Nowy pomysł koncernu GM. Zamówisz pączka i kawę w samochodzie

Internet na pokładzie samochodu to już praktycznie standard. Jednym z pomysłów koncernu GM jest możliwość robienia zakupów przy pomocy urządzenia multimedialnego w samochodzie.

Aplikacja GM Marketplace pojawi się przy najbliższej aktualizacji oprogramowania w prawie 2 mln samochodów wyprodukowanych przez koncern GM w 2017 roku, a zaraz po nowym roku dołączą kolejne 4 mln egzemplarzy.

Koncern General Motors zaprosił do współpracy takich usługodawców jak Starbucks, Dunkin` Donuts, TGI Fridays, ExxonMobil, Shell, Parkopedia czy Priceline.com. Nowe rozwiązanie pozwoli wykorzystać urządzenie multimedialne na pokładzie samochodu do realizowania zamówienia i płatności. Potem wystarczy tylko podjechać do punktu odbioru i odebrać zamówienie.

Zobacz także: Opel zmienia strategię. Stawia na auta elektryczne

Pomysł wydaje się ciekawy, ale najwięcej znaków zapytania budzi kwestia bezpieczeństwa. Korzystanie z urządzenia multimedialnego podczas jazdy jest niemal równoznaczne z korzystaniem ze smartfona, ponieważ w podobnym stopniu odwraca uwagę kierowcy od tego, co dzieje się na drodze. Jedynym wyjściem może być wprowadzenie obsługi głosowej.

 
Czy Twoim zdaniem samochody powinny być wyposażone w takie funkcje?
Więcej o:
Copyright © Agora SA