Wielki powrót! Nowa Toyota Camry gotowa na podbój Europy

Japoński producent podjął decyzję o ponownym wprowadzeniu na rynek europejski modelu Camry. Już niedługo powinniśmy dowiedzieć się więcej o wielkiej premierze.

Toyota Camry jest jednym z najpopularniejszych modeli w Stanach Zjednoczonych. Model był już dostępny w Polsce na początku lat 90. XX wieku. Dużą popularnością cieszyła się trzecia generacja modelu – XV10. Samochód produkowano w latach 1992-1996.

Przedstawiciele japońskiej marki od jakiegoś czasu delikatnie sugerują, że Camry powróci do Europy i zajmie miejsce mniejszego Avensisa, którego popularność cały czas spada. Aktualnie Toyota sprzedaje ósmą generację tego modelu. Samochód powstał na modularnej platformie TNGA, którą wykorzystano do budowy modelu C-HR i nowego Priusa.

Zobacz także: Sprawdzają, z kim się spotykasz, ile masz lat i gdzie parkujesz - tak ubezpieczyciel wylicza OC

Toyota Camry 2017Toyota Camry 2017 fot. Toyota

Pod maską może pracować jeden z dwóch silników benzynowych. Podstawowa propozycja to silnik o pojemności 2,5 litra, a mocniejszy wariant to 3,5-litrowe V6 z wtryskiem paliwa D-S4. Oba warianty współpracują z 8-biegową skrzynią automatyczną.

Toyota Camry 2017Toyota Camry 2017 fot. Toyota

2,5-litrowy silnik pracuje również wersji hybrydowej. Inżynierowie Toyoty zmniejszyli wszystkie elementy napędu i poprawili wydajność. Zestaw baterii zmniejszono i przeniesiono z bagażnika pod tylną kanapę, dzięki czemu uzyskano więcej przestrzeni bagażowej. Skrzynia CVT została znacznie ulepszona, a w trybie Sport umożliwia sekwencyjną zmianę biegów.

Zobacz także: Czujniki szaleją, skrzynia haczy, a z rury wydechowej lecą kłęby dymu. Spokojnie! To nie usterka, to mróz

Toyota Camry 2017

Czy Twoim zdaniem nowa Toyota Camry odniesie sukces w Polsce?
Więcej o:
Komentarze (101)
Nowa Toyota Camry w Europie
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: MARKO

    0

    Szkoda że nie będzie diesla.

  • 0

    Ładny samochód, nawet bym kupił, ale pojemność bagażnika 400L to żart... mniej niż w Corolli... jeżdżę Carina E 550L bagażnik i jest ok...

  • 0

    Ładny samochód, nawet bym kupił, ale pojemność bagażnika 400L to kpina... mniej niż w Corolli... jeżdżę Carina E 550L bagażnik i jest ok...

  • nemecpiotr

    Oceniono 1 raz -1

    www.gumtree.pl/a-samochody-osobowe/krakow/2007-toyota-camry-samochod-osobowy/1002151453630910475315109

  • Gość: MIREK.

    Oceniono 7 razy 1

    Jezdze Avensisem 2,o litra rok prod. 2017,i bardzo sobie chwale ten samochod.Zrobilem juz 70,000 km i samochod dopiero zaczyna przyspieszac,awarii zero,od serwisu do serwisu,jak wprowadza do sprzedazy nowa Camry,to napewno ja kupie z silnikiem 3,5 litra.A Avensis zostawie sobie dla przyjemnosci,bo to samochod bezawaryjny. MIREK.

  • Gość: V.

    Oceniono 7 razy 7

    Widzę, że chochliki wychowane na używanym, niemieckim szrocie szaleją aż miło. :)

  • Gość: BtL

    0

    Fajnie, że topią Avensisa - to jednak była ślepa uliczka, te niekończące się lifty w stylu zmiana podświetlenia zegarów itp były już mocno bez sensu.
    Fajnie, że dotrzymują słowa i pozbywają się diesli, chociaż przez 5 lat eksploatowałem 1AD-FTV i pomimo niewielkiej mocy i opinii o awaryjności, silnik ten był zaskakująco porządny i bezawaryjny. Te mizerne 126 koników tez dawało rade jak się już człowiek nauczył tym jeździć.
    Połączenie dużej pojemności z silnikiem elektrycznym - czemu nie - ciekawe jaką moc będzie miał bazowy 2,5 litra ale niepokoi ta nieszczęsna skrzynia CVT. Jeździłem aurisem z tym wynalazkiem - okropieństwo. Mam nadzieję, że naprawdę coś tam usprawnią bo to głupie CVT może ubić całkiem fajnie zapowiadającą się furę.
    P.S. Czyżby Toyota zaczęła do swoich grzybowozów przemycać detale stylistyczne z leksusa?

  • Gość: casper :)

    Oceniono 2 razy 2

    mimo że nie przepadam za toyotami to ta toyota przywraca mi wiarę w indywidualizm samochodu bo już dawno nie widziałem tak ciekawie zaprojektowanego

  • Gość: Naturaly Aspirated

    Oceniono 1 raz 1

    3.5 z wtryskiem ? a 2.5 co na gazniku ??? - poprawcie tekst .. na czuja wydaje mi sie ze ktos chcial napisac z BEZOSREDNIM wtryskiem... a wracajac do tematu. NARESZCIE .. w Europie brakuje duzych wolnossacych beznyn V6 - to sa prawdziwe bezawaryjne silniki... dlaczego ? Bo tam sie nie ma co zepsuc. moc z pojemnosci... 6 garow to jest to a nie jakies 1.1 TSI 300 KONI .. albo wiecznie turbo gnoj....

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX