Range Rover stawia na hybrydy. Czas na oszczędną, 404-konną wersję P400e

Brytyjczycy zaprezentowali ostatnio nowego Range Rovera oraz Range Rovera Sporta. Jedną z największych nowości w obydwu SUV-ach jest hybrydowa odmiana P400e. Ma aż 404 KM mocy.

W ofercie nowego Range Rovera pojawia się absolutna nowość - wersja P400e. To hybryda typu plug-in, w której współpracuje ze sobą dwulitrowy silnik R4 i elektryczny motor. W sumie oferują kierowcy aż 404 KM mocy i 640 Nm maksymalnego momentu obrotowego. Pojemność baterii to 13,1 kWh. Przyjazny środowisku Range Rover ma być naprawdę szybki - Brytyjczycy mówią o 6,4 s w sprincie do pierwszej setki i 220 km/h prędkości maksymalnej. Na samym prądzie Range przejedzie rozsądne 51 km. Brytyjczycy chwalą się też, że naładowanie akumulatorów ma trwać nie więcej niż 2 godziny i 45 minut.

Pod maską mniejszego Range Rovera Sporta pracuje ten sam układ, ale Sport jest ciut szybszy. Do pierwszej setki rozpędzi się w 6,3 s, a przyspieszać kończy przy 220 km/h.

W obydwu modelach wzmocniono także topową odmianę benzynową SVR. Pięciolitrowa V-ósemka ma teraz aż 565 KM mocy i 700 Nm maksymalnego momentu obrotowego.

Range Rover Sport 2017Range Rover Sport 2017 fot. JLR

Wizualnie nowe Range Rovery nie zmieniły się drastycznie - Brytyjczycy postawili na ewolucję designu, a nie rewolucyjne zmiany. SUV-y zostały unowocześnione i odświeżone. Jak to w przypadku liftingów bywa, przeprojektowano zderzaki i grill, a auta otrzymały nowe reflektory w technologii Pixel Laser LED.

Znacznie więcej zmian znajdziemy za to we wnętrzu. Największą nowością jest nowy, dwuekranowy system multimedialny Touch Pro Duo, który niedawno zadebiutował na pokładzie Range Rovera Velara. Obydwa ekrany mają po 10 cali, z poziomu górnego mamy dostęp m.in. do nawigacji czy muzyki, a ten dolny przejął na siebie kontrolę klimatyzacji, ustawienia foteli czy innych parametrów auta, którymi do tej pory sterowaliśmy za pomocą przełączników i pokręteł. W odświeżonym wnętrzu większość z nich zniknęła, choć Brytyjczycy, na szczęście, nie usunęli wszystkich.

Range Rover 2017Range Rover 2017 fot. JLR

Range Rover Sport 2017Range Rover Sport 2017 fot. JLR

Miłośnicy nowych technologii docenią także 12-calowy wirtualny kokpit, który może zastąpić klasyczne zegary, hotspot 4G Wi-Fi, szeroką integrację SUV-a z telefonem i inteligentnym zegarkiem oraz kilka nowych portów USB do ładowania urządzeń. Wrażenie robią też nowe fotele z możliwością szerokiej regulacji i ponad 20 programami masażu. Reszta zmian to nowe pokrętło skrzyni biegów i nowe boczki drzwi.

W Polsce wciąż czekamy na cennik nowego Range Rovera. Obydwa modele powinny pojawić się nad Wisłą już niedługo, bo koncern JLR już rozpoczął sprzedaż swoich SUV-ów na rodzimym rynku.

Czy Twoim zdaniem hybrydowa wersja P400e będzie się cieszyła dużym zainteresowaniem klientów?
Więcej o:
Komentarze (11)
Range Rover - P400e, Sport, hybryda, osiągi, zużycie paliwa
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • fakej

    Oceniono 1 raz 1

    Super, tylko co robi ilustracja Velara linkująca do tego artykułu na głównej?

  • Gość: Ast

    0

    Elegancja w prostocie, piękny.

  • cenie-dobre-dziennikarstwo

    0

    "... rozsądne 51 km."

  • Gość: podpis

    Oceniono 4 razy 0

    tzn. formalnie indyjska spółka Mahindra & Mahindra Limited

  • Gość: Fan koreańskiej motoryzacji

    Oceniono 6 razy 0

    Zaraz od jakiegoś wykwitu koreańskiego marketingu dowiemy się, że co tam Range Rover, prawdziwy cymes to Ssangyong [tu wykwit wpisze model].

  • Gość: Lrbql

    Oceniono 9 razy -1

    Też wybrał bym Ssangyonga Rextona a za różnice w cenie objechał bym nim Europę do około i to pewnie z pięć razy.

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX