Nowe Subaru Impreza wjeżdża na polski rynek. Znamy ceny

Producent samochodów spod znaku plejad wprowadza nowość do salonów. Właśnie poznaliśmy polskie ceny piątej generacji Subaru Imprezy. Auto będzie dostępne nad Wisłą z jednym silnikiem.

Nowa Impreza powstała na bazie płyty podłogowej SGP. Producent zapowiada, że nowa konstrukcja jest sztywniejsza (od 70 do 100 proc. w porównaniu z obecnymi modelami), co poprawiło pracę układu zawieszenia i obniżyło środek ciężkości pojazdu o 5 mm. W porównaniu z poprzednim modelem ulepszono precyzję prowadzenia oraz stabilność samochodu w zakrętach.

Japońscy konstruktorzy mocno przeprojektowali wnętrze Imprezy, co zaowocowało poprawą ilości miejsca oraz przestronności kabiny. Nowa Impreza jest dłuższa o 40 mm i szersza o 35 mm od poprzedniej wersji. Rozstaw osi zwiększył się o 25 mm. Przy normalnym ustawieniu kanapy pojemność bagażnika zwiększyła się do 385 litrów.

Na pokładzie japońskiego hatchback nie zabrakło rozrywki. Klienci mogą zamówić 8-calowy ekran dotykowy obsługujący funkcje CarPlay i Android Auto. W standardzie znajdziemy system EyeSight wyposażony w funkcje adaptacyjnego tempomatu, asystenta utrzymania pasa ruchu czy systemu hamowania awaryjnego.

Zobacz także: Hyundai i30 N gotowy na podbój Polski. Znamy ceny nad Wisłą

Nowe Subaru Impreza - silniki i ceny w Polsce

Pod maską Imprezy znajdziemy tylko jeden silnik benzynowy typu bokser. Dwulitrowa jednostka oferuje 156 KM, ale w przyszłym roku pojawi się jeszcze silnik 1.6 o mocy 114 KM. W obu przypadkach napęd trafia na obie osie przy udziale bezstopniowej przekładni Lineartronic.

Cennik Subaru Imprezy 2018 otwiera kwota 24 900 euro (105 309 zł) za wersję 2.0 Comfort. Wyposażenie Exclusive będzie dostępne od 26 500 euro, a Sport od 28 900 zł. Wszystkie wersje są sprzedawane ze skrzynią CVT.

Zobacz także: Skoda Kodiaq Sportline - znamy polskie ceny! SUV Czechów jest bezkonkurencyjny

Nowe Subaru Impreza - konkurenci

Subaru Impreza nie jest tanim samochodem, ale już podstawowa wersja jest wyposażona bogato. Dla porównania Volkswagen Golf VII po face liftingu w podobnej specyfikacji kosztuje 100 550 zł, ale nie znajdziemy w nim napędu na cztery koła. Podobnie jak w przypadku Peugeota 308 (1.2 130 KM) kosztującego 81 600 zł czy Opla Astry (1.4 Turbo 150 KM) za 72 800 zł.

Czy Twoim zdaniem Subaru Impreza odniesie sukces na polskim rynku?
Copyright © Agora SA