Ford potwierdza - są problemy z silnikami w Focusie RS

Ford Focus RS wszedł na rynek w 2015 roku. Kolejna odsłona sportowego hatchback dostarcza sporo radości z jazdy, ale wielu użytkowników narzekało na problemy z silnikiem. W końcu mamy oficjalny komunikat w tej sprawie.

Brytyjski oddział Forda w rozmowie z magazynem Autocar potwierdził, że 2,3-litrowy silnik EcoBoost może mieć problemy z nadmiernym zużywaniem płynu chłodniczego. Ten problem odnotowano w pierwszych egzemplarzach tej generacji, ale pojawia się również w egzemplarzach z przebiegiem powyżej 9656 km (6 tys. mil).

Usterkę rozpoznamy po białym dymie wydostającym się z układu wydechowego, gdy silnik jest zimny. To typowy objaw, gdy do komory spalania w silniku dostaje się płyn chłodniczy. Producent nie ogłosił jeszcze akcji serwisowej, ale pracuje nad skutecznym rozwiązaniem dla tego problemu.

Zobacz także: Ford EcoSport - jeden z prekursorów klasy crossover, trafia na polski rynek [Pierwsza jazda]

Do tej pory Ford wymieniał silniki na nowe w wadliwych egzemplarzach. Nowe jednostki, zbudowane według poprawionej specyfikacji, więc problem nie powinien już występować. Prawdopodobną przyczyną problemu jest usterka uszczelki pod głowicą.

Co ciekawe, problem nie występuje w Mustangach wyposażonych w ten sam silnik. To dlatego, że blok silnika i głowica w tym modelu zostały wykonane z innego typu aluminium.

Który z mocarnych hot-hatchy jest Twoim zdaniem najlepszy?
Więcej o:
Copyright © Gazeta.pl sp. z o.o.