Toyota znów inwestuje w Polsce. Będzie produkować nowy silnik

Już za trzy lata ruszy produkcja nowego silnika benzynowego o pojemności 1,5 litra w fabryce Toyota Motor Manufacturing Poland w Jelczu-Laskowice.

Z tego powodu japoński producent zainwestuje na Dolnym Śląsku 400 mln złotych, co w sumie daje już ponad 4,5 mld złotych ulokowanych w Polsce. Najnowsza generacja silnika powstała w oparciu o nową platformę Toyoty - TNGA. Jednostka wraz z akumulatorem będzie wykorzystywana do zasilania modeli z napędem hybrydowym i konwencjonalnym. Pierwsze modele z nowym silnikiem pod maską pojawią się na rynku w 2020 roku.

"Jesteśmy bardzo zadowoleni z faktu, że nowy silnik powiększy gamę podzespołów produkowanych w naszych fabrykach. Napędy hybrydowe stanowią obecnie 40% sprzedaży Toyoty w Europie i ich udział wzrasta gwałtownie. Ta inwestycja oznacza, że będziemy mogli sprostać oczekiwaniom rynku" - powiedział Eiji Takeichi, prezes zarządu Toyota Motor Manufacturing Poland.

"Dzięki projektowi napędu hybrydowego TNGA będziemy mogli zwiększyć naszą konkurencyjność. Zastosowanie najnowszych technologii Toyoty tworzy nowe możliwości rozwoju dla naszych pracowników i bazy dostawców, zwiększając nasz wkład w rozwój polskiej gospodarki. Aby podołać nowym wyzwaniom będziemy wzmacniać nasz zespół o nowych inżynierów i pracowników produkcji" - podkreślił Dariusz Mikołajczak, dyrektor fabryki w Jelczu-Laskowicach.

Toyota Motor Manufacturing Poland ma obecnie dwa zakłady zlokalizowane na Dolnym Śląsku. fabryka silników w Jelczu Laskowicach produkuje silniki benzynowe i wysokoprężne. Zatrudnienie w tym zakładzie to prawie 500 pracowników. Rocznie powstaje 180 tys. jednostek napędowych. Zakład w Wałbrzychu produkuje silniki benzynowe, ręczne i półautomatyczne skrzynie biegów. Pracuje tam 1500 osób, a rocznie wychodzi stamtąd 371 tys. silników oraz 720 tys. skrzyń biegów.

Obydwa obiekty zaopatrują montownie Toyoty zlokalizowane w Czechach, Wielkiej Brytanii,Francji, Rosji, Turcji, RPA i Japonii.

Toyota RAV4 Hybrid

Więcej o:
Komentarze (14)
Silnik Toyoty z Polski
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: Mieszkaniec

    Oceniono 7 razy 7

    Szanowny panie redaktorze nazwa miejscowości Jelcz - Laskowice jest dwuczłonowa i odmienia się zarówno Jelcz jak i Laskowice więc nie w Jelczu - Laskowice tylko w Jelczu - Laskowicach !

  • Gość: Zenon

    Oceniono 10 razy 6

    Najlepiej ograli Czechów nasi liberalni "Janusze biznesu" w latach 1990-1996. Pokazali Czechom na przykładzie FSM i FSO jak należy właściwie prywatyzować fabryki samochodów. Teraz po latach widać efekty, jak wygląda sytuacja czeskiej Skody, a jaki "sukces" odnosi FSO:-)). Jak wzrosła produkcja samochodów osobowych w PL w porównaniu z rokiem 1990, a jak wzrosła produkcja samochodów w CR w porównaniu z rokiem 1990.

  • Gość: Gutek

    Oceniono 11 razy 5

    Czym się podniecacie? Na 1 inwestycję w Polsce, Czesi i Słowacy zgarniają ich po 15.

  • Gość: realny

    Oceniono 12 razy -2

    Raczej tym razem kapitalisci nas wydutkali . Nie zapłacą podatku, zniszcza drogi, dostaną darmowe przyłącza i i drogi za to ze zatrudnia kilkaset osób i zatrują środowisko .

  • Gość: JPS

    Oceniono 5 razy -3

    Hybryda to największe motoryzacyjne "G" z jakim się zetknąłem przez kilkadziesiąt lat jazdy samochodami. Ma je kilku moich znajomych i moja partnerka. Jako następny samochód chce kupić hybrydę tylko jedna osoba. Reszta mówi : "Nigdy więcej"!

  • iobserver

    Oceniono 15 razy -3

    brakuje jeszcze silników napędzanych monotlenkiem diwodoru. psiarze wiedzą o co chodzi

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX