Odświeżony Ford EcoSport debiutuje w polskich salonach. Znamy ceny

Zapotrzebowanie rynkowe na samochody z segmentu crossover cały czas rośnie. Dlatego Ford postanowił wprowadzić do polskich salonów odświeżoną wersję modelu EcoSport.

Nowy model jest produkowany w rumuńskiej fabryce w Craiova, gdzie powstaje model B-MAX. Poprzednia wersja crossovera z segmentu B była dostępna na wybranych rynkach. Debiutujący właśnie odświeżony model będzie dostępny również nad Wisłą.

Samochód przeszedł delikatną kurację odświeżającą. Klosze lamp i charakterystyczny kształt osłony chłodnicy mocno upodobniły go do Fiesty, Kugi i Edge`a. Wygląd nadwozia można personalizować – producent udostępnił szerszą paletę kolorów. Po raz pierwszy model EcoSport będzie dostępny w usportowionej wersji ST-Line ze zmienionymi zderzakami, nakładkami na progi i dedykowanymi felgami.

Ford EcoSport 2017Ford EcoSport 2017 fot. Ford

Pod maską znajdziemy 3-cylindrowy silnik benzynowy EcoBoost w trzech wariantach mocy: 100, 125 i 140 KM. Oprócz tego będzą dostępne silniki wysokoprężne: 1.5 TDCi o mocy 100 KM oraz zupełnie nowy EcoBlue, o tej samej pojemności i mocy 100 KM. Wszystkie jednostki będą połączone z 6-biegową skrzynią mechaniczną. Wersje napędzane silnikami benzynowymi będą dostępne wyłącznie z napędem na przednią oś, ale najmocniejszy Diesel będzie wyposażony w napęd AWD.

Ford EcoSport 2017Ford EcoSport 2017 fot. Ford

Ford EcoSport - ceny w Polsce

Cennik Forda EcoSport startuje od 59 900 zł – to cena za wersję 1.0 EcoBoost o mocy 100 KM. Ford rozpoczyna sprzedaż modelu od sporych promocji. Po pewnym czasie cena wyjściowa wzrośnie do 66 080 zł. Polski importer już opublikował pełny cennik. W nawiasach podajemy ceny po zakończeniu promocji.

Silniki benzynowe:

- 1.0 100 KM + man6 TREND: od 59 900 zł (66 080 zł)
- 1.0 125 KM + man6 TREND: od 63 900 zł (67 280 zł)
- 1.0 125 KM + man6 NAVI EDITION: od 69 900 zł (74 180 zł)
- 1.0 125 KM + man6 TITANIUM: od 75 900 zł (82 880 zł)
- 1.0 125 KM + man6 ST-LINE: od 78 900 zł (87 680 zł)
- 1.0 125 KM + aut6 NAVI EDITION: od 81 100 zł (85 380 zł)
- 1.0 125 KM + aut6 TITANIUM: od 85 000 zł (90 080 zł)
- 1.0 125 KM + aut6 ST-LINE: od 88 000 zł (94 880 zł)
- 1.0 140 KM + man6 TITANIUM: od 80 200 zł (85 280 zł)
- 1.0 140 KM + man6 ST-LINE: od 83 200 zł (90 080 zł)

Silniki wysokoprężne:

- 1.5 100 KM + man6 NAVI EDITION: od 77 100 zł (81 380 zł)
- 1.5 100 KM + man6 TITANIUM: od 81 000 zł (86 080 zł)
- 1.5 100 KM + man6 ST-LINE: od 84 000 zł (90 880 zł)
- 1.5 EcoBlue 125 KM + man6 AWD NAVI EDITION: od 88 300 zł (92 580 zł)
- 1.5 EcoBlue 125 KM + man6 AWD TITANIUM: od 92 200 zł (97 280 zł)
- 1.5 EcoBlue 125 KM + man6 AWD ST-LINE: od 95 200 zł (102 080 zł)

Ford EcoSport - wyposażenie standardowe

Ford EcoSport w bazowej wersji wyposażenia TREND zaoferuje kierowcy klimatyzację manualną, kierownicę trójramienną wykończoną skórą, przednie światła przeciwmgielne oraz 16-calowe obręcze kół z kołpakami.

Ciekawą pozycją jest NAVI EDITION, gdzie poza wyposażeniem z TREND dostaniemy także: system nawigacji Ford SYNC 3 współpracujący z ekranem dotykowym 8”, tempomat z regulowanym ogranicznikiem prędkości, 16-calowe obręcze kół ze stopów lekkich (lakierowane w kolorze grafitowym) oraz dodatkowo przyciemniane szyby w tylnej części nadwozia.

Ford EcoSport - konkurencja

W Europie w tym segmencie niepodzielnie króluje Renault Captur, który w Polsce kosztuje wyjściowo 56 900 zł, a w aktualnej promocji - 51 900 zł (silnik 0.9 o mocy 90 KM). Po piętach depcze mu inny Francuz, Peugeot 2008, wyceniony na 63 400 zł (1.2 82 KM). W Polsce w segmencie B największą popularnością cieszy się znacznie droższy Opel Mokka X, dostępny od razu z mocniejszym silnikiem 1.6 115 KM. Mokka X kosztuje 73 050 zł, ale teraz w polskich salonach znajdziemy sporą obniżkę - do 62 650 zł.

Ford EcoSport 2017

Czy Twoim zdaniem nowy Ford EcoSport odniesie sukces na polskim rynku?
Więcej o:
Komentarze (86)
Ford EcoSport - ceny, silniki, osiągi, zużycie paliwa
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • remo29

    Oceniono 85 razy 61

    Następny maluch, który staje na palcach i udaje większego. Jedyne co jest w tym prawdziwe, to duża cena.

  • pandzik

    Oceniono 38 razy 36

    gdzieś zgubili proporcje.. w czym to lepsze od kompakta za 60 tysi? Taki kompakt bedzie pojemniejszy i bezpieczniejszy w prowadzeniu na drodze to jest zagiel

  • Gość: janek

    Oceniono 53 razy 31

    czekam na wersję z 2 cylindrowym silnikiem 0,6 l i trzema turbinami.. Silnik będzie w całości zalany żywicą bo i tak po 50 tys. w całości do wymiany.

  • Gość: 123

    Oceniono 44 razy 30

    moze i fajny , ale nie kupie samochodu z silniczkiem 1l . Juz bym wolal stary 1,6 .

  • jck12

    Oceniono 26 razy 20

    Przez sympatie do marki nie powiem o tym czymś ani słowa.

  • lech2011

    Oceniono 15 razy 15

    Jak idzie nowe, to ja poproszę z silnikiem 1-cylindrowym...

  • Gość: szej

    Oceniono 32 razy 12

    Ani to SUV, ani nie ma silnika.
    Wąskie i wysokie - będzie dachował nawet jak dostanie lekkie puknięcie z boku przy 30 km/h.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX