Ford potwierdza - są problemy z silnikami w Focusie RS

Ford Focus RS wszedł na rynek w 2015 roku. Kolejna odsłona sportowego hatchback dostarcza sporo radości z jazdy, ale wielu użytkowników narzekało na problemy z silnikiem. W końcu mamy oficjalny komunikat w tej sprawie.

Brytyjski oddział Forda w rozmowie z magazynem Autocar potwierdził, że 2,3-litrowy silnik EcoBoost może mieć problemy z nadmiernym zużywaniem płynu chłodniczego. Ten problem odnotowano w pierwszych egzemplarzach tej generacji, ale pojawia się również w egzemplarzach z przebiegiem powyżej 9656 km (6 tys. mil).

Usterkę rozpoznamy po białym dymie wydostającym się z układu wydechowego, gdy silnik jest zimny. To typowy objaw, gdy do komory spalania w silniku dostaje się płyn chłodniczy. Producent nie ogłosił jeszcze akcji serwisowej, ale pracuje nad skutecznym rozwiązaniem dla tego problemu.

Zobacz także: Ford EcoSport - jeden z prekursorów klasy crossover, trafia na polski rynek [Pierwsza jazda]

Do tej pory Ford wymieniał silniki na nowe w wadliwych egzemplarzach. Nowe jednostki, zbudowane według poprawionej specyfikacji, więc problem nie powinien już występować. Prawdopodobną przyczyną problemu jest usterka uszczelki pod głowicą.

Co ciekawe, problem nie występuje w Mustangach wyposażonych w ten sam silnik. To dlatego, że blok silnika i głowica w tym modelu zostały wykonane z innego typu aluminium.

Ford Mustang Shelby GT350R

Który z mocarnych hot-hatchy jest Twoim zdaniem najlepszy?
Więcej o:
Komentarze (48)
Ford Focus RS - problemy, silnik, awarie, wady, usterki
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • jck12

    Oceniono 49 razy 43

    Przecież można wzorem VAG dopisać nowe normy w specyfikacji pojazdu. Później w ASO pokazując "papiery" mówiliby że ten typ tak ma, Kowalski by energicznie przytaknął i przeprosił za niepotrzebną wizytę. Wszyscy byliby szczęśliwi. Nie rozumiem po co oni chcą coś ulepszać i jeszcze mówią że ich wina. Tak bez ekobust gejt, bez pozwów, bez śledztwa i bez zamykania w pudle dyrektorów. Tak sami z siebie. Dziwni Ci amerykanie.

  • Gość: asd

    Oceniono 34 razy 20

    ford przynajmniej przyznaję, VW w benzyniakach ciągnie płyn jak paliwo i cisza...

  • japka_putina

    Oceniono 13 razy 13

    Silniki Mustanga i Focusa są prawie takie same, z tym że Focus ma 40 koników więcej, inne doładowanie, inny wydech itp. Błąd był w samej koncepcji: silnik o otwartym od góry bloku nie nadaje się do takiego żyłowania, szczególnie jeśli ścianki między cylindrami są bardzo cienkie, bo na uszczelkę już prawie nie ma miejsca.

  • this.man

    Oceniono 8 razy 6

    "może mieć problemy z nadmiernym zużywaniem płynu chłodniczego" - To jakie wg Forda jest prawidłowe zużycie płynu chłodniczego. Wg mojej wiedzy we współczesnych samochodach, w których występuje zamknięty układ chłodzenia, to zużycie powinno być równe bądź bliskie zeru.

  • Gość: ziutek

    Oceniono 12 razy 6

    Zazwyczaj nie pisuje komentarzy na forach. Nie gadam o autach w internecie. Ale... kocham mojego Focusa 1.5 EB miłością szczerą i gorącą. Miałem 20 samochodów - dużych, małych, szybkich, wolnych, od syrenki poprzez polonezy i starsze audiki, citroeny, dacie, kie, aż do obecnego Forda. To najlepsze, co kiedykolwiek mi się motoryzacyjnie przytrafiło. Amen. A tu - któż nie miewa słabszych chwil.

  • Gość: optymista

    Oceniono 9 razy 5

    dobrze ze potrafia się przyznac do błędu bo jest szansa ze go poprawią. Przy tak dużej konkurencji na rynku trzeba słuchać klientów. Jedni musza zmienic stylistyke jak na przykład ssang a inni muszą płacić kary finansowe za swoje błedy. Ale jak wiadomo już gdzie jest problem to można go rozwiązac lub uniknąc w przyszłości więc nie zniechecałbym się tak do tych samochodów całkowicie.

  • Maciej Zezkaz

    Oceniono 13 razy 5

    Na youtubie jeden z polskich użytkowników robi recenzje i pokazuje trzeszczenie tylne drzwi i piękną pracę tego silnika. Odgłos przypomina jak by tam gwoździ wsypano. Tragedia.

  • hiszpan25

    Oceniono 6 razy 4

    taka cena oferowania w aucie cywilnym technologii i osiagow rodem z aut wyczynowych. zywotnosc silnikow jest zblizona do tych w autach wyczynowych... niestety czesto jest to znacznie mniej niz czas trwania gwarancji...

  • Gość: Wolfgang

    Oceniono 7 razy 3

    Brawo Ford. VW powinien uczyć się postawy a nie robić ze swoich klientów idiotów: jednych rynkach wypłacają odszkodowania a na innych mówią że nie ma problemu. A prawda jest taka, że odkąd wprowadzili TSI to nie umieją zrobić silnika

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX