Kompaktowe SUV-y podbijają Europę. Na szycie Nissan, ale VW i Peugeot gonią w szaleńczym tempie

Od kilku lat rośnie moda na kompaktowe auta sportowo-rekreacyjne. Klienci w Europie coraz częściej wybierają takie samochody zamiast klasycznego hatchbacka czy sedana. Które modele cieszą się największą popularnością?

Magazyn Automotive News Europe podaje, że w 2016 roku sprzedano w Europie 1,5 mln kompaktowych SUV-ów, ale już w 2017 sprzedaż wzrośnie do 1,8 mln, a w 2020 na rynku znajdzie się około 2 mln nabywców na takie samochody.

Od stycznia do października 2017 roku na terenie Europy SUV-y i crossovery stanowiły 10 proc. europejskiego rynku samochodów osobowych. W porównaniu z ubiegłym rokiem jest to wzrost o 1,9 proc. Tego typu auta mają największy udział w łotewskim rynku – 18,3 proc. Na drugim miejscu jest Estonia (18,2 proc.), a na trzecim Irlandia – 17,7 proc.

Zobacz także: Sprawdzają, z kim się spotykasz, ile masz lat i gdzie parkujesz - tak ubezpieczyciel wylicza OC

Prawie 60 proc. kompaktowych SUV-ów wyjeżdżających z salonów ma pod maską silnik Diesla. Wersje z silnikiem benzynowym mają 35 proc. udziału, a pozostała część to hybrydy. Średnia cena takiego samochody wynosiła 31,9 tys. euro (prawie 135 tys. zł). Dla porównania średni koszt zakupu auta kompaktowego to 26,4 tys. euro (ponad 110 tys. zł).

Oto lista najpopularniejszych SUV-ów sprzedawanych w Europie od początku tego roku. Warto zwrócić uwagę na zawrotny wzrost sprzedaży Volkswagena Tiguana i Peugeota 3008 (aż 157 proc.):

01. Nissan Qashqai - 195 118 szt. (+8,2 proc.)

02. Volkswagen Tiguan - 179 411 szt. (+45 proc.)

03. Peugeot 3008 - 122 984 szt. (+157 proc.)

04. Hyundai Tucson - 115 776 szt. (-3,3 proc.)

05. Ford Kuga - 114 651 szt. (+20 proc.)

06. Kia Sportage - 102 989 szt. (-7,0 proc.)

07. Renault Kadjar - 84 230 szt. (-13,5 proc.)

08. Seat Ateca - 58 382 szt.

09. Nissan X-Trail - 57 503 szt. (+19 proc.)

10. Toyota RAV4 - 54 242 szt. (+0,6 proc.)

Który z SUV-ów Twoim zdaniem będzie nr 1 za rok?
Więcej o:
Copyright © Agora SA