Elon Musk znowu szokuje. Oto nowa Tesla Roadster - "najszybsze produkcyjne auto świata"

Tesla Motors raz jeszcze zadziwiła cały motoryzacyjny świat. Elon Musk zaprezentował właśnie nową Teslę Roadster. Z przyspieszeniem na poziomie 1,9 s do 100 km/h to "najszybsze produkcyjne auto świata".

To właśnie od modelu Roadster rozpoczęła się historia Tesli Motors. Teraz sportowy model Kalifornijczyków powraca. I to w jakim stylu! Nie znamy jeszcze wszystkich szczegółów technicznych nowego Roadstera, ale to co Elon Musk wyjawił na pierwszej prezentacji sprawia, że można tylko złapać się za głowę. I trzymać kciuki, by wizjoner z RPA spełnił swoje obietnice.

Przyspieszenie od 0 do 100 km/h? Oszałamiające 1,9 s! 160 km/h pojawi się na liczniku po 4,2 s. Pokonanie dystansu ćwierć mili ma nowej Tesli Roadster zając zaledwie 8,9 s. Tak niesamowite przyspieszenia sprawiają, że Elon Musk już okrzyknął nowego Roadstera mianem "najszybszego samochodu świata". Kiedy Tesla przestanie się rozpędzać? Według zapowiedzi, dopiero przy 402 km/h. Choć Elon Musk nie wyklucza, że "Roadster pojedzie jeszcze szybciej".

Tesla Roadster 2020Tesla Roadster 2020 fot. Tesla

Nie znamy jeszcze parametrów silników elektrycznych, które napędzają tę superszybką bestię. Na prezentacji pojawiła się tylko absurdalna liczba dotycząca momentu obrotowego - 7376 lb/ft. My w Europie liczymy moment obrotowy w Nm i dałoby to.... ok. 10 000 Nm. Przy tej wartości na razie stawiamy znak zapytania i czekamy na kolejną prezentację, w której Tesla zagłębi się w szczegóły napędu.

Wiemy za to, że na pokładzie Tesli Roadster pojawią się akumulatory o pojemności 250 kWh. Elon Musk obiecuje, że podczas autostradowej jazdy zgodnie z ograniczeniami prędkości starczy to na 620 mil, czyli prawie 1000 km zasięgu na jednym ładowaniu.

Zobacz także: Problemy z CEPiK 2.0. Kierowcy stoją w kolejkach, a urzędnicy toną w dokumentach. Co poszło nie tak?

Tesla Roadster 2020Tesla Roadster 2020 fot. Tesla

Tesla Motors zdaje sobie sprawę ze swoich aktualnych kłopotów ze spełnieniem obietnic i rozpoczęciem produkcji Modelu 3. Dlatego Tesla Roadster została bezpiecznie zapowiedziana na rok 2020. Zamówienia można już składać, a każdy zainteresowany musi się liczyć z przedpłatą w wysokości 50 000 dolarów. Samo auto zostało wycenione na równe 200 000 dolarów, czyli ok. 720 tysięcy złotych. Chyba, że zdecydujecie się na premierową, wszystko mającą Teslę Roadster Founders Series, wtedy z Waszego konta zniknie 250 000 dolarów, co w złotówkach daje 900 tysięcy.

Zobacz także: Wszyscy ją w Polsce kochają, mało kto zna, a kłopoty to temat tabu. Skąd bierze się fenomen Tesli?

Tesla Model S

Czy podoba Ci się stylistyka nowej Tesli Roadster?
Więcej o:
Komentarze (61)
Nowa Tesla Roadster - moc, osiągi, cena, zasięg
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • japka_putina

    Oceniono 50 razy 30

    Ten samochód pokazano jako niespodziankę przy okazji prezentacji ciągnika siodłowego. W obu przypadkach ilość dostępnych parametrów technicznych czyni koncepcje pojazdów niemożliwymi do liczbowego zweryfikowania, ale tak na pierwszy rzut oka rzecz się nie trzyma kupy, nie tylko jeśli chodzi o moment (na kołach, żeby nie dało się wprost porównać z konkurencją?), ale też o czas rozpędzania, który wymagałby wyścigowych opon, a te z kolei nie trawiłyby masy przekraczającej 2 tony, która wynika choćby z masy akumulatorów (200kWh, nie 250 kWh). Do tego wyścigowe opony mają spore opory toczenia, co musiałoby przełożyć się na skrócenie zasięgu. Z kolei prędkość maksymalna przekraczająca 400 km/h wymaga bardzo potężnego ospojlerowania, żeby zapewnić odpowiedni docisk gwarantujący, że samochód nie odleci, jak to się zdarzyło kiedyś Mercedesowi na wyścigu 24 Le Mans. Takie ospojlerowanie z kolei radykalnie zwiększa opory aerodynamiczne, co razem wymaga bardzo precyzyjnego wyważenia, badań w tunelu aerodynamicznym , testów na torach, poprawek itp. Tym czasem pokazano piękny sportowy samochodzik z małym wysuwanym spojlerkiem na dupce. Gdzie zmieszczą się akumulatory o dwukrotnie większej pojemności, niż te, które maksymalnie jest w stanie pomieścić Model S? To wszystko razem nie ma prawa działać! Jeszcze jedno: przedpłata na pierwszą serię ma wynosić pełne 250 tysięcy dolarów.

    No i jeszcze drobiazgi, o których wczoraj nie wspomniano:
    - Jak idzie produkcja Modelu 3 (plotki głoszą, że w październiku złożono ręcznie zaledwie 180 sztuk)?
    - Co z Modelem Y, który miał być następnym produktem po Modelu 3?
    - Gdzie miałyby być produkowane pokazane samochody (ciężarówka i Roadster), bo z pewnością nie we Fremont, ani nie w fabryce akumulatorów, gdzie nie ma na to miejsca? Tesla nie ma nawet wybranej lokalizacji następnej fabryki (Chiny nie wchodzą w grę w przypadku tych modeli).
    - Jak będzie finansowana budowa nowej fabryki, skoro Model 3 jeszcze długo nie będzie zyskowny (jeśli nie zawsze)?
    - Jakim cudem Tesla zamierza w dwa lata w przypadku ciężarówki i w 3 lata w przypadku Roadstera dojść od pierwszej jeżdżącej makiety do seryjnej produkcji w nieistniejącej jeszcze fabryce?
    - Na co liczy Tesla proponując przedpłaty na ciężarówkę, jeśli nie są znane jej parametry techniczne, cena (nawet w przybliżeniu), plany dotyczące budowy specjalnych ładowarek, planowana wielkość produkcji, a czas jej rozpoczęcia jest podany niezobowiązująco?

    Jeszcze więcej pytań i wątpliwości dotyczy szczegółów pokazanej wczoraj ciężarówki, która wygląda na totalnie z czapy wyjętą, ale już od dzisiaj można się na nią zapisać wpłacając 50 tysięcy dolarów. Musk znowu poleciał na Marsa bez użycia rakiety.

  • Gość: as

    Oceniono 29 razy 7

    Musk- mistrz obietnic i wkrecania ludzi. WIzjonerem to on jest niewatpliwie ale jak w temacie produkcji samochodow to sie konczy na obietnicach. Temat go ewidentnie przerasta.

  • kmwsm

    Oceniono 10 razy 6

    Czyli trzy Tesle uciagna pociag. Juz wszystkie lamordzini, gugati i massrati wysiadaja przy Tesli

  • Gość: xxx

    Oceniono 10 razy 6

    Ciekawe, jak wg muska fabryczne opony cywilne dostępne w sprzedaży przeniosą takie osiągi na asfalt, ale papier wszystko przyjmie.

  • Miroslaw Marcin Golec

    Oceniono 2 razy 2

    japka_putina przeciez na afterparty ludzie mieli okazje przejechac sie prototypem i zmierzyc osiagi. Tak samo nie mialo prawo dzialac tak wysoki stopien bezpieczenstwa ( niski srodek masy itd) . Jest to nowa technologia i poki co wszsytko w Tesli zadziwia . Nie widze obaw ze tym razem cos bedzie nie tak. Jesli To co obiecuje nie sprawdzi sie w 100 % to facet jest samobojca. Wedlug mnie jednak maja 2 lata na dopieszczenie technologi i wszystko wskazuje ze ida w dobrym kierunku. Tylko sie cieszyc ze wreszcie cos nowego w motoryzacji i ze Hitlerowskie samochodzy zbudowane krwia niewolnicza przestana byc potentatem.

  • hiszpan25

    Oceniono 4 razy 2

    Moc = Moment obrotowy * predkosc obrotowa / 9549.3. Dla silnika elektrycznego maksymalny moment obrotowy jest juz od 0 obr/min ale policzmy jaka moc musi generowac taki naped dla 10000Mn i 1000obr/min: i mamy 954kW (juz przy 1000obr/min!!!) jakos to malo wiarygodne...

  • lukasz_patrykus

    Oceniono 12 razy 2

    jak tak czytam te komentarze to dziękuje bogu, że Polacy nie maja kompletnie niczego do powiedzenia w dziedzinie strategii i kierunków rozwoju światowej motoryzacji

  • roman2s

    Oceniono 3 razy 1

    “starczy to na 620 mil” - chyba powinno być napisane „wystarczy”; starczy to może być co najwyżej uwiąd ;)
    Notabene, sprawdzajcie proszę wasze teksty zanim je opublikujecie.
    Z poważaniem,
    Roman
    PS. Już ponad 35 lat na emigracji :)

  • Xnitro 07

    0

    Nowa Tesla Roadster jest nawet droga ale warta swojej ceny moc.W akumulatorze ma aż 250kWh(koni mechanicznych).Zaskakuje 1,9 sekundy do 100km/h. Jak czytałem ma być bezpiecznie zapowiedziana na 2020 rok.Jest warta 200 000 dolarów czyli 750 000 złotych.
    Leci 402 km/h a do 160 km/h się rozpędza do 4,2 sekundy.A do 1/4 mili ( ćwierć mili dojedzie w 8,9 sekundy). Jak mówiłem akumulator zawiera 250 koni mechanicznych, a wystarczy na 620 mil czyli około 1000 km.Moment obrotowy posiada do 7376Nm i dałoby się wycisnąć do 10 000Nm (momentu obrotowego).

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX