Jaguar XE SV Project 8 bije rekord Nurburgringu. Alfa Romeo i Porsche pokonane!

Nowy Jaguar XE SV Project 8 to najszybszy, czterodrzwiowy samochód na świecie. Brytyjski potwór potrzebował mniej niż 8 minut, żeby pokonać okrążenie na legendarnej "północnej pętli".

Podczas prac nad supersportowym sedanem Brytyjczycy postawili na redukcję masy. Usunięto wszystkie zbędne elementy, a tam gdzie się dało, zainstalowano lżejsze materiały. Dzięki temu samochód waży ok. 1750 kg. Pod maską dzikiego kota pracuje silnik V8 o mocy 600 KM. Inżynierowie Jaguara postawili mocno na aerodynamikę. Zestaw spojlerów generuje 122 kg docisku przy prędkości 300 km/h.

Przez długi czas tytuł najszybszego produkcyjnego sedana w tej klasie należał do Porsche Panamera Turbo - z czasem 7 minut 38 sekund. Po premierze Alfy Romeo Quadrifoglio rekordowy czas poprawiono do poziomu 7 minut i 32 sekund. Mogło się wydawać, że kolejne poprawy rekordu będą ciężkie do osiągnięcia. Jednak osiągi Jaguara pozwoliły przejechać północną pętlę toru Nurburgring w 7 minut i 21 sekund i 23 setnych. Jednak w tym wszystkim jest tylko jeden szkopuł - Jaguar XE SV Project 8 jest nadal prototypem, ale producent zapowiada, że seryjna wersja nie będzie się niczym różnić.

 
Czy Twoim zdaniem produkcyjny Jaguar będzie równie szybki?
Więcej o:
Komentarze (5)
Jaguar XE SV Project 8 - rekord na Nurburgringu
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: yup

    Oceniono 16 razy 16

    Jakaś wersja super limitoeana, w cenniku jej nie widzę. To nie to samo, co Alfa Giulia :)

  • Gość: kubuś

    Oceniono 7 razy 5

    żeby się cieszyć trzeba jeszcze sprzedawać auta. sieć dilerska w PL to koszmar. Trzeba mieć zaproszenie od jakiegoś golfisty, żeby ofertę dostać na coś z JLR :)))

  • Kriss Janik

    Oceniono 2 razy 0

    To może teraz kilka faktów:
    1. Project 8 zanim wszedł w fazę prototypu PP (Pre-Production) był już mocno ponad budżet przeznaczony na launch projektu. Ale odwrotu nie było, wiec jego sprzedaż nie zwróci kosztów projektu czyli nie opłaci się. Projekt trwał ostatnie 3 lata a auto tylko dlatego będzie produkowane, aby dac prztyczek w nos konkurencji (jak w artukule) i aby podkreślić sportowy charakter marki (zachować ciągłość modeli sportowych).Inaczej projekt miał być przerwany.
    2. Planowana jest seria limitowana 1200 egzemnplarzy, z czego większość ma trafić do krajó NAS (northern American States - czyli USA bo tam są pieniądze).
    3. Dostępne będą 2 wersje: Cywilna, ze "zwykłymi" siedzeniami ála sportowy, obszyty skórá, bez klatki bezpieczestwa i jako auto 4-ro osobowe. W werscji performance jest dwuosobowy, z fotelami kubekowymi i klatká bezpieczestwa. Wersja performance nie będzie z przyczyn homologacyjnych dostépna na rynek USA.
    4.Większość poszyć nadwozia jest z włókien węglowych (m.in. maska).
    5. Egzemplarze na rynek USA i China już są praktycznie sprzedane, bo dealerzy złożyli zamówienia i pobrali zaliczki (niemałe!) od kupujących.
    6.Miałem przyjemność przejechać się prototypem TT (tooling trial) na terenie obiektu JLR Gaydon (niestety nie po torze testowym!), gdzie prędkość nie może i nie przekraczała 20mil na godzinę.
    7. P.S. Polska jest w miotoryzacyjnej doopie na świecie bo jest biedna stąd słaba sieć dealerów marki w PL.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX