Skoda zapowiada rewolucję silnikową

14.11.2017 16:16
Skoda Karoq

Skoda Karoq (fot. Skoda)

Producent z Mlada Boleslav zapowiada dużą rewolucję pod maskami swoich modeli. Wiele silników zniknie z oferty, ale na pocieszenie pojawią się nowe, wydajniejsze jednostki.

Rewolucja silnikowa w Skodzie rozpoczęła się w 2016 roku, gdy z oferty wycofano czterocylindrową jednostkę 1.2 TSI. Zamiast tego w ofercie pojawił się nowy, trzycylindrowy silnik 1.0 TSI dostępny w dwóch wariantach mocy. Niedawno do oferty dołączyła też jednostka 1.5 TSI. Jednak prawdziwe zmiany rozpoczną się dopiero w przyszłym roku.

Klienci decydujący się na Fabię będą mieli do wyboru dwie wersje trzycylindrowego silnika 1.0 TSI – 95 i 110 KM oraz 1.0 MPI – 60 i 70 KM. Jednostki wysokoprężne 1.4 TDI – 95 i 105 KM – będą dostępne w ofercie do końca czerwca 2018 roku.

Również w Skodzie Rapid pojawią się zmiany pod maską. Od końca czerwca 2018 roku z oferty zniknie silnik 1.4 TSI o mocy 125 KM, dostępny z przekładnią automatyczną DSG. Zastąpi go jednostka 1.0 TSI o mocy 95 i 110 KM. Dalsze plany przewidują dołączenie do oferty silnika 1.5 TSI.

Zobacz także: Jak dbać o filtr DPF?

Skoda FabiaSkoda Fabia fot. Skoda

Najpopularniejszy model Skody, Octavia, jest nadal dostępny z jednostką 1.8 TSI, ale pod koniec czerwca producent planuje wycofanie go i zastąpienie motorem 2.0 TSI o mocy 190 KM. W Octavii RS pozostanie tylko jednostka 245 KM. Producent planuje zmiany w wersji G-Tec, dostosowanej do zasilania benzyną i gazem ziemnym. Silnik 1.4 TSI ma być zastąpiony jednostką 1.5 TSI, ale zmiany obejmą również zbiorniki paliwa i gazu. Dotychczasowa wersja Octavii G-Tec miała 50 litrowy zbiornik benzyny i dwie stalowe butle CNG 15 kg. Od przyszłego roku będzie można zatankować tylko 15 l benzyny i 21 kg gazu.

Na przełomie kwietnia i maja 2018 roku pod maskę nowego modelu Karoq trafi silnik 2.0 TDI z DSG i napędem na cztery koła. W pierwszym tygodniu lipca w sprzedaży pojawi się silnik 2.0 TDI o mocy 150 KM z napędem na przód, a pod koniec listopada oferta wzbogaci się o jednostkę 1.5 TSI z DSG i napędem 4x4. Niewykluczone, że kilka miesięcy później pojawi się jeszcze wersja CNG.

Zobacz także: Test Opel Insignia Grand Sport 1.5 Turbo 165 KM - zmiany na lepsze

Skoda Kodiaq 2.0 TSISkoda Kodiaq 2.0 TSI fot. Jan Zomer

Z cennika Skody Kodiaq zniknie pod koniec września 2018 roku jednostka 1.4 TSI, ale w tym samym czasie czeski producent poszerzy ofertę o jednostkę 2.0 TSI o mocy 190 KM. Na marcowy salon w Genewie zaplanowano premierę Kodiaqa w wydaniu RS.

Skody Superb 2018Skody Superb 2018 fot. Skoda

Również oferta Superba zostanie odchudzona o jednostki 1.4 TSI 150 KM, 1.8 TSI 180 KM, 2.0 TSI 220 KM i 2.0 TSI 280 KM. Od września do grudnia przyszłego roku zastąpią je czterocylindrowe silniki: 1.5 TSI 150 KM, 2.0 TSI 190 KM i 2.0 TSI 272 KM. Dwa ostatnie silniki są już znane z gamy Audi.

Zobacz także: Nowy Jeep Wrangler - mamy pierwsze oficjalne zdjęcia. Amerykanie pokazali wnętrze

Nowy Citroen C3 - test

Czy wiesz, co oznaczają kontrolki w twoim samochodzie? [QUIZ]
1/20Zacznijmy od podstaw. Co oznacza ten symbol?
Zobacz także
Komentarze (25)
Silniki Skody - zmiany w ofercie, koniec diesla
Zaloguj się lub komentuj jako gość
  • Gość: gosc

    Oceniono 18 razy 18

    jeszcze mają w zapasie dwucylindrowe ---moj chodził jak marzenie tylko trząsł się tak że dostałem choroby wibracyjnej ---ale nie uznali. łobuzy.

  • zraluk7

    Oceniono 13 razy 13

    60KM to prawdziwa rewolucja. Będzie hit?

  • lech2011

    Oceniono 15 razy 11

    Czekam na silnik 05.
    Ale info pewnie jutro w Gazecie, w codziennej porcji informacji o skodzie ?
    W rubryce Skoda i moto ?

  • brutusnaidiotos

    Oceniono 19 razy 9

    Ponieważ dawno nie było nic o "GIGANTYCZNY SUKCES KODIAQA SPODZIEWALIŚMY SIE TEGO" Spieszę donieśc że sprzedano od początku roku śladową ilość 2397 aut i daje to 44 miejsce !!!! Brawo Skoda

  • tomspeed

    Oceniono 8 razy 6

    Czemu ciągle brną w te wysilone małolitrazowe jednostki?
    Nie mają tak dobrego momentu, drgają jakby się jechało traktorem, są mało ekonomiczne, palą tyle samo co wieksze jednostki a rozrząd wytrzymuje połowę tego co normalne 2 litrówki. Po za tym żywotność takich silników to góra 250tyś. I gdzie tu rewolucja?

  • Gość: Jacek

    Oceniono 12 razy 6

    Silniki takie same praktycznie tylko z filtrami GPF, bo nowa norma spalin wchodzi. Tyle rewolucji.

  • Gość: Tomek

    Oceniono 9 razy 5

    TSI to szajs ale ludzie co chcą kupić jakikolwiek samochód z grupy szmelcwagena są na nie skazani, teraz dodatkowo silniki turbo dostaną filtr GPF i znów będzie jazda jak z DPF-ami
    mój kuzyn ma wolnossący silnik w corolli 340 000 km i żadnych awarii ale i ponoć toyota wycofuje się z tych jednostek napędowych bo normy nie puszczają.

  • Gość: Ntx

    Oceniono 3 razy 3

    Czy Skoda mogłaby ograniczyć wreszcie tą nachalną propagandę...?
    Ż_gać sie juz chce od ilości artykułów na temat tej marki...

Aby ocenić zaloguj się lub zarejestrujX

Najczęściej czytane