samochodu

A to dopiero początek...

Świetne wyniki nowego Porsche Panamera na pewno cieszą zarząd marki, bo Porsche już zapowiedziało szeroko zakrojoną ofensywę aut tego typu. W ofercie mają się niedługo pojawiać kolejne wersje. Wielkimi krokami zbliża się także w pełni elektryczne Porsche Mission E, które powinno pojawić się na drogach jeszcze przed 2020 r. Pełną parą idą także prace nad hybrydowym Porsche 911.

Czy Twoim zdaniem również inne modele Porsche w przyszłości również będą miały aż tak wysoki udział sprzedaży hybryd?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.