Polestar rozpocznie przyjmowanie zamówień w 2018 r., sieć dealerska i pierwsze dostawy w połowie 2019 r.

Napędzany olbrzymimi pieniędzmi Polestar ma ambicję stać się jednym z bardziej znaczących producentów samochodów sportowych na rynku. Chińczycy właśnie ogłosili konkretne plany rozwoju.

Czym jest Polestar?

Logotypem Polestar do niedawna oznaczano najbardziej sportowe odmiany samochodów Volvo. Markę można było porównywać do tego, czym dla Mercedesa jest AMG, a dla BMW - M GmbH, czyli ich sportowe oddziały. Jednak Szwedzi (a raczej ich chińscy właściciele) ogłosili niedawno, że Polestar nie będzie już tym, czym było do tej pory. Wydzielono osobną markę, która specjalizuje się w samochodach hybrydowych i elektrycznych.

Pierwsze auta na drogach już w 2019 r.

Nowa marka rozpoczęła już budowę fabryki w chińskim mieście Chengdu. Zakłady mają być gotowe pod koniec 2018 r., chwilę wcześniej Polestar rozpocznie przyjmowanie zamówień na swój pierwszy model. W 2019 r. Chińczycy zamierzają zbudować sieć dealerską, a w wybranych krajach pojawią się tzw. Polestar Spaces, czyli salony sprzedaży chińsko-szwedzkiej marki. Oprócz Chin priorytetowym rynkiem dla Polestara mają być Stany Zjednoczone, w Europie marka w pierwszej kolejności skupi się na Niemczech, Szwecji, Holandii i Norwegii.

Pierwsze dostawy Polestara 1 do kierowców zostały zaplanowane na "połowę 2019 r.".

Polestar już zapowiedział kolejne dwa samochody. Polestar 2 będzie elektrycznym sedanem (ma pojawić się pod koniec 2019 r.), a Polestar 3 crossoverem (okolice 2020/21 r.).

Polestar 1Polestar 1 Fot. Polestar/Volvo

Polestar 1 - odważny debiut nowej marki

Pierwszy model Polestar bazuje na skróconej płycie podłogowej SPA. Hybrydowy model ma 4,5 metra długości – jest o 65 cm krótszy od najdłuższej odmiany Volvo S90.

Dwudrzwiowe coupe o opływowych liniach wyposażono w jeden silnik spalinowy i dwa elektryczne umieszczone przy tylnych kołach. Cały zestaw generuje 600 KM maksymalnej mocy i 1000 Nm momentu obrotowego, a naładowana do pełna bateria pozwala przejechać 150 km.

Polestar 1Polestar 1 fot. Polestar

Jest to pierwszy samochód na świecie, w którym wykorzystano nowoczesne zawieszenie zaprojektowane przez firmę Ohlins - Continuously Controlled Electronic Suspension (CESi). Producent zapowiada, że pierwszy pokonany zakręt pokaże możliwości tej konstrukcji. Każdy amortyzator wyposażono w elektroniczny zawór, który reaguje na rodzaj nawierzchni i styl jazdy kierowcy. Czas reakcji wynosi zaledwie 2 ms – tyle wystarczy, żeby całkowicie zmienić charakterystykę pracy zawieszenia. Poza tym kierowca może wybrać jeden z zaprogramowanych trybów.

Polestar 1 jest pierwszym samochodem od szwedzkiego producenta, którego nadwozie jest wykonane w większości z włókna węglowego. Zastosowanie materiału pozwoliło obniżyć masę o 230 kg, zwiększyć sztywność nadwozia oraz maksymalnie obniżyć środek ciężkości.

Polestar 1Polestar 1 fot. Polestar

Samochód jak telefon – w abonamencie

Klienci Polestara będą mogli korzystać z samochodów bez konieczności ich posiadania. Kwota subskrypcji będzie zawierała wszystkie koszty związane z eksploatacją samochodu w jednej stałej, miesięcznej opłacie. W ramach tej usługi znajdzie się również serwis door-to-door pozwalający przeprowadzić obsługę techniczną samochodu. Użytkownik Polestara może wypożyczyć inne auto, a w razie potrzeby pomoże mu concierge.

Okres użytkowania samochodu wyniesie od dwóch do trzech lat. Po zakończeniu kontraktu klient zwróci aut, które zostanie gruntownie sprawdzone, a dopiero później trafi w ręce kolejnego klienta.

Czy podoba Ci się Polestar 1?
Więcej o:
Copyright © Agora SA